دانلود و خرید کتاب نبرد بر سر فیلم ها جاناتان روزنبام ترجمه مهدیه گنجی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد بر سر فیلم ها اثر جاناتان روزنبام

کتاب نبرد بر سر فیلم ها

انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نبرد بر سر فیلم ها

کتاب نبرد بر سر فیلم ها نوشتهٔ جاناتان روزنبام و ترجمهٔ مهدیه گنجی پور است. نشر ساقی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نبرد بر سر فیلم ها

آیا می‌دانید که هالیوود و رسانه‌ها چگونه تعیین می‌کنند چه فیلم‌هایی تماشا کنیم؟ کتاب نبرد بر سر فیلم ها به پاسخ این پرسش پرداخته است. این کتاب که در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شده، در ۱۰ فصل به موضوعاتی مانند زنده بودن یا نبودن سینما، حق تهیه‌کننده، نوسانات تبلیغات و نقد، خشونت فرهنگی، دفع آفات پدیدهٔ چندملیتی، قاچاق در سینما، چالشی ایدئولوژیک (اورسون ولز) و حق مخاطب سخن گفته است. گفته شده است که رویهٔ معمول بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و سینما این است که وقتی می‌خواهند مطمئن شوند فیلمی ارزش تماشاکردن دارد یا نه، به نقدها و یادداشت‌های منتقدان معروف رسانه‌ها مراجعه می‌کنند؛ منتقدانی که معمولاً فیلم‌های موردپسند خود را فهرست‌وار عرضه می‌کنند. کتاب حاضر نشان داده است که بسیاری از این فهرست‌ها معتبر نیستند و فیلم‌های هنری ارزشمند فراوانی که طی عمر صدوچند سالهٔ سینما ساخته شده، از حضور در این فهرست‌ها جا مانده‌اند. طی فصل‌های متنوع این کتاب، جاناتان روزنبام دلایل گوناگون این غیاب ناخوشایند را تشریح کرده و تصویری دقیق، سرشار از جزئیات سودمند و حاوی مثال‌های متعدد ارائه کرده است تا مخاطب آگاهانه دریابد که آنچه در صنعت هالیوود و رسانه‌های وابسته به آن تولید و منتشر می‌شود، به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند آینهٔ تمام‌نمای رویدادهایی باشد که در عالم هنر هفتم به وقوع می‌پیوندد.

خواندن کتاب نبرد بر سر فیلم ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جاناتان روزنبام

جاناتان رزنبام (Jonathan Rosenbaum‎) در ۲۷ فوریهٔ ۱۹۴۳ به دنیا آمد. او منتقد فیلم و روزنامه‌نگار اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است. از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۸ میلادی (زمان بازنشستگی) منتقد ارشد فیلم در هفته‌نامهٔ شیکاگو ریدر شد. رزنبام کتاب‌های سینمایی متعددی منتشر کرده و در معتبرترین نشریات سینمایی همچون «کایه دو سینما» و «فیلم کامنت» قلم زده است. ژان لوک گدار (کارگردان مشهور فرانسه) او را جانشین شایسته‌ای برای «جیمز ایجی» در آمریکا دانسته و با «آندره بازن» مقایسه‌اش کرده است. کتاب «نبرد بر سر فیلم ها»‌ یکی از آثار مکتوب جاناتان روزنبام است.

بخشی از کتاب نبرد بر سر فیلم ها

«محافل دانشگاهی سینما، که از ترویج مشهود کانون‌های فیلم از اوایل دههٔ هشتاد اجتناب می‌کردند، میدان را برای اَی‌اف‌آی خالی کرده بودند. اینکه چطور این چرخش اتفاق افتاد یکی از مطالبی است که در فصل چهارم به آن می‌پردازم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان