دانلود و خرید کتاب سلام مترسک منیرالدین بیروتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلام مترسک اثر منیرالدین بیروتی

کتاب سلام مترسک

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلام مترسک

کتاب سلام مترسک نوشتهٔ منیرالدین بیروتی است. انتشارات نیلوفر این رمان معاصر ایرانی را روانهٔ بازار کرده است. این رمان اولین‌بار در سال ۱۳۸۸ به چاپ رسید.

درباره کتاب سلام مترسک

کتاب سلام مترسک دومین رمان منیرالدین بیروتی است که در آن در پی آشکارکردن تنش‌هایی مخفی است. بزرگ‌ترین هدف منیرالدین بیروتی در این رمان، کاوش در فرهنگ است. او تلاش کرده است این کار را به‌گونه‌ای انجام دهد که بار نوستالژیک در متن نداشته باشد و مخاطب صرفاً به‌عنوان تماشاچیِ این فرهنگ و خلقیات مردم باشد. یکی از ویژگی‌های این رمان زبان خاص آن است؛ به‌ویژه زبان دست‌نوشته‌های شخصیت اصلی که زبانی غیرمتداول است. این رمان ۲ راوی غیرقابل‌اعتماد دارد که هر کدام ممکن است بخشی از حقیقت را پنهان کنند. روایت این اثر بسیار ساده و سرراست است. داستان رمان در ۲ بخش بیان می‌شود. بخش اول با یادداشتی از شخصی به نام «مسعود» آغاز می‌شود. او توضیح می‌دهد که آنچه در این کتاب نوشته شده، یادداشت‌های فردی به نام «صارم» است. صارم این یادداشت‌ها را در زندان نوشته‌ است. در ادامه مسعود زندگی صارم را برای مخاطب شرح می‌دهد. بخش دوم رمان را راوی سوم‌شخص بیان می‌کند. زبان این بخش کمی سخت است و طول می‌کشد تا خواننده به آن عادت کند. در ادامه‌ٔ رمان، داستان زندگی صارم و یادداشت‌‌هایش را می‌خوانیم.

خواندن کتاب سلام مترسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره منیرالدین بیروتی

منیرالدین بیروتی، نویسنده‌ٔ معاصر ایرانی است که در خرداد سال ۱۳۴۹ در بغداد متولد شد. بیروتی فعالیت ادبی را در سال ۱۳۷۶ با انتشار داستان کوتاهی در مجله‌ٔ آدینه شروع کرد. او چندین مجموعه داستان و رمان منتشر کرده و موفق به کسب جایزه‌ٔ ادبی هوشنگ گلشیری هم شده است. «ماهو»، «بحر و نهر»، «سلام مترسک» و «آرام در سایه» از رمان‌های این نویسنده هستند.

بخشی از کتاب سلام مترسک

«مهسا نشست جلو روش. پا روی پا انداخته خیرخیر نگاهش می‌کرد: «وقتی قرار است زندگی کنی باید زندگی کنی، آدم با سگ و خر و گاو فرق دارد. به تمسخر نیشخندی زد: «اتفاقاً اصلن فرق ندارد، غیرِ اینکه فقط آدم‌ها بلدند دروغ بگویند.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان