دانلود و خرید کتاب معماری عزت نفس علی مظفری پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری عزت نفس اثر علی مظفری پور

کتاب معماری عزت نفس

معرفی کتاب معماری عزت نفس

کتاب معماری عزت نفس نوشتهٔ علی مظفری پور است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب معماری عزت نفس

وجود ما آدمیان دقیقاً بسان ساختمانی می‌ماند که بایستی به واسطهٔ معماری والدینی که خود دارای عزت نفس بالایی بوده در همان دوران طفولیت و کودکی اول، یعنی تولد تا ۷سالگی ساخته شده و سپس در دوران کودکی دوم یعنی از ۷ تا ۱۲ سالگی و نوجوانی ۱۲ تا ۲۰ سالگی بقیهٔ اجزای ساختمان عزت نفس و شخصیت فرزند خود مستحکم و سپس مقاوم‌سازی شود. اگر والدین و سپس مربیان مهد و معلمان بتوانند به عنوان معماران حرفه‌ای، ساختمان وجودی شخصیت و عزت نفس فرد نقش مهم و ویژه‌ای ایفا کنند، قطعاً این فرد دارای عزت نفس بسیار بالا و پایداری خواهد شد و اما اگر فرد از داشتن معماران عزت نفس قوی و مناسب که همان والدین هستند محروم باشد، آیا باید به حال خود رها شود و سراسر زندگی‌اش پر از چالش، استرس، کمبودهای عاطفی، تعارضات حل‌نشده و عقده‌های حقارت باشد؟ قطعاً خیر.

در اینجا وظیفه مربیان، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، مشاوران، روان‌شناسان و از همه مهم‌تر عزم و اراده و خواستن خود فرد است که با کمک و راهنمایی‌های بی‌دریغ یکدیگر به عنوان معمارانی کارآزموده و با تجربه ساختمان بی‌اساس و یا کم‌اساس عزت نفس فرد مجدداً بازسازی و مستحکم شود. کتاب معماری عزت نفس از این جنبه به پی‌ریزی عزت نفس در فرزندان می‌پردازد.

خواندن کتاب معماری عزت نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران و پدران، معلمان و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معماری عزت نفس

«به طور کلی در مورد خودتان چه احساسی دارید؟ یک مقیاس ۱ تا ۱۰ نمره‌ای را در نظر بگیرید که ۱ کمترین و ۱۰ بالاترین نمره است بر اساس این مقیاس چقدر برای خود ارزش قائل هستید و چه نمره ای به خودتان می‌دهید؟ اکنون به این مساله کمی فکر کنید: آیا شما همیشه در مورد مسائل پیرامون خود نظر ثابت و مثبتی دارید؟

در واقع عزت نفس به این معنی است که در مورد خودتان چگونه فکر می‌کنید. نظر شما در مورد نقاط قوت و ضعفتان در واقع همان عزت نفس شما است. شاید هر کسی فکر کند عزت نفس خوبی دارد اما اگر سوالات بالا را از خود بپرسید و صادقانه جواب دهید شاید شما هم بتوانید سطح واقعی عزت نفس خود را ارزیابی کنید.

وقتی به طور عینی به بررسی خود، واکنش تان در برابر اشتباهاتی که انجام می‌دهیدو نظر دیگران در مورد خودتان می‌پردازید در واقع تصویری از عزت نفس شما مشخص می‌شود. آیا اگر در کاری شکست بخورید احساس بسیار بدی دارید؟ آیا اگر کسی حرف ناخوشایندی در مورد شما بگوید احساس شک و تردید به خود پیدا می‌کنید؟ آیا نظرات دیگران در احساس شما نسبت به خودتان تاثیر زیادی دارد؟ آیا از تجارب جدید به این علت که ممکن است در آنها عالی نباشید وحشت دارید؟ آیا فکر می‌کنید اگر دیگران از شما تعریف می‌کنند؛ اشتباه می‌کنند و شما آن قدرها هم خوب نیستید؟ شاید پیش خودتان بگویید: «آنها مرا خوب نمی‌شناسند و فکر می‌کنند من خیلی عالی هستم، اما اگر متوجه نقطه ضعف‌هایم شوند نظرشان در مورد من تغییرخواهدکرد». شاید هم اینطور فکر می‌کنید: «من می‌توانم بهتر شوم و همیشه تلاشم را می‌کنم». اینها مواردی از احساسات شما در مورد خودتان و میزان عزت نفس تان می‌باشد.

عزت نفس می‌تواند بالا، پایین یا به اندازه باشد. عزت نفس زیاده از حد بالا یا پایین، هر دو مُضر هستند و حد متعادل، همیشه بهترین عملکرد را برای افراد دارد. برای این که عزت نفس نرمال داشته باشید باید تعادل مورد نیاز را ایجاد کنید.

اکنون می‌خواهیم برخی نکات مثبت و منفی را در مورد عزت نفس بیان کنیم. عزت نفس پایین می‌تواند بر همه ابعاد زندگی شما اثر گذار باشد. عزت نفس پایین بر روابط، سلامتی، شغل و سایر جنبه‌های زندگی اثر منفی دارد و شما را از رشد و پیشرفت باز می‌دارد و اجازه نمی‌دهد که تمام استعدادهای خود را شکوفا کنید. شاید به نظر برسد عزت نفس بالا چیز خوبی است، اما همیشه هم این طور نیست.

حد تعادل و داشتن عزت نفس نرمال می‌تواند برایتان مفید باشد و در دستیابی شما به اهدافتان کمک کند. در واقع داشتن عزت نفس مطلوب موجب می‌شود شما دانش آموز، کارمند، والد، همسر و دوست بهتری شوید که در همه ابعاد زندگی، رفتاری مناسب تر دارید و موفق تر هستید.

یک نکته بسیار مهم این است که «عزت نفس قابل تغییر است». البته این تغییرپذیری می‌تواند به شکل مثبت یا منفی اتفاق بیافتد و ما امیدواریم با مطالعه این کتاب تغییرات مثبتی در شما ایجاد گردد. ابتدا یک ارزیابی از عزت نفس خود داشته باشید و پس از اتمام کتاب و عمل به راهکارها مجدداً خودتان را ارزیابی کنید. با این کار نقاط ضعف خویش را نیز مشخص می‌کنید و بهتر می‌توانید برای رفع آنها بکوشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان