دانلود و خرید کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور مهدی داداشی ‌فیروزجایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور اثر مهدی داداشی ‌فیروزجایی

کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور

کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور نوشتهٔ مهدی داداشی ‌فیروزجایی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب پژوهشی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با یک باکتری آشنا می‌کند.

درباره کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور

کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور در فصل نخست از گیاه تلخه و خواص ضد میکروبی آن سخن گفته و در ادامه به اشریشیا کولای و بیماری‌زایی آن، مالاسزیا فورفور و بیماری‌زایی آن، پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزهٔ خواص گیاه تلخه، اثر ضد میکروبی گیاه تلخه و نتایج اثر ضد میکروبی عصارهٔ آبی (یک بررسی عملی)، اتانولی و متانولی تلخه پرداخته و در پایان نیز مطالب خود را جمع‌بندی کرده است. این اثر که به قلم یک پژوهشگر ایرانی به نام مهدی داداشی ‌فیروزجایی منتشر شده، به تلخه (Russian knapweed) و اشریشیا کلی (Escherichia Coli) و مالاسزیا (Malassezia) پرداخته است. در مقدمه آمده است که اشرشیا کلی، یک باکتری میله‌ای شکل و گرم منفی است و به‌عنوان یکی از اعضای خانوادهٔ انتروباکتریاسه در کلاس گاماپروتئوباکتری‌ها طبقه‌بندی می‌شود. اشرشیا کلی یکی از باکتری‌هایی است که به‌خوبی موردمطالعه قرار گرفته است.

خواندن کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگرانْ برای مطالعه درمورد یک باکتری مشهور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اثر ضد میکروبی گیاه تلخه بر روی باکتری اشریشیا کولای و مخمر مالاسزیا فورفور

«گیاه تلخه، گیاهی علفی و چند ساله از خانواده آستراسه است. این گیاه یکی از مهاجم‌ترین گونه‌های علف هرز است که نسبت به سایر گونه‌های علف هرز در مناطق اشغالی رقابت پذیرتر است. رقابت‌پذیری این گیاه به توانایی آن در آزادسازی مواد شیمیایی مضر با فعالیت آللوپاتیک قابل توجه مربوط می‌شود. آللوپاتی اثر منفی گیاه در ممانعت از رشد سایر گیاهان است. گیاه تلخه در بسیاری از کشورها به ویژه در مغولستان، ایران، ترکیه، ارمنستان، ایالات متحده آمریکا و کانادا گسترده است. گیاه تلخه یک گیاه چندساله ریزوماتیک علفی از اوراسیا است و به نظر می‌رسد بسیار رقابتی است، زیرا می‌تواند تک کشت‌های تقریبا خالص را در محدوده مورد تهاجم خود تشکیل دهد. حداقل در دو بخش از محدوده بومی ازبکستان و ترکیه، چنین کشت‌های تکی به ندرت اتفاق می‌افتد و فقط برای مدت کوتاهی پس از ایجاد اختلال، نشان می‌دهد، این گیاه به طور بالقوه دارای دفاع بیوشیمیایی و آللوشیمیایی جدید است زیرا لاکتون‌های سسکوئیترپن تولید می‌کند. این مواد شیمیایی ممکن است به عنوان ترکیبات دفاعی جدید عمل کنند. گزارش شده است که پلیاستیلن‌ها و مشتقات تیوفن از ریشه‌های تلخه آزاد می‌شوند و یکی از این پلیاستیلن‌ها فیتوتوکسیک است و در ریزوسفرهای گیاه تلخه از خاک جدا شده است. گزارش شده است که ریشه گیاه تلخه دارای ۷،۸ -بنزوفلاوناست که یک فیتوتوکسین نیز هست. گیاه تلخه در طب سنتی به عنوان یک داروی قی آور، ضد صرع و ضد مالاریا در سراسر جهان استفاده شده است. مطالعات اخیر روی گیاه تلخه نشان داده است که این گیاه دارای خواص دارویی مانند اثرات ضد میکروبی، تب بر، کاهش دهنده چربی و ضد دیابت است. همچنین، روغن این گیاه، از رشد باکتری‌های گرم مثبت جلوگیری می‌کند. تاکنون هیچ تحقیق علمی در مورد حساسیت زایی گرده آن انجام نشده است. همچنین در مطالعات نشان داده شده است که گیاه تلخه دارای فعالیت مهاری در مقابل باکتری‌هایی همچون استافیلوکوکوس ساپروفیتیکوس و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس می‌باشد. در مطالعات‌ دیگر نشان داده شد که عصاره اتانولی و فراکسیون گیاه تلخه می‌تواند به عنوان یک منبع جدید دارویی برای عفونت‌های بیمارستانی ناشی از سویه‌های سودوموناس ایروژنوزا مقاوم به دارو استفاده شود.»

نظرات کاربران

کاربر 5532103
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

thats good

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان