دانلود و خرید کتاب قدرت ذهن حمیدرضا روحانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت ذهن اثر حمیدرضا روحانی

کتاب قدرت ذهن

معرفی کتاب قدرت ذهن

کتاب قدرت ذهن نوشتهٔ حمیدرضا روحانی است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب قدرت ذهن

قانون جذب از زمان عرضه و معرفی‌اش، دوستداران و پیروان بسیاری را از سراسر جهان به خود دیده است. با توجه به مستندات موجود زن‌وشوهری آمریکایی با نام‌های جری و استرهیکس از نخستین افراد موفقی بودند که این قانون را بنانهاده و با برگزاری دوره‌ها، نگارش کتاب‌ها و همچنین سخنرانی‌های فراوان، به گسترش آن اقدام کردند. انگیزه‌ای که امروزه نهاد چنین افرادی را به دستیابی آرامش، شادکامگی و در کنار آن روش انباشتن ثروت واداشت، پیامدی است که اومانیسم دوران نوگرایی و فرانوگرایی با خود به ارمغان آورد و چنان حباب بزرگی را در برابر دیدگان آدمی شکل بخشید که گمان کند او محور و عامل اصلی و نهایی در پدید آیی امور متقابل و متضادی همچون ثروت و فقر، نیک‌بختی و شوربختی، شادی و اندوه و بسیاری مسائل مثبت و منفی زندگی خود است.

قانون جذب همواره بر آن بوده تا با حذف کردن علل گوناگون فرا انسانی که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها خواست و اراده الهی در سلسله نظام هستی است، تمام توجه را به انباشته‌های ذهن بشری و خواسته‌های او متمرکز و محدود کند. این پنداره که زندگی افراد زیادی را در تسخیر خود گرفته، با جایگزینی اصطلاح زیبایی چون «کائنات و جریان هستی» از ورود هرگونه علت فرا مادی و حتی مادی‌ای که فراتر از سیطره اختیار انسانی است، در تحلیل رخدادهای مثبت و منفی زندگی این جهانی خودداری کرده و به‌واقع سرگرمی مناسبی را برای شهروند جامعه مادی‌گرا فراهم آورده است.

بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، قانون جذب قانونی است که تنها به افکار آدمی واکنش نشان می‌دهد. به دیگر سخن، مخاطب این قانون واقعیت جاری نیست، بلکه انباشته‌های مثبت و منفی ذهن آدمی است. بر این اساس هرگونه که فکر کنیم، واقعیت ما نیز همان‌گونه شکل می‌گیرد. اما پرسش اینجاست که آیا پذیرش قانون جذب در زندگی برای لحظاتی که اندوهگین و دردمند هستیم، گونه‌ای فرار از واقعیت قلمداد نمی‌شود؟

اگر روان‌شناسی مثبت در پی دیدن نیمهٔ پر لیوان و مدیریت ناگواری‌های روحی زندگی است (که اگرچه هیچ‌گاه آن‌ها را نادیده هم نمی‌انگارد)، قانون جذب با چندین گام فراتر رفتن، به دنبال واردکردن شادی‌های کوتاه‌مدت و با استفاده از کاربرد کلمه‌های به‌ظاهر زیبا و فریبنده پیرامون اموری همچون سلامتی جسم و ثروت‌اندوزی است؛ به‌گونه‌ای که دیگر جایی را برای اندیشیدن و توجه به امور ناخوشایند زندگی که می‌تواند تلنگری برای عدم دل‌بستگی به امور ناپایدار دنیوی به شمار آید باقی نگذاشته است.

تئوری جذب که از آن به قانون راز هم یاد می‌شود، موضوعی است که امروزه در همه جای دنیا از آن سخن گفته می‌شود؛ سخنرانان، روان‌شناسان، فیلم‌سازان، نویسندگان، همه و همه این موضوع را به بحث گذاشته و ضمن تبلیغ آن، از این ایده، به‌عنوان یک قانون مسلم دفاع می‌کنند. این مفهوم با نام‌های جذب، قانون جذب، راز، قانون راز و گاهی هم با نام تجسم خلاق، بر سر زبان‌ها است. قانون جذب طبق گفتهٔ مروجینش به این شرح است: «عمل تجسم، تو را به هر چه بخواهی، متصل می‌کند. تجسم خواسته‌ات، نیروی مغناطیسی ایجاد می‌کند و این نیرو، خواسته‌ات را به‌سوی تو جذب می‌کند».

این قانون، همان قانون جاذبهٔ عمومی است، اما در حیطهٔ افکار. قانون جاذبهٔ نیوتن می‌گوید: کرهٔ زمین همهٔ اجسام را به سمت خود می‌کشد، اما قانون جذب می‌گوید: «تمام چیزهایی که ما تصور می‌کنیم، به‌سوی ما جذب می‌شوند».

با تصور و افکار شما، تمام دنیا یک کاتالوگ در دست شما می‌شود. انگار شما دارید به جهان سفارش می‌دهید. هر انتخاب که بکنید درست است. قدرت تماماً در اختیار شماست. افکار ما به اجسام تبدیل می‌شوند. هر چیزی در فکرت بگذرد، به‌زودی آن را در مشت خواهی گرفت. حکمرانان و بزرگان، این راز را می‌دانستند و تلاش می‌کردند، مردم آن را نفهمند؛ چون در آن صورت، همه می‌خواستند از آن استفاده کنند. بزرگان این راز را مخفی داشتند.

قدم اول در فعال‌سازی قدرت ذهن، تغییر تصاویر ذهنی است. همهٔ رویدادهای زندگی، پرداختهٔ تجسمات انسان است. بنابراین، باید نیروی تجسم و تصور ذهن را باور داشت و به تغییر نگرش خود و محیط در خصوص دیگران و رویکردهای زندگی، همت گماشت تا موجبات تغییر در واقعیت این امور فراهم شود. آیندهٔ انسان‌ها از راه شیوهٔ تفکری که برمی‌گزینند، رقم می‌خورد و در حقیقت آن‌ها به آن‌چه می‌اندیشند، تبدیل می‌شوند. پدیده‌هایی که در زندگی انسان‌ها اتفاق می‌افتد، زاییدهٔ تفکر آن‌هاست نه مستقل از فکر آنان. باید توجه داشت که تفکرات هرچند واقعیت خارجی ندارند، اگر به‌طور مناسب تقویت و درونی گردند، به‌طور عینی در قالب فیزیکی انسان عینیت می‌یابند و تجسم خارجی به خود می‌گیرند. بنابراین، افکار و اعمال با یکدیگر رابطهٔ علی و معلولی دارند. در حقیقت، افکار انسان، باعث تحقق اعمال متناسب با همان فکر در زندگی وی می‌شوند. کتاب قدرت ذهن دربارهٔ همین توانایی بزرگ است.

خواندن کتاب قدرت ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید به توانایی و باور ذهنتان ایمان بیاورید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب قدرت ذهن

«تلقین یک فرآیند روان‌شناختی است که یک فرد توسط آن؛ افکار، احساسات و رفتار خود و یا دیگران را مورد تأثیر و هدایت قرار می‌دهد. تلقین، بر روی ضمیر ناخودآگاه انسان اثر می‌گذارد و باعث پذیرش یک فکر یا باور بدون چرایی می‌گردد. درواقع تلقین، حالت القاءگونه دارد و یک امر کاملاً ذهنی است و باعث تغییر در نگرش و احساسات درونی افراد می‌شود. معمولاً تلقین با تکرار همراه است که این تکرار سبب پذیرش کلام، رفتار و یا حالت خاصی می‌شود و این باور در ذهن پرورش می‌یابد و به مرحله اجرا می‌رسد. تلقین می‌تواند به‌صورت کلامی، فکری، شنیداری، دیداری و یا نوشتاری باشد. رابطه تلقین و پذیرش را می‌توان به رابطه بین عاشق و معشوق تشبیه کرد، چراکه القائات انجام‌شده، بی‌چون‌وچرا پذیرفته می‌گردد و در ذهن جای می‌گیرد. تلقین ممکن است توسط یک شخص، بر خود و یا بر دیگری انجام شود و باعث به وجود آمدن یک باور در ذهن از طریق تکرار می‌گردد. خودباوری، عقیده‌ای است که فرد در مورد خود دارد، نه آن‌چه دیگران درباره او فکر می‌کنند. درواقع، خودباوری یعنی شناخت خصوصیات و ویژگی‌های خود، پذیرش آن‌ها و تکیه و عمل بر اساس آن‌ها. اعتمادبه‌نفس و خودباوری برای رشد و تکامل فرد بسیار مهم و ضروری است و هر چه خودباوری فرد بیشتر باشد، آمادگی بیشتری در مقابله با مشکلات خواهد داشت و بعد از هر شکست، سریع‌تر قدرت بازیابی و آغاز دوباره را پیدا خواهد کرد.

حقیقت خودباوری با کرامت و عزت‌نفس ارتباط مستقیم دارد و فرآیندی کاملاً اختیاری و یادگرفتنی است. همچنین خودباوری در طول دوران رشد، از طریق القائاتی که فرد از والدین، معلمان، دوستان و اجتماع دریافت می‌کند، شکل می‌یابد و در شخصیت فرد رسوخ پیدا می‌کند. درواقع یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت، خودباوری است. زمانی که فرد با برنامه‌ریزی صحیح طرحی از خود را در ذهن خویش می‌سازد و به اوج خودباوری می‌رسد، انگیزه‌اش برای رسیدن به هدف دوچندان می‌شود و با اطمینان و جسارت تمام، برای رسیدن به هدف خویش تلاش مضاعف می‌نماید. بنابراین خودباوری و القائات مثبت، زمینه‌ساز قانون جذب هستند زیرا طبق نظر روان‌شناسان ما در قانون جذب به باور ذهنی برای رسیدن به مطلوب نیاز داریم که عوامل مختلفی در پیدایش این باور مؤثر است و یکی از مؤلفه‌های آن جهت رسیدن به هدف، تلقین و خودباوری می‌باشند که می‌توانند این عامل را فراهم کنند.»

نظرات کاربران

ندا تبربزی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

کتاب خوب و فوق‌العاده ای بود پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید 👌🏻🥲

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان