دانلود و خرید کتاب بازاریابی سبز سیدمحمدرضا حسینی علی آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی سبز اثر سیدمحمدرضا حسینی علی آباد

کتاب بازاریابی سبز

معرفی کتاب بازاریابی سبز

کتاب بازاریابی سبز؛ چالش‌ها و موانع پیش روی آن در ایران نوشتهٔ سیدمحمدرضا حسینی علی آباد و محسن عزیزی و نفیسه یزدانی کچویی است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بازاریابی سبز

بازاریابی سبز مقوله‌ای است که اهمیت انجام آن در جهان امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. چراکه از یک سو تخریب طبیعت بقای زندگی بشر و حتی کسب‌وکارها را به خطر انداخته است و از سوی دیگر با افزایش توجه مردم به محیط زیست بازار خوبی برای فعالیت در زمینه محصولات سبز ایجاد شده است که نیاز به برنامه ریزی و استراتژی‌گذاری دارد.

امروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذی‌نفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و به‌صورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است.

نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرف‌‌کنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شده‌‌اند که خریدشان می‌‌تواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود. بنابراین اکثر شرکت‌‌‌‌ها مایل به پذیرش حفاظت زیست‌‌ محیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند. مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکت‌‌هایی اهمیت پیدا می‌‌کند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند. همچنین اخیراً توجه زیست‌‌محیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت به عنوان یک مفهوم کلی نشان داده می‌‌‌‌شود، بنابراین شرکت‌‌‌‌های دوراندیش به دنبال استفاده کردن از این فرصت سبز هستند.

با این وجود همه شرکت‌‌‌‌ها دارای توانایی‌‌‌‌های کافی جهت انجام فعالیت‌‌‌‌های بازاریابی سبز نیستند. برای شرکت‌‌‌‌ها، بازاریابی سبز باید تمام جنبه‌‌‌‌های عناصر و مفاهیم بازاریابی معمول را دربر بگیرد، شرکت‌‌‌‌ها باید به دنبال به‌کارگیری فعالیت‌‌های بازاریابی سبز جهت رسیدن به تمایز برندی برتر و به‌دست‌آوردن مزیت رقابتی و همچنین گسترش کیفیت درک شده زیست‌‌محیطی و آگاهی برندی در بازار باشند. هر چقدر که محصولات سبز مشهورتر شوند، شرکت‌‌های بازایابی سبز نیز از شهرت برخوردار خواهند شد. بازاریابی سبز دربردارنده محصولات و خدمات ارتقایی و توسعه یافته‌‌ای است که ارضاکننده خواسته‌‌‌‌ها و نیازهای زیست‌‌محیطی مشتریان بدون تأثیر زیان بخش بر محیط است. اگر شرکت‌‌‌‌ها مایل به عرضه‌کردن محصولات سبز باشند، فعالیت‌‌های بازاریابی سبز برای آنها در تعیین چگونگی مقدار منفعت قابل کسب مهم است. بازاریابی سبز می‌‌تواند تغییردهنده‌‌ٔ فعالیت‌‌‌‌های بازاریابی در بازار باشد و با توجه به ایجاد نیازهای مشتری برای محصولات سبز، تمایزی را به وجود آورد. در نتیجه، مشتریان علاقه‌‌مند به خرید محصولات از شرکتی هستند که از نظر اجتماعی و محیطی مسئولیت‌‌پذیر می‌‌باشند. بدین ترتیب شرکت‌‌ها این فرصت را دارند که عملکرد زیست‌‌محیطی‌‌شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند.

تاریخچه بازاریابی سبز به سال ۱۹۷۰ بر می‌‌گردد فارغ از توجهات دهه ۷۰، در اواخر دهه ۸۰ ایده‌‌ای به نام بازاریابی سبز ظهور خودش را اعلام کرد. در این موقع مرکز توجه مشتریان به سمت محصولات سبز گرایش پیدا کرد و پس از آن موضوع بازاریابی سبز مطرح و پژوهش‌‌‌‌های زیادی خصوصاً در کشورهای توسعه یافته انجام شد.

از دهه‌‌ٔ ۱۹۶۰ جنبش زیست‌‌محیطی فعال‌‌تر شد و سازمان‌‌‌‌ها را بر آن داشت تا به دنبال ساختن چهره‌‌ای سبز از خود باشند. اولین روز زمین در سال ۱۹۷۰ بسیاری از شرکت‌‌‌‌ها را تشویق کرد تا به دنبال تبلیغاتی باشند که آنها را حامی زمین و محیط زیست نشان می‌‌دهد و تا آنجا پیش رفت که ۲۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات سبز شرکت‌‌‌‌ها شد. این رقم ۸ برابر بودجه‌‌ای است که صرف تحقیقات درباره کاهش جمعیت می‌‌شده است. بسیاری از کشورها اقدامات حمایت و محافظت از محیط زیست را آغاز کردند. همگام با جهانی شدن، دامنه محافظت از محیط زیست هم به محافل بین‌‌المللی چون سازمان ملل متحد کشیده شد و تا آنجا پیش رفت که استانداردهای ۱۴۰۰ و بین‌‌المللی زیست‌‌محیطی چون سری ایزو استانداردهای بهداشت و ایمنی حرفه‌‌ای ۱۸۰۰۱ تدوین شد و به سازمان‌‌های مجری این استانداردها گواهینامه‌‌های مربوطه اعطاء گشت.

در دهه ۱۹۷۰ آلودگی، رشد جمعیت و هدر دادن منابع، صنایع خودروسازی، نفتی و شیمیایی را تحت تاثیر قرار داد. در این مرحله ارزش‌‌های محیطی و اجتماعی وارد کسب و کار شد. رویکرد حل مشکل معمولاً راه‌‌حلی پایانی بود هر چند که خود راه‌‌حل، ممکن بود به افزایش هزینه منجر شود. مثلاً بهینه‌‌سازی سوخت در خودرو توسط قوانین الزامی شد در نتیجه قیمت خودروها نیز افزایش یافت.

خواندن کتاب بازاریابی سبز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Saeed
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

در نگاه اول قبل از خرید کتاب، چند صفحه ابتدایی رو که به صورت رایگان میخونید، میبینید که هر چیزی که تو متن آورده شده به یه مقاله ارجاع درون متنی داره و این فوق العادس برای دانشجویی که میخواد

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان