دانلود و خرید کتاب قطعات ژان بودریار ترجمه کامران برادران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطعات اثر ژان بودریار

کتاب قطعات

نویسنده:ژان بودریار
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قطعات

کتاب قطعات نوشتهٔ ژان بودریار و ترجمهٔ کامران برادران است. انتشارات سیب سرخ این کتاب را منتشر کرده است. این اثر شما را با زندگی و آثار یک فیلسوف و جامعه‌شناس مشهور آشنا می‌کند.

درباره کتاب قطعات

کتاب قطعات (Fragments) حاوی مجموعه‌ای است از مصاحبه‌هایی که در آن «فرانسوا لوان» از ژان بودریار دربارهٔ زندگی و آثارش پرسیده است. در این اثر، تأثیرات مستقیم و برخورد ژان بودریار با ایده‌ها و نویسندگان بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. بودریار در خلال این مصاحبه‌ها شرح مفصلی از تفکر خود را در آستانهٔ ۱۱ سپتامبر ارائه داده است. کتاب «قطعات» را شرحی جالب‌توجه از سیر فلسفی بودریار و دیدگاه‌های غریب او دانسته و گفته‌اند که خواننده از خلال این کتاب می‌تواند درکی روشن‌تر از جهان‌بینی این نویسندهٔ فرانسوی داشته باشد. کتاب قطعات نشان داده است که پس از شکست شورش دانشجویی سال‌های ۱۹۶۸ میلادی، بودریار نقدی بر مارکسیسم و اقتصاد سیاسی به‌عنوان یک سیستم نظری نوشت و این سیستم را متهم کرد که به‌اندازه‌ی کافی و آنچنان که باید و شاید رادیکال نیست. به‌گفتهٔ بودریار، نظریهٔ مارکسیستی به‌‌اندازهٔ کافی مفروضات چارچوب اقتصاد سیاسی را مورد انتقاد قرار نمی‌داد. او شروع کرد به تعریف نقد جدیدی در تقابل میان از یک سو مبادلهٔ نمادین آن‌گونه که در هدیه نمایش داده می‌شود (او توجه خود را به مقالهٔ معروف «مارسل موس» جلب کرد) و مبادلهٔ نشانه‌ای کالا و ابژه از سوی دیگر.

خواندن کتاب قطعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد زندگی و آثار یک فیلسوف و جامعه‌شناس مشهور پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژان بودریار

ژان بودریار (Jean Baudrillard)‏ در ۲۷ ژوئیهٔ ۱۹۲۹ به دنیا آمد و در ۶ مارس ۲۰۰۷ میلادی درگذشت. او جامعه‌شناس، فیلسوف، عکاس و نظریه‌پرداز پسامدرنیته و پساساختارگرایی بود. ژان بودریار معروف‌ترین و جنجالی‌ترین نظریه‌پرداز پست‌مدرنیته بوده است. او استدلال کرده است که جوامع پسامدرن از تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات اشباع و به عصر وانمایی (شبیه‌سازی) وارد شده‌اند. به‌نظر بودریار، طلیعهٔ فرهنگ‌های مصرفی اساساً مرزبندی‌های معمول بین هنر والا و هنر نازل، امور عمیق و امور سطحی، فرهنگ و کالا، دال و مدلول و نفس ایدهٔ نیازهای انسانی را برای برآورده‌ساختنِ آن‌ها در ورطهٔ تردید افکنده است. او از طریق تحلیلی که رویکرد پساصنعتی آشکارترین به خود گرفته، استدلال کرده است که روابط واقعی تولید و مصرف، جای خود را به یک نظام نشانه‌ای داده‌ است. کتاب «قطعات» از آثار مکتوب ژان بودریار است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۹۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۵۶,۳۵۰
تومان