دانلود و خرید کتاب سلحشوران طف محمدبن طاهر السماوی ترجمه عباس جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلحشوران طف اثر محمدبن طاهر السماوی

کتاب سلحشوران طف

معرفی کتاب سلحشوران طف

کتاب سلحشوران طف نوشتهٔ محمدبن طاهر السماوی و ترجمهٔ عباس جلالی است. انتشارات زائر آستانه مقدسه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد زندگانی و مقتل امام حسین (ع) و حماسه‌آفرینان کربلا است.

درباره کتاب سلحشوران طف

کتاب سلحشوران طف در بخش اول به شهدای خاندان ابوطالب پرداخته و در بخش دوم از شهدای بنی‌اسد و بردگان نام برده است. بخش سوم این کتاب درمورد شهدای هَمْدانی و بردگان آن‌هاست و بخش چهارم درمورد شهدای مَذْحِجی. این کتاب که در ۱۷ بخش نوشته شده، به شهیدان دیگری نیز پرداخته است.

در پایان کتاب نیز فهرستی از آیات، روایات، اشعار، قبایل و تیره‌ها، حیوانات و... آورده شده است.

کتاب سلحشوران طف نوشتهٔ محمدبن طاهر السماوی و ترجمهٔ عباس جلالی پیرامون واقعهٔ کربلا نوشته شده است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

مَقتَل نیز که بخشی از این کتاب را به خود اخنصاص داده است، در لغت به‌معنی کشتن‌گاه و محل قتل است. این واژه در اصطلاح به بازگویی ماجرای به‌قتل‌رسیدن امامان اشاره دارد. در میان مقتل‌ها مقتل امام سوم شیعیان از همه مهم‌تر شده و بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. مقتل‌الحسین (کشتن‌گاه حسین) نام دسته‌ای از کتب است که رویدادهای کربلا و کُشته‌شدن حسین بن علی در آن شرح داده شده است.

خواندن کتاب سلحشوران طف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون ماجرای کربلا پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان