دانلود و خرید کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی اثر عبدالحسین فخاری

کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی

انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی

کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی نوشتهٔ عبدالحسین فخاری است و انتشارات گوی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی

نام کتاب «کمدی الهی» از دانته ایتالیایی را حتما شنیده‌اید، شاید هم خوانده باشید. کتاب کمدی الاهی تراژدی شیطانی حرف‌های نویسنده است دربارهٔ شیطان و به نوعی به آثاری مثل کمدی الهی دانته هم مربوط می‌شود.

کمدی الهی نام سه جلد کتاب شعر به زبان ایتالیایی به نام‌های دوزخ و برزخ و بهشت است که دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی حدود یازده قرن قبل (از ۱۳۰۸-۱۳۲۱م) آن را نوشته است.

او در یک سفر خیالی به دوزخ، برزخ و بهشت می‌رود و با شخصیت‌هایی روبه‌رو می‌شود و مطالبی را در مورد ‌آن‌ها می‌گویند. کمدی الهی یکی از نخستین و برجسته‌ترین کتاب‌های ادبیات ایتالیا است و کمک کرد تا زبان توسکانی و شیوهٔ نوشتاری آن به استانداردی برای زبان ایتالیایی تبدیل شود.

این کتاب در ابتدا کمدی نام داشت و بعدها جیووانی بوکاچیو واژهٔ الهی را به آن افزود و نام کمدی الهی برای نخستین بار در چاپ و نیز به سال ۱۵۵۵ بر جلد این کتاب ظاهر شد.

در سفر دانته به دنیای پس از مرگ، دو راهنما او را همراهی می‌کنند. دانته در این کتاب از مراحل مختلف دوزخ، برزخ و بهشت می‌گذرد و در این مراحل با شخصیت‌های مختلف تاریخی برخورد می‌کند، تا عاقبت در آخرین مرحله بهشت به دیدار خدا می‌رسد. او در طبقه اول دوزخش اشخاصی مانند بوعلی سینا، صلاح‌الدین ایوبی، ارسطو ، هومر و بسیاری دیگر حتی حضرت محمد (ص) را ملاقات می‌کند!

علیرغم نام کتاب، هیچ چیز کمدی یا خنده‌داری در آن وجود ندارد زیرا کمدی، سبک کلاسیکی در همکاری با تراژدی بوده و یک ژانر پایه محسوب می‌شده که در جهت مخالف با تراژدی است که به ناراحتی ختم می‌شود؛ اما کمدی به پایان خوشی منتهی می‌گردد.

خواندن کتاب کمدی الهی تراژدی شیطانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان