دانلود و خرید کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT) محسن نظری فارسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT) اثر محسن نظری فارسانی

کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT)

کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT) نوشتۀ محسن نظری فارسانی است و پژوهشکده امور اقتصادی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT)

هدف اصلی مالیات، جمع‌‌آوری منابع برای تأمین هزینه‌‌های دولت به روشی است که عادلانه، کارآمد و امکان‌‌پذیر باشد. با وجود اهمیت مالیات ستانی در توسعهٔ اقتصادی، ناکارآمدی و ناعادلانه‌بودن، وصول یا تخصیص آن می‌تواند اختلالات زیادی را در سیستم اقتصادی ایجاد نماید. لازمهٔ کارایی و عدالت در یک سیستم مالیاتی وجود پایگاه‌‌های اطلاعاتی قدرتمند و به‌روز است. فناوری، ابزاری است که در برهه‌‌های مختلف زمانی، بسیاری از مسائل را آسان کرده است. اکنون نیز به نظر می‌رسد بتواند مسئله اصلی مالیات ستانی یعنی عدم اعتماد به اظهارنامه ها و نبود یک پایگاه داده یکپارچه را حل کند. دفتر کل توزیع شده اجماعی از داده‌‌های دیجیتالی کپی‌شدهٔ اشتراکی و همگام‌سازی‌شده است که از نظر جغرافیایی در چندین سایت کشور یا نهاد پخش شده‌اند. یک شکل از طراحی دفتر کل توزیع‌‌شده، سیستم زنجیرهٔ بلوک است که می تواند عمومی یا خصوصی باشد. فناوری دفاتر کل توزیع شده به دلیل غیرمتمرکز بودن، بدون واسطه بودن، شفافیت و امنیت، تأثیر زیادی در نحوهٔ ثبت مالیات دارد و به مبارزه با تقلب مالیاتی کمک خواهد کرد. تاکنون هیچ کشوری سیستم مالیاتی خود را در بستر زنجیره بلوک ترتیب نداده است؛ اما پروژه‌‌های متعددی را برای امکان‌‌سنجی استفاده از این ظرفیت تعریف کرده‌‌اند. در واقع می توان گفت بهره‌‌برداری از آن در فاز مطالعاتی قرار دارد. لذا این مطالعه به دنبال آن است تا مناطق و سازوکارهای بهره‌گیری از فناوری نوظهور زنجیرهٔ بلوک در مالیات‌ستانی را با تأکید بر مالیات بر ارزش افزوده، مورد بررسی قرار دهد. کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT) به این موضوع می پردازد.

خواندن کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به امور اقتصادی و مالیاتی مفید است.

بخشی از کتاب بهره گیری از ظرفیت فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در مالیات ستانی از ارزش افزوده (VAT)

«فناوری‌های سنتی دفترکل متمرکز که توسط دولت‌ها و بنگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، فناوری‌های مبتنی براعتماد هستند زیرا عملکرد آنها مشروط به اعتماد بر درستی و صحت آنها است. به منظور تسهیل تجارت، وجود اعتماد ضروری است، اما اثبات این اعتماد بسیار گران است و اغلب شامل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، قابل‌رؤیت و برگشت‌ناپذیر است. دفترکل متمرکز مستلزم انحصار قدرت در یک سازمان(مثل دولت) و نیز دادن اطمینان ضمنی(قرارداد اجتماعی) مبنی بر سوءاستفاده از آن قدرت است. در ننیجه رانت بسیار بزرگی در پشت این انحصارهای متمرکز اعتمادساز قفل می‌شود...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان