دانلود و خرید کتاب پیامبر نقی سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیامبر اثر نقی سلیمانی

کتاب پیامبر

نویسنده:نقی سلیمانی
انتشارات:به نشر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیامبر

کتاب پیامبر نوشتهٔ نقی سلیمانی است. به نشر این رمان بلند ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پیامبر

کتاب پیامبر حاوی یک رمان بلند است که بر اساس قرآن و با استفاده از نهج‌البلاغه، کتاب‌ها و روایت‌های معتبر نوشته شده است. این رمان بلند از ۱۴ کتاب تشکیل شده است که نام برخی از آن‌ها عبارت است از «تولد»، «جوانی»، «بزرگسالی»، «میانسالی» و «کهنسالی»؛ در واقع این کتاب‌ها به‌ترتیب از تولد تا کلانسالی را در چندین و چند بخش در بر گرفته‌اند. 

خواندن کتاب پیامبر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیامبر

«مدتی گذشت. یک روز مؤمنان در مزارع مشغول کار بودند که ناگهان صدای اذان بلال بلند شد. همه با تعجب به آسمان نگاه کردند. عجیب بود که وقتِ نمازِ ظهر نشده بود؛ اما صدای اذان همچنان اوج می‌گرفت. آیا همه باید به سمت مسجد می‌رفتند؟! این علامت آن بود که خبر مهمی شده است. مسلمانان از سراسر مدینه به‌سوی مسجد سرازیر شدند.

جمعیت انبوهی در مسجد و بیرون آن گرد آمده بود. بعضی‌ها روی نوک پا می‌ایستادند، تا جلوتر را ببینند. در این لحظه پیامبر به میان مردم آمد. همه ساکت شدند. پیامبر گفت: «به تازگی پروردگار، فرمانی بر من نازل کرد و آن فرمان این است: خدا از کسانی‌که ایمان آورده‌اند، دفاع می‌کند و خدا خیانتکاران ناسپاس را دوست ندارد. به کسانی‌که به جنگ بر سرشان تاخت آورده‌اند و مورد ستم قرار گرفته‌اند، اجازه داده شد و خدا بر پیروز گردانیدنشان تواناست. آنهایی که به ناحق از دیار و سرزمینشان رانده شده‌اند، جز آن بود که می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست؟ و اگر خدا بعضی را به‌وسیله بعضی دیگر دَفع نکرده بود، دیرها و کلیساها و کُنشت‌ها و مسجدهایی که نام خدا به فراوانی در آن برده می‌شود، ویران می‌گردید و خدا هر کس را که یاری‌اش کند، یاری می‌کند و خدا توانا و پیروزمند است. همان کسانی‌که هرگاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز بر پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف می‌کنند. و سرانجام همهٔ کارها با خداست .... بجنگید، ولی (جنگیدن) در راه خدا؛ علیه کسانی که با شما می‌جنگند، آنان را از مکانی که شما را بیرون کرده‌اند، برانید. زیرا آزار رساندن و فتنه، از کشتن بدتر است. آنقدر بجنگید تا دیگر آزار و فتنه‌ای نباشد و دین برای خداوند است؛ ولی اگر دست کشیدند، شما هم از جنگ دست بکشید.

سپس پیامبر از آنها خواست هیچ‌گاه شروع کنندهٔ جنگ نباشند، چون خداوند شروع‌کنندگان جنگ را دوست ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۸ صفحه