دانلود و خرید کتاب صداع سودابه فضایلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صداع اثر سودابه فضایلی

کتاب صداع

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صداع

کتاب صداع نوشتهٔ سودابه فضایلی است. انتشارات نیلوفر این رمان معاصر ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب صداع

سودابه فضایلی رمان صداع را در ۲۱سالگی نوشته است و خود نویسنده آن را «ذهنی‌ترین و نمادین‌ترین» اثرش می‌نامد. این کتاب را می‌توان یک رمان مدرن نامید. «صُداع» به‌معنی سردرد است و با مخاطب دوم‌شخص نوشته شده است. راوی رمان مشخص نیست و جز ۲ شخصیت‌ اصلی داستان، بقیه‌ٔ شخصیت‌ها نامی ندارند. جنسیت، زمان و مکان هم ذکر نشده است؛ در واقع نویسنده بر سنت آن‌ سال‌های اوج ساختارشکنی سعی کرده است رمانی بنویسد که تمام قراردادهای مرسوم یک اثر ادبی را بر هم بزند؛ ازاین‌رو رمان صداع را نمی‌توان در زمره‌ٔ یک سبک ادبی خاص گنجاند. سودابه فضایلی تلاش کرده این رمان را در فضا و ارتباط اشیا و اتفاقات و صداها و احساسات بازسازی کند.

خواندن کتاب صداع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سودابه فضایلی

سودابه فضایلی در سال ۱۳۲۶ به دنیا آمد. او نویسنده، پژوهشگر و اسطوره‌شناسی ایرانی است که پس از گذشت ۴۰ سال رمان «صداع» نوشتهٔ خودش را منتشر کرد. فضایلی را با پژوهش‌هایش درمورد نمادگرایی، اسطوره‌ها و آیین‌شناسی می‌شناسند و بسیاری از آثارش در این رابطه به‌عنوان مراجع اصلی تدریس می‌شوند. او در دانشگاه کمبریج در لندن ادبیات انگلیسی خوانده و در سوربون در فرانسه نیز در رشتهٔ زبان پهلوی و زبان و ادبیات تطبیقی تحصیل کرده است. سودابه فضایلی ترجمه‌های بسیار مهمی از جمله برگردان فارسی کتاب «یی جینگ»، «فرهنگ نمادها» و عناوین دیگر را در کارنامه‌اش دارد. از کتاب‌های او می‌توان به «کرکس، مغزچوبی‌ها، کمبوجیه» (۳ نمایشنامه)، «از کف دستانم مرغان عجب رویند»، «حکایت گل‌های رازیان»، «غولواره در مهمانخانهٔ درخت بنفش» و ترجمهٔ کتاب «راز شکسپیر» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صداع

«مادری نیست، تو هیچ نمی‌دانی، هیچ‌چیز در خاطره‌ات نداری، فقط تعفن است در لایه‌های یادت، با خود می‌گویی: «مادری نیست، چطور؟ مرده؟ گریخته؟ آه… چه خبر است، چرا هیچ‌چیز نمی‌دانم، چرا اصلاً نمی‌فهمم چه خبر است؟» شمه باز صدایش را پایین‌تر آورده، انگار می‌خواهد هیچ‌کس غیر از تو صدایش را نشنود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۰۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان