دانلود و خرید کتاب چم (چارپاره مثنوی) رسول امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چم (چارپاره مثنوی) اثر رسول امیری

کتاب چم (چارپاره مثنوی)

نویسنده:رسول امیری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چم (چارپاره مثنوی)

کتاب چم (چارپاره مثنوی) نوشتهٔ رسول امیری است. انتشارات فرنام این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از نوآوری در قالب شعر کلاسیک فارسی سخن گفته است.

درباره کتاب چم (چارپاره مثنوی)

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است. کتاب چم (چارپاره مثنوی) حاوی نمونه‌هایی از شعر در قالب چَم (مخفف چارپاره‌مثنوی) است با محتواهای مختلف. چَم قالبی است که هم‌زمان هم چارپاره است و هم مثنوی؛ یعنی اگر شعر را عمودی بخوانید، قالب مثنوی دارد و اگر افقی بخوانید چهارپاره می‌شود. این دو به موازات هم لذتی بدیع و شیرین به‌همراه دارد و به مخاطب منتقل می‌شود.

خواندن کتاب چم (چارپاره مثنوی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران و قالب چَم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چم (چارپاره مثنوی)

«جان شما من گناهی نداشتم. مشکل این بود که به هر سازی می‌رقصیدم باز یکی دوتا ملودی‌اش تعادلم رو به هم می‌ریخت و باعث اعصاب خوردی می‌شد. دیگه ته کشیده بودم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۷۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان