دانلود و خرید کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله محسن صمیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله اثر محسن  صمیمی

کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله

نویسنده:محسن صمیمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله

«سم ضربه‌های بی‌پالان در بغض مه آلود طویله» نوشته محسن صمیمی(-۱۳۵۲)، طنزپرداز معاصر ایرانی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: من یک الاغم. اسم من تمثیل سفاهت، حماقت و بلاهت است - البته برای انسان‌ها! - وگرنه شما تا بحال شنیده‌اید کسی بگوید چه درخت الاغی! یا مثلاً چه گاو الاغی؟! من در طویله زندگی می‌کنم. محل زندگی من هم تمثیلی است از یک مکان نامطبوع - البته بازهم برای انسان‌ها - والّا طویله برای الاغ جای بسیار مطبوعی‌ست. رژیم غذایی من از کاه و یونجه تشکیل شده که درصورتیکه انسان‌ها بگذارند حالا حالاها به وفور در طبیعت یافت می‌شود و برای تحصیل این غذای ارزان و در دسترس نیازی به جنگ، دعوا، پاره کردن... لایه اوزون و... ندارم. بر خلاف شما انسان‌ها من در طویله درکنار گاوها و اسب‌ها و خرها درکمال آرامش زندگی می‌کنم و صد البته به حقوق قانونی و اجتماعی خودم واقفم و همچنین بر خلاف تصور شما، همه موجودات روی کره زمین و حتّی ما الاغ‌ها نیز دارای دیدگاه شخصی از محیط پیرامون خودمان هستیم. من نیز دیدگاه شخصی مخصوص به خودم را دارم. تولّد، زندگی و مرگ من، مسیری خطی و خالی از هر نوع پیچیدگی‌ست، درست برخلاف تولّد، زندگی و مرگ انسان‌ها! متاسفانه در تقسیم بندی شما انسان‌ها از حیوانات و خصوصاً حیوانات اهلی که بیشتر با آن‌ها سرو کار دارید، من آخرین جایگاه را دارم! و این به نظر من اصلاً منصفانه نیست، چرا که به نسبت خدمتی که برای شما انجام می‌دهم از امکانات کمتری نسبت به دیگر حیوانات اهلی بهره مند شده‌ام. مثلاً کاه و یونجه تازه و اعلا را شما دراختیار اسب‌های مسابقه قرار می‌دهید که جز دویدن بی‌ثمر در یک مسیر دایره‌ای شکل بی‌سرانجام هیچ هنر دیگری ندارند! چون شما انسان‌ها به سرگرمی‌های ابلهانه بیش از نیازهای اساسی‌تان توجه دارید، علی‌رغم اینکه خودتان هم بی‌ثمری این موضوع را به خوبی می‌دانید!

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۴/۱۴

کتاب سی و پنجم برنامه مطالعه از کتابخانه همگانی برای نویسنده آرزوی موفقیت می کنم ان شاالله در آینده بیشتر و‌بهتر بنویسند ۱۱ بریده به اشتراک گذاشتم برای دوستان

نازبانو
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

متاسفانه جذبم نکرد، تا انتها نخوندم

MSalehi
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

من این کتاب رو کامل خوندم. اگر کمی انصاف به خرج بدیم واقعا کتاب جالبیه که از نگاه یک الاغ سعی داره ویژگی های بد و منفی ما انسان ها رو به ما گوشزد کنه. اما این وسط این ما

- بیشتر
🌻سپیده 🌻
۱۳۹۵/۱۱/۱۹

از حوزه ادبیات طنز،برای شروع یک روز خوب دیگر،این کتاب رو انتخاب کنید.سه ستاره فقط برای چند صفحه ی اول..‌.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
بعضی از شما انسان‌ها از هر الاغی بهتر سواری می‌دهید!
سیّد جواد
انصافاً بیایید و دروغ نگویید. نه به خودتان و نه به دیگر موجودات. یعنی چه آقا! یعنی بدون دروغ گفتن نمی‌توانید زندگی کنید؟
سیّد جواد
طویله برای الاغ جای بسیار مطبوعی‌ست
سیّد جواد
الاغ خوب، بد و متوسط وجود ندارد و همه الاغ‌ها به یک اندازه الاغن
سیّد جواد
کاش به این نکته بسیار ساده توجه داشتید که الاغ بودن از گوسفند بودن بهتر است. باور کنید! گوسفند می‌خورد که خورده شود و در واقع فلسفه وجودی و زندگی گوسفند خوردن و خورده شدن است. امّا ما الاغ‌ها اهداف والاتری در زندگی‌مان داریم. لااقل خورده نمی‌شویم. بماند که تمایل عده‌ای از شما برای خوک بودن حتی بیش از گوسفند بودن است.
سیّد جواد
علی‌رغم داشتن این همه مهندس، دانشمند، پزشک و... هر روز سوراخ لایه ازون گشادتر می‌شود و دمای زمین بالاتر می‌رود، غذایتان کمتر می‌شود و منابع زیرزمینی رو به نابودی است، ساخته‌هایتان دارد محیط زیست‌تان را نابود می‌کند
سیّد جواد
بسیاری از شما از قوه ناطقه فقط برای دروغ گفتن، غیبت کردن، شیادی، چرب زبانی، تملق و... استفاده می‌کنید، حال آنکه تا بحال دیده نشده که الاغی از الاغ دیگر کلاهبرداری کرده باشد و یا تملق الاغ دیگر را گفته باشد!
سیّد جواد
برخی از شما انسان‌ها از همه الاغ‌ها الاغ‌ترید
سیّد جواد
امّا می‌دانید من که مثل شما نیستم مقابله به مثل کنم. فردا باز هم به شما سواری خواهم داد و سیخونک خواهم خورد، امّا این را به حساب ضعف من نگذارید. دلیل اینکه من مقابله به مثل نمی‌کنم این است که من الاغ‌ام ونه انسان! و مقابله به مثل کردن از جمله کارهایی است که شما انسان‌ها انجام می‌دهید و نه هیچ حیوان دیگری! تازه این‌همه هم ادعای ایثار و گذشت و فداکاری دارید!
سیّد جواد
کلی هم خرج دوا و درمان این اسب‌های مسابقه می‌شود در حالی که کمتر الاغی را می‌توان یافت که در طول عمرش از نزدیک یک دامپزشک را دیده باشد. در مورد سگ‌ها و گربه‌ها که ترجیح می‌دهم اصلاً حرفی به میان نیاورم! چه مخارجی که صرف نگهداری آن‌ها می‌کنید بدون اینکه کوچک‌ترین سودی برای شما داشته باشند. به نظر می‌رسد شما انسان‌ها خیلی از اوضاع و احوالات خودتان خبر ندارید.
سیّد جواد

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان