دانلود و خرید کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها) جی. آر. آر. تالکین ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها)

جی آر آر تالکین رمان دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها) را هم‌زمان با جنگ جهانی دوم نوشت و طولی نکشید که یکی از موفق‌ترین رمان‌های تخیلی تاریخ شد. از روی این رمان، فیلم‌های سینمایی مشهور زیادی ساخته شد.

درباره کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها)

سه‌گانه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها به ترتیب با نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت شاه شناخته شده‌اند. ارباب حلقه‌ها ادامه‌ی اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. سه‌گانه‌ای بر اساس این کتاب، با همین عنوان به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده است. مجموعه ارباب حلقه‌ها در فهرست ۱۰۰ کتاب قرن لوموند قرار دارد.

کتاب دو برج، دومین جلد از مجموعه ارباب حلقه‌هاست که کتاب سوم و چهارم آن را شامل می‌شود. این کتاب به ادامه سفر یاران حلقه می‌پردازد. در قسمت اول رمان ارباب حلقه‌ها، یاران حلقه برای نابود کردن حلقه وارد قلمرو سائورون می‌شوند. اما در این میان گروه از هم فروپاشیده و گاندالف نیز کشته می‌شود. رمان دو برج بعد از فروپاشی یاران حلقه را روایت می‌‌کند. کتاب سوم به جستجوی آراگورن، لگولاس و گیملی برای پیدا کردن پیپین و مری که اسیر اورک‌ها هستند می‌پردازد. آراگورن متوجه می‌شود که برومیر (تنها انسان گروه) در نبرد با «ارک‌ها» مرده است و مری و پیپین نیز اسیر شده‌اند. آن‌ها پس از چهار روز جستجوی مداوم، با سواران «روهان» مواجه می‌شوند. میان آن‌ها گفتگویی برقرار می‌شود و مشخص می‌شود که ای‌یومر و سوارانش، شب قبل ارک‌ها را در آستانه‌‌ی جنگل از بین برده و همه‌شان را کشته‌اند. با این‌حال مطمئن نیست که آیا هابیت‌ها نیز در میان سربازان ارک‌ها کشته‌باشند یا خیر. سپس برای کمک به یاران حلقه، اسب‌هایی به آن‌ها می‌دهد تا سریع‌تر بتوانند به جستجوی مری و پیپین بپردازند. کتاب چهارم اما به ادامه سفر فرودو به همراه دوستش سام به موردور پرداخته است. دو برج از نظر بازه زمانی هم‌زمان با داستان یاران حلقه‌ اتفاق می‌افتد نه‌ به‌صورت متوالی. در این رمان تالکین ماجرای فروپاشی یاران حلقه از همدیگر را برای ما شرح می‌دهد.

کل سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی جکسون به دلیل هزینه زیاد در سال ۲۰۰۱ فیلم‌برداری و ساخته شده است اما به سه قسمت تقسیم و در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به اکران رسید. کل بودجه ساخت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که در یک زمان ساخته شده ۲۷۰ میلیون است که با تقسیم آن بر سه قسمت سه‌گانه حدود ۹۰ میلیون دلار برای هرکدام از قسمت‌ها هزینه شده است.

چرا باید کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها) را مطالعه کنیم؟

این کتاب یکی از به‌یادماندنی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین حماسه‌ی فانتزی در دنیای ادبیات جهان است. کتاب ارباب حلقه‌ها یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها) ما را به دنیای داستان‌های شگفت‌انگیز می‌برد پس اگر شما جزو علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی هستید بهتر است حتما این مجموعه را مطالعه کنید.

درباره جان رونالد روئل تالکین

جان رونالد روئل تالکین در سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، آفریقای جنوبی متولد شد. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که بابت آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتابهای او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد. او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، در دانشگاه آکسفورد زبان‌شناسی تاریخی تدریس می‌کرد. تالکین در سال ۱۹۱۴ وارد جنگ جهانی اول شد. تالکین از سال ۱۹۱۵ تا سال ۱۹۲۰ با درجه ستوان دوم در خدمت ارتش بریتانیا بود. سرانجام او در سال ۱۹۷۳ و در ۸۱ سالگی در بورنموث انگلستان از دنیا رفت.

عکس جی آر آر تالکین

از دیگر آثار جان رونالد روئل تالکین می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

هابیت، ماجراهای تام بامبادیل، درخت و برگ و ... . بسیاری از آثار او مانند مردم سرزمین میانه، سائورون شکست خورد و ... بعد از مرگش توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

فهرست کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها)

کتاب سوم

1. مرگ بورومیر

2. سواران روهان

3. یوروک - هى

4. چوب‌ریش

5. سوار سفید

6. پادشاه تالار زرین

7. گودى‌هلم

8. جاده ایزنگارد

9. خرت و پرت‌هاى آب‌آورده

10. صداى سارومان

11. پلان تیر

کتاب چهارم

1. رام کردن سمه‌آگول

2. گذرگاه باتلاق‌ها

3. بسته بودن دروازه سیاه

4. ادویه‌جات و آبگوشت خرگوش

5. پنجره‌اى رو به غرب

6. آبگیر ممنوع

7. سفر به سوى چهارراه

8. پلکان کیریت آنگول

9. کنام شلوب

10. انتخاب ارباب سام‌وایز

بخش‌هایی از متن کتاب دو برج (جلد ۲ از ارباب حلقه‌ها)

حدود یک مایل آن طرف‌تر از پارت گالن، در یک محوطه بی‌درخت کوچک نه چندان دور از دریاچه، بورومیر را پیدا کرد. نشسته و پشتش را به تنه درختی عظیم تکیه داده بود، و انگار که داشت استراحت می‌کرد. اما آراگورن دید که تیرهای پرسیاه بسیاری تنش را سوراخ کرده است؛ هنوز شمشیرش را به دست داشت، اما تیغه آن از نزدیک قبضه شکسته بود؛ شاخش دو تکه شده و کنارش افتاده بود. تعداد زیادی از اورکها کشته و گرداگرد او و زیر پایش گبه شده بودند.

آراگورن در کنار او زانو زد، بورومیر چشمانش را باز کرد و کوشید سخن بگوید. سرانجام کلمات آهسته بیرون آمدند، گفت: «سعی کردم که حلقه را از فرودو بگیرم، متأسفم تاوانش را پرداختم.» نگاهش روی دشمنانی که به خاک افکنده بود، سرگردان ماند؛ دست‌کم بیست تن بودند، آنها را بردند: هافلینگها را: اورکها آنها را بردند، فکر نمی‌کنم مرده باشند، اورک‌ها اسیرشان کردند.» مکث کرد و چشمانش از خستگی بسته شد. پس از لحظه‌ای دوباره به حرف آمد.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

سعید
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

تخفیف بزنید تا بخریم خیلی گرونه واسه یه دانشجو بدون درامد

Zohreh AbbasiFar
۱۳۹۹/۰۷/۱۶

پیتر جکسون به متن کتاب وفادار بوده و با چند اختلاف کوچیک کاملا شبیه فیلم بود که به نظر من باعث‌شده خوندن کتاب هیجان زیادی نداشته باشه. ولی در هر صورت خوندن خود کتاب لطف دیگه ای داره و از تشبیهات

- بیشتر
pooya
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

داستانی فوق العاده با توصیفات زیبا...

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۵/۰۱

توی ۱۲ روز خوندمش از جلد اول جذاب‌تر بود و ماجراهای بیشتری داشت،مخصوصا آخراش که کاملا جذبش شدم. از طرز حرف زدن گولوم خیلی خوشم می‌اومد فیلم رو ۱۰ سال پیش دیدم اون‌موقعه خیلی از گولوم می‌ترسیدم و ازش متنفر بودم

- بیشتر
داریوش شاهی
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

واقعا مسخرست ، من کد تخفیف رویش رو هربار میگیرم و میام رو یه کتاب اعمال کنم میزنه که این کتاب شامل تخفیف نمیشه . رسما دزدی میکنید و کلاه سر مردم میذارید

Hosein Bagheri
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

چرا اینجا انقد این کتاب گرونه همین جای دیگه نصف همین قیمته

melody2ne1
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

عالیه. منتظر صوتی این کتابم. کی میاد؟

کاربر ۳۱۷۸۸۹۸
۱۴۰۰/۰۲/۲۱

یه سوال فیلم ارباب حلقه ها رو بر اساس داستان ساختن؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«دیدمش که می‌راند بر روی رودهای هفتگانه، روی پهنه آب‌های خاکستری؛ دیدم که گام برمی‌داشت در سرزمین‌های خالی، تا آن که در سایه‌های شمال درگذشت. دیگر او را ندیدم.
ala

حجم

۵۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۶۸۴ صفحه

حجم

۵۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۶۸۴ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۷۵۰
۶۳,۳۷۵
۵۰%
تومان