دانلود و خرید کتاب صحیفه زندگی محمدباقر پورامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صحیفه زندگی اثر محمدباقر پورامینی

کتاب صحیفه زندگی

معرفی کتاب صحیفه زندگی

کتاب صحیفه زندگی به قلم محمدباقر پورامینی، عبدالله محمدی، محمد کاشی زاده و محمدمهدی رضایی را نشر معارف منتشر کرده است. این کتاب به تبیین معارف صحیفهٔ سجادیه بر محور بیانیهٔ گام دوم انقلاب اسلامی می‌پردازد.

درباره کتاب صحیفه زندگی

گفته شده است که مطالعهٔ کتب مذهبی با مضامین ادعیه و مناجات علاوه‌بر ایجاد آرامش روحی و معنوی از آثار تربیتی نیز برخوردار است؛ زیرا این دسته از کتاب‌ها مرجعی برای تفکر و تعمق بیشتر پیرامون مسائل عبادی و غیرعبادی هستند. یکی از این کتاب‌ها، صحیفهٔ سجادیه است؛ مجموعه مناجات‌ها و ادعیهٔ منسوب به حضرت سجاد (ع) که در کنار جنبهٔ روحانی، جلوه‌گاه ابعاد مهمی از وجود آدمی و بیان‌گر معیار و میزانی برای رشد انسان در شقوق مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است. کتاب صحیفه زندگی به قلم محمد پورامینی و گروهی از نویسندگان، کوششی است برای تبیین معارف صحیفهٔ سجادیه با محوریت بیانیهٔ گام دوم انقلاب اسلامی؛ بیانیه‌ای که برنامه و چشم‌انداز ۴۰سالهٔ دوم انقلاب اسلامی ایران را در ساحت‌های گوناگون مشخص می‌کند و لازم دانسته شده تا با صحیفهٔ سجادیه تطبیق داده شود؛ تا شاید به پیاده‌سازی و اجرایی‌کردن معارف این کتاب در جامعهٔ اسلامی یاری برساند. نویسندگان این کتاب کوشیده‌اند تا در ۱۱ فصل ضمن پرداختن به زندگی‌نامهٔ حضرت سجاد (ع) به فرازهای حیات‌بخش این مناجات‌ها در حوزه‌هایی چون علم‌آموزی، اخلاق و آزادی و اسقلال اجتماعی پرداخته و محتوای بیانیهٔ گام دوم انقلاب اسلامی را با آن تطبیق دهند.

خواندن کتاب صحیفه زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های قرآن و حدیث و معارف، علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های مذهبی و نیز مدیران و برنامه‌ریزان از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب صحیفه زندگی

«صحیفهٔ سجادیه یکی از تراث بزرگ جامعهٔ اسلامی و از افتخارات شیعیان است که به زبور آل‌محمد (ص) مشهور شده است. این ذخیرهٔ گران‌بها پس از قرآن کریم و کتاب مقدس نهج‌البلاغه حاوی والاترین مفاهیم الهی است و به‌حق «اخت‌القرآن» و «انجیل اهل‌بیت» نیز لقب یافته است. معارف غنی آن در قالب دعا و با لطافت بسیار به مخاطب پر پرواز در آسمان معنویت می‌دهد و درعین‌حال دوره‌ای کامل از معارف اسلامی را در حد اعلا منتقل می‌کند. متأسفانه این کتاب عظیم که می‌تواند که در کنار نهج‌البلاغه چراغی روشن برای راه جامعه باشد، مهجور مانده و به آن بی‌مهری شده است. بسیاری از انحرافات جامعه، ازجمله انحرافات اخلاقی یا گرایش به فرقه‌های انحرافی ناشی از دوری و بی‌خبری از داشته‌های عظیم و ذخایر گران‌بهایی است که در اختیار داریم. مزیت معارف موجود در صحیفهٔ سجادیه، به‌ویژه برای جوانان این است که هم پاسخی به نیازهای معنوی و عاطفی و هم مایهٔ هدایت و رشد‌دهندهٔ جنبه‌های عقلانی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۹۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان