دانلود و خرید کتاب سه گام در کنترل اضطراب سلیمان شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه گام در کنترل اضطراب اثر سلیمان شهبازی

کتاب سه گام در کنترل اضطراب

معرفی کتاب سه گام در کنترل اضطراب

کتاب سه گام در کنترل اضطراب نوشتهٔ سلیمان شهبازی، محمدعلی جاوید، مژگان دارابی و رسول شهبازی و ویراستهٔ زهرا بهشتی است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سه گام در کنترل اضطراب

همه ما انسان‌ها در روزگاری که زندگی می‌کنیم، گاه‌گاهی دچار نوعی آشفتگی‌ها، پریشانی‌ها و خستگی‌های وصف‌ناپذیری می‌شویم که شاید عنوان کردن آن برایمان سخت و دشوار باشد! آری «اضطراب» یکی از همین دغدغه‌ها و نابسامانی‌های زندگی بشر است و هرروز ما و اطرافیانمان آن را در توصیف وضعیت روحی و روانی خود به کار می‌بریم.

اضطراب احساس وحشت همراه با بیش فعالی سیستم اتونوم (خودکار) است. ترس پاسخ متناسبی به یک تهدید شناخته‌شده است؛ درحالی‌که اضطراب پاسخ به یک تهدید ناشناخته، مبهم و یا ناشی از یک تعارض است. اضطراب زندگی ما را سخت و دشوار می‌کند؛ ولی با کمی دانش و درک می‌توانیم بیاموزیم که چگونه اضطراب خود را کنترل کنیم، کاهش دهیم و شرایط روحی و روانی خود را در مسیر رشد سالم قرار دهیم. شما هم اگر این علائم را دارید خواندن کتاب سه گام در کنترل اضطراب برایتان لازم و ضروری هست؛ لرز یا احساس لرز، کمردرد، سردرد، تنگی نفس، خستگی مفرط، رنگ‌پریدگی، تعرق، خشکی دهان، سردی دست‌ها، احساس وحشت، اشکال در تمرکز، بی‌خوابی، ناراحتی معده، پریشانی روحی، بی‌قراری و ... .

در بروز اضطراب و آثار نامطلوب آن عوامل متفاوتی نقش دارند که در یک تقسیم‌بندی کلی به چهار دستهٔ عوامل زیست‌شناختی، عوامل محیطی و اجتماعی، عوامل مربوط به تغذیه، و عوامل حاصل از مواد مخدر و روان‌گردان‌ها تقسیم می‌شوند و هرکدام از این عوامل دارای شاخ و برگ‌ها و کدهای زمینه‌ساز متعددی در بروز اضطراب هستند که به‌تفصیل در فصل اول کتاب به آن‌ها پرداخته‌شده است. در کتاب سه گام در کنترل اضطراب اضطراب تعریف‌شده و عوامل گوناگون و بالقوهٔ پدیدآورنده‌ٔ آن بررسی می‌گردد. شما با شناخت عوامل ایجادکننده اضطراب و آگاه‌شدن از علائم آن به راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل اضطراب نیز دست پیدا خواهید کرد. شاید قادر نباشید به‌طور کامل تمام دشواری‌ها و گرفتاری‌ها را از زندگی خود حذف کنید؛ اما بی‌شک بامطالعه این کتاب خواهید توانست بسیاری از اضطراب‌های بیهوده را از میان بردارید. بر این باور هستیم که درون شما قدرتی فراتر از تصورتان نهفته است و این کتاب به شما کمک می‌کند تا به قدرت درونتان دست پیدا کنید و از آن استفاده کنید. با خواندن کتاب سه‌گام در کنترل اضطراب به انواع اضطراب و تأثیرات آن بر زندگی خود شناخت پیدا می‌کنید و راه‌حل‌ها و توصیه‌هایی می‌یابید که مناسب حال شماست و متوجه خواهید شد که می‌توانید خود را از شر اضطراب‌های بیهوده زندگی خلاص کنید و در همین حال، احساس خوب‌بودن و خوشبختی را در خود تقویت کنید. یقین داشته باشید همه ما خود خالق حال خوب خود خواهیم بود اگر در این مسیر گام برداریم.

خواندن کتاب سه گام در کنترل اضطراب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ اضطراب بیشتر بدانند و آن را کنترل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سه گام در کنترل اضطراب

«اضطراب، هم یک حالت روحی و هم یک حالت جسمی از انتظارات منفی است. ازنظر ذهنی، ویژگی آن افزایش برانگیختگی و دلهره‌ای است که به‌صورت یک نگرانی آزاردهنده و زجرآور می‌شود. ازنظر فیزیکی با فعال شدن ناخوشایند چندین سیستم بدن که همه برای تسهیل پاسخ به یک خطر ناشناخته هستند، چه واقعی و چه خیالی، مشخص می‌شود.

اضطراب، حسی که همهٔ ما روزانه با آن سروکار داریم، سازوکاری حیاتی که اگر نباشد ما هیچ حرکت و پیشرفتی درزمینهٔ رشد، بقا و همچنین رسیدن به کمال نخواهیم کرد. حد نرمال آن پیش برنده است و اگر زیاد باشد عملکرد ما را مختل خواهد کرد.

همان‌طور که همه می‌دانیم در هر چیزی تعادل لازم است و افراط‌وتفریط در هر امری ناپسند است در مورد احساسات انسانی نیز، چنین است.

اضطراب، مشکل مشترک تمامی انسان‌ها و بخشی از تجربه انسان بودن است و تا ما هستیم اضطراب هم هست.

اضطراب، پاسخ طبیعی ما به فشار روانی و استرس است. این فشار و استرس می‌تواند واقعی و ملموس یا ذهنی و مبهم باشد. این فقط میزان و نحوهٔ برخود ما با آن است که ممکن است مشکل ایجاد کند. فرض کنید می‌خواهید از خیابان عبور کنید ناگهان اتومبیلی با سرعت به شما نزدیک می‌شود و شما آن را می‌بینید، اگر مضطرب نشده و خود را عقب نکشید مطمئناً آسیب جدی می‌بینید و چه‌بسا جان شیرین خود را از دست بدهید. پس می‌بینیم این حس یک زنگ خطر است که مارا از مهلکه می‌رهاند.

اسلاوی ژیژک می‌گوید: "تنها حسی که فریبمان نمی‌دهد اضطراب است، سایر احساسات تماماً جعلی و غیرواقعی هستند. "

دیوید. دی. برنز توانایی بدن در تحمل اضطراب را به بشکه‌ای تشبیه کرده است و می‌گوید: "اگر آن را زیر باران بگذارید، وقتی از آ ب پر شود، قطرات بعدی از لبه آن به پایین می‌ریزد؛ احساس بی‌خوابی و سردرد که ناشی از این انگیختگی است به ما دست می‌دهد و با توجه به آمادگی بدن گرفتار بیماری‌های جدی از نوع زخم معده و حمله قلبی یا اگورافوبیا می‌شویم."»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان