دانلود و خرید کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی هادی اسکندری عین الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی اثر هادی اسکندری عین الدین

کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی

کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی؛ براساس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نوشتهٔ هادی اسکندری عین الدین است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی

رشد سریع شهرها که در پی افزایش جمعیت آن‌ها بوجود آمد، مشکلات فراوانی را بخصوص در شهرهای کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است، از جمله این مشکلات تغییر ساختار فضائی شهرها ناشی از تغییر ساختار اجتماعی، تغییر ساختار اقتصادی و کالبدی شهرهاست. حاصل این تغییرات افزایش ساخت‌وسازهای غیراصولی و بی‌ضابطه در شهرها بوده و در کنار اجرانشدن صحیح طرح‌های توسعه شهری از مهم‌ترین مسائلی است که برنامه‌ریزان شهری و متولیان امور شهر را درگیر خود نموده است. افزایش مشکلات در مناطق روستایی و نبود کار و امرار معاش و سایر مشکلات باعث هجوم فزاینده جمعیت به سوی شهرها گردیده و با عنایت به اینکه اغلب آن‌ها توان مالی لازم برای سکونت در مناطق اصلی شهرها را ندارند؛ در نتیجه به سوی زمین‌های کم ارزش حاشیه شهرها روانه و با عنایت به درآمد کم، هزینه لازم برای ساخت و ساز قانونی و اخذ پروانه ساختمانی را نداشته و اقدام به تخلف ساختمانی می‌نمایند. برمبنای قوانین مرتبط با امر ساخت و سازهای شهری، هرگونه تخطی از مقررات و ضوابط در ساختمان سازی در محدوده شهرها تخلف ساختمانی محسوب شده و افزایش این تخلفات، آسیب‌هایی بر زندگی شهری و شهرها وارد می‌کند که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. تخلفات ساختمانی دارای پیامدهای منفی اقتصادی، اجتماعی، محیطی و ... بوده که ناپایداری شهری را در پی خواهد داشت. تخلفات ساختمانی دارای ابعاد مختلفی می‌باشد که از جنبه‌های گوناگون علمی قابل بررسی است. عدم توجه به ابعاد فضائی ناشی از تخلفات ساختمانی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی چون توسعه ناموزون و بیش از حد شهری، نابسامانی سیمای شهری، پائین آمدن سطح ایمنی ساختمان‌ها، عدم تعادل بین نقاط مختلف شهری، ترافیک سنگین در برخی از قسمت‌های شهر و پاسخگو نبودن زیرساخت‌های شهری و مسائل دیگر گردد و باعث سخت‌تر شدن زندگی شهری گردد.

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی بر تحلیل کالبدی- فضایی تخلفات ساختمانی براساس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در شهر بستان‌آباد متمرکز است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی توزیع فضایی تخلفات ساختمانی ثبت شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهر بستان آباد در طی دوره ۵ساله (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) می‌باشد. برای دستیابی به این مهم، در فصل اول به طرح مسئله و بیان کلیاتی از موضوع و ضرورت‌ها، اهداف و سؤالات تحقیق پرداخته شد. سپس در فصل دوم به بررسی ادبیات نظری، تعاریف و مفاهیم، نظریه‌ها و الگوهای موجود و تجارب مطالعاتی در زمینه موضوع پرداخته شده است. در ادامه در فصل سوم به روش‌شناسی و معرفی محدوده مورد مطالعه اشاره شده است. در فصل چهارم با استفاده از روش‌های تحلیل فضایی به تحلیل توزیع و پراکنش فضایی تخلفات ساختمانی در سطح شهر بستان آباد به تفکیک محلات پرداخته شد. همچنین عوامل مؤثر بر بروز تخلفات ساختمانی از دیدگاه شهروندان (با موردهای دارای تخلفات ساختمانی) و کارشناسان شهرسازی و توسعه و عمران شهری مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از میزان میانگین نزدیک‌ترین فاصله همسایگی در محیط نرم‌افزار ArcGIS، الگوی توزیع فضایی تخلفات ساختمانی ثبت شده در سطح شهر بستان آباد به تفکیک سال تخلف طی دوره ۵ساله (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) مشخص شد. در فصل پنجم نیز به نتیجه‌گیری از تحقیق و ارائه پیشنهادات پرداخته شده است.

خواندن کتاب تحلیل فضایی زمانی تخلفات ساختمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های عمران و شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

برگزاری جلسات
نرگس شفیعی
تزویر در تصویر
اردشیر گراوند (گل گل)
از آموختن تا سوختن
حمیدرضا رحمانی‌زاده دهکردی
بوی باران
آرام سالاری
مقدمه ای بر برنامه ریزی و بهینه سازی انبارهای متقاطع
سیدمیثم موسوی
۲ راهبرد با علم کوچینگ
وحید باستانی پاریزی
سید احمد خمینی
جواد کامور بخشایش
درخت وهم
فرشید خیرآبادی
طراحی لرزه ای سازه های بتن مسلح
محمدحسین کاظمی مجرد
لینا و کرونا
سهیلا یحیی‌زاده
منهای یک نفر
ناهید کهنه‌چیان
پیش به سوی کارآفرینی
جیمز آر. کوک
۱۰۱ راه برای دوست داشتن شغل
استفانی گودارد داویدسن
اصول مشاوره و راهنمایی در مدارس
حمیدرضا یزدان پناه
کودک‌وارگی ادبیات؛ تجربه‌ی چند آزمون
زهره روحی
وقتی سندرم داون و اوتیسم تلاقی می کنند (جلد اول)
مارگارت فروهلکه
آناتومی کسب و کار
کامران فخری
شب ها‌ی پیشاور (جلد اول)
سلطان الواعظین شیرازی
مأخذشناسی اقتصاد اسلامی؛ جلد چهارم
حسین صمصامی و همکاران
فردای امن، نزاع آینده، ترویج ظهور فناوری‌ها‌‫
شبنم امیر جاوید
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان