دانلود و خرید کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی سید سلمان صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی اثر سید سلمان صفوی

کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی

کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی نوشتهٔ سیدسلمان صفوی است. نشر سلمان آزاده این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی

کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی در ۲ فصل نوشته شده است. این کتاب پژوهشی به ۲ رکن مهم منظومهٔ مولانا پرداخته است. فصل اول، حاوی مصاحبهٔ سیدسلمان صفوی با «منوچهر دین‌پرست» در برنامهٔ سوفیا در رادیوگفت‌وگو در سال ۱۳۸۶ است که پس از ویرایش و برخی اضافات و ذکر منابع به زیور طبع آراسته شده است. در این فصل مسائل مهمی در حوزهٔ اخلاق و عرفان طرح شده؛ وجودی‌بودن ملکات اخلاقی نزد مولانا، تبیین تفاوت مهم اخلاق و عرفان و رجحان عرفان بر اخلاق و... . فصل دوم کتاب شامل مقالهٔ «انسان کامل» است که در کنفرانس بین‌المللی «فلسفهٔ اسکولاستیک» در پالرمو ایتالیا در ژوئن ۲۰۰۹ به انگلیسی ارائه شد. در این فصل برخی ابعاد «انسان کامل» از دیدگاه مولوی تبیین شده است.

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است.

مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به‌شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «فیه ما فیه» (مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا)، «مجالس سبعه» (مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا)، «دیوان شمس تبریزی» (غزلیات مولانا) و رباعیات. در ایران و خارج از ایران بارها از آثار مولانا برای تولید آثار گوناگونی همچون داستان، رمان، سریال تلویزیونی، انیمیشن، فیلم‌های سینمایی، نمایشنامه و تئاتر اقتباس شده است. پری صابری و بهروز غریب پور از هنرمندان هنرهای نمایشی هستند که آثاری را با درون‌مایه‌های آثار مولوی و گاه با حضورِ شخصیتِ وی، در ایران، روی صحنه برده‌اند. مولانا در قونیه به خاک سپرده شده است. 

خواندن کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار مولانا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق و انسان کامل از منظر مولوی

«علمای علم اخلاق معتقدند: تخلق به صفات ممدوح اخلاقی، اسباب زینت روح است. علم اخلاق اصولاً علمی است ایستا، برعکس عرفان که علمی پویاست. ارسطو فیلسوف یونانی و مرجع فکری بسیاری از علمای اخلاق معتقد است: غایت مطلق اخلاق؛ «سعادت» است و حصول سعادت به واسطه فضیلت امکان‌پذیر است. فضیلت؛ حد وسط افراط و تفریط است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۸۱۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان