دانلود و خرید کتاب لوبیای آمریکایی بشیر اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لوبیای آمریکایی اثر بشیر اسماعیلی

کتاب لوبیای آمریکایی

معرفی کتاب لوبیای آمریکایی

کتاب لوبیای آمریکایی نوشتهٔ بشیر اسماعیلی است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است. لوبیای آمریکایی مجموعه داستانی از بشیر اسماعیلی نویسنده و طنزپرداز است. این کتاب سه داستان کوتاه دربارهٔ زندگی است که با نثر جذاب و روان خود مخاطب را جذب می‌کند. بی‌شک متن روان و در عین حال جذاب و خواندنی مهم‌ترین امتیاز کتاب است.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب لوبیای آمریکایی

لوبیای آمریکایی داستان آدم‌های خوب است که به خاطر اصولی که برای خودشان تعریف کرده‌اند، در تقابل با واقعیات سخت پیرامونشان به یک وضعیت قفل‌شدگی می‌رسند؛ آنها خود را از جامعه جدا نمی‌دانند، اما به طور گزنده‌ای زیست اجتماعی خود را در تضاد با آن حس می‌کنند. در مواجهه با این وضعیت قفل‌شدگی، شخصیت‌های داستان، چرخه‌ای جبری را تجربه می‌کنند که در انتها، از برآوردن بدیهی‌ترین نیاز‌های روزمره خود هم در می‌مانند؛ این استیصال و بن‌بست، به نحوی خزنده در جریان زندگی عادی این آدم‌های خوب، حقیقت عریان تنهایی را به رخ آنها می‌کشد و احساسات خارج از کنترلی را برای این آدم‌های صبور و خونسرد رقم می‌زند؛ کوروش قصه اول، به نقطه تسلیم می‌رسد، مهندس در قصه دوم به خشم می‌آید و شاهین در قصه آخر، یاس را با همه وجودش درک می‌کند… با این وجود، مفهوم امید، هنوز از دست نرفته و آدم‌های خوب، آینده را پیش‌روی دارند؛ آینده‌ای که البته در داستان الزاما به آن پرداخت نمی‌شود. 

بشیر اسماعیلی نویسنده این مجموعه سه داستانی، روزنامه‌نگار، طنزنویس و استاد دانشگاه در رشته علوم سیاسی است که «فارغ از مغیلان در بیابان» و « نفع ملت یا نفیر فرنگی» از دیگر نوشته‌های اوست.

خواندن کتاب لوبیای آمریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان طنز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لوبیای آمریکایی

«کوروش زل زده بود به مرد که داشت پرونده‌اش را ورق می‌زد، انگار مرد یک جفت چشم هم روی سرش داشت و همزمان او هم به کوروش خیره شده بود، کوروش نگاهش را دزدید؛ اما سنگینی حضور مرد را حس می‌کرد، اضطرابش بیشتر شد. با خودش گفت: محل نذار، اینم یه آدمیه مثل بقیه. اما دوباره به مرد زل زد. توی دلش گفت: حتما داره میگه بالاخره گذار پوست به دباغ خونه افتاد.»

نظرات کاربران

پَری
۱۴۰۳/۰۲/۰۸

سه داستان جذاب که ذهن و قلم توانای نویسنده باعث میشه بتونید با شخصیت های هر داستان همدلی کنید. من بر اساس اسم کتاب هم کنجکاوی داشتم که بدونم دلیل انتخاب این اسم چی بوده و حل معمای اسم کتاب هم

- بیشتر
الهه
۱۴۰۲/۰۷/۲۵

حس همزاد پنداری از صفحات اول داستان عجیب بود برای من ،در معرفی کتاب آمده قصه آدم های خوب که به خاطر اصولی که برای خودشان تعریف کرده اند در تقابل با واقعیت سخت پیرامونشان به یک بن بست می‌رسند

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۳۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان