دانلود و خرید کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول) جمعی از بانوان محقق پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول)

کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول) از جمعی از بانوان محقق پژوهشکده باقرالعلوم (ع) است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح‌حال بانوان عالمه مذهب تشیع است.

درباره کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول)

شاگردان حضرت فاطمه و حضرت زینب (علیهما السلام) در طول تاریخ و در سراسر کشورهای اسلامی، در هر شهر و روستا فراوان بوده‌اند. در این کتاب سیمای معنوی و اخلاقی و جهادی ایشان بیشتر ترسیم شده و خوانندگان با خواندن کتاب گلشن ابرار بانوان می‌توانند به آنان اقتدا کرده و از زندگی آنان نور و نیرو بگیرند.

ایمان، اخلاق، علم، عرفان، جهاد و خدمت‌رسانی، زن و مرد ندارد. بانوانی که در میدان‌های علم، ایمان، اخلاق و خدمت‌رسانی نشان ایمان، ایثار، فضیلت، خدمت و اخلاق و عرفان دریافت می‌کنند، به خودنمایی و حضور در عرصه‌هایی که جولانگاه دنیای کفر و استکبار و نگاه‌های پست و پلید کفار و اشرار است نیاز ندارند.

کتاب گلشن ابرار بانوان، حاوی شرح حال و فضایل علمی و اخلاقی برخی بانوان فرهیخته شیعه است. در این نوشتار به بیان سرگذشت اجمالی برخی از بانوان فرهیخته شیعه مانند فاطمه ست المشایخ، حمیده رویدشتی، آمنه بیگم مجلسی، قرائت خانم، نصرت بیگم امین، فاطمه مالک، ربابه الهی، بنت الهدی صدر، فاطمه ایروانی، زینت سادات همایونی، سیده فاطمه خاموشی، فهیمه محبی، طاهره صفارزاده، نهله غروی و ... ‌پرداخته شده و آثار علمی آنان و برخی از سجایای اخلاقی و کرامات آنان بیان شده است.

خواندن کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ دین و بانوان شیعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گلشن ابرار بانوان (جلد اول)

«فاطمه، ست المشایخ، از بانوان نامی شیعه در قرن هشتم و نهم است که خاندانش به شرف و تقوا و دانش و فضیلت معروف بودند. او در منطقه شام پا به عرصه وجود نهاد و چهارمین فرزند شهید اول، محمد بن مکی بود. ست المشایخ، بانویی محترم، فاضل، عالم، فقیه، صالح و علاقه‌مند به علم بود که در دامان پدر بزرگوارش، پرورش و به درجات عالی علم و دانش دست یافت. کنیه‌اش ام الحسن و لقب مشهورش ست المشایخ است. ست مخفف سیده و به معنای رئیس راویان و ناقلان حدیث است.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان