دانلود و خرید کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول) عباس معمارنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول) اثر عباس معمارنژاد

کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول)

معرفی کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول)

کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول) نوشتهٔ عباس معمارنژاد و مسعود باغستانی میبدی و با مقدمه‌ای از جمشید پژویان است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اقتصاد خرد پیشرفته (جلد اول)

نقطه ثقل توجه اقتصاد این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل می‌کنند. در این میان اقتصاد خرد رفتار واحدهایی نظیر خانوارها و بنگاه‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و به دلیل آنکه خانوارها، مصرف‌کننده و بنگاه‌ها، تولید‌کننده هستند، رسالت اقتصاد خرد، تبیین رفتار مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است؛ بدین صورت که ترکیبی از کالاها و خدمات برای مصرف‌کننده انتخاب می‌شود که متضمن حداکثر میزان مطلوبیت با توجه به میزان درآمد و از طرف دیگر دربردارنده ترکیبی از عوامل تولید برای تولیدکننده است که با مقدار مشخصی از هزینه حداکثر میزان تولید، درآمد و در نتیجه سود را در برداشته باشد. در قالب این بررسی می‌توان رفتار متغیرهای اقتصادی مثل قیمت کالاها و خدمات، قیمت نهاده‌ها و سطح تولید را تحلیل کرد. رفتار خانوارها به عنوان مصرف‌کنندگان، تقاضا برای کالاها و خدمات را شکل داده و رفتار بنگاه به عنوان تولیدکنندگان کالاها و خدمات، تقاضا برای نهاده‌ها و عرضه کالاها و خدمات را سامان می‌دهد.

هر چند امروزه استفاده از مدل‌های ریاضی برای تشریح و تجزیه و تحلیل رفتار عاملین اقتصادی (مصرف‌کننده و تولیدکننده) توسعه یافته است و در واقع این مدل‌ها ابزارهای مناسبی را برای این تحلیل فراهم می‌کنند، در این کتاب ضمن استفاده از مدل‌های ریاضی متعارف سعی شده است تا با توضیح و تجزیه و تحلیل نتایج به فهم اقتصادی موضوع مورد بحث نیز منجر شود.

کتاب اقتصاد خرد پیشرفته حاصل تجربهٔ تدریس اقتصاد خرد در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت ۲۴ سال بوده که با استفاده از منابع معتبر داخلی و خارجی تکمیل شده است. در این کتاب که مباحث پیشرفته در اقتصاد خرد مورد توجه بوده ابتدا برای هر بخش مفاهیم اولیه ارائه شده و سپس در چارچوب این مفاهیم موضوعات پیشرفته مطرح شده است تا خوانندهٔ محترم با مرور مفاهیم کلی آمادگی لازم برای ورود به مباحث پیچیده‌تر را داشته باشد. 

جلد اول کتاب که هم‌اکنون پیش روی شما قرار دارد، شامل دو بخش است که رفتار مصرف‌کننده و تولیدکننده را مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش اول شامل هفت فصل مجزاست که در فصل اول مفاهیم اولیه مربوط به مصرف‌کننده شامل تعاریف و مبانی مربوط به رفتار مصرف‌کننده پرداخته شده است. فصل دوم بهینه‌یابی رفتار مصرف‌کننده و تقاضای مصرف‌کننده برای کالاها منتج از بهینه‌یابی را ارائه می‌دهد. در فصل سوم ارتباط بین کشش‌ها و اثرات جانشینی و درآمدی و در فصل چهارم بهینه‌یابی رفتار مصرف‌کننده در شرایط داشتن موجودی اولیه توضیح داده شده است. در فصل پنجم به توابع مطلوبیت، دوگانگی در مصرف و رفاه مصرف‌کننده و در فصل ششم نظریه به رجحان آشکار و تئوری‌های مربوط پرداخته شده است. آخرین مبحث مصرف‌کننده در فصل هفتم که انتخاب مصرف‌کننده در شرایط نااطمینانی را بیان می‌کند، آورده شده است.

بخش دوم کتاب که به بررسی رفتار تولیدکننده می‌پردازد، سه فصل مجزا را در بر دارد که فصل هشتم شامل مفاهیم اولیه و در فصل نهم به بهینه‌یابی رفتار تولیدکننده پرداخته شده است. در فصل دهم مباحث تکمیلی در رفتار تولیدکننده شامل تولید محصولات مشترک در فرایند تولید و بهینه‌یابی رفتار تولیدکننده در شرایط نااطمینانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

خواندن کتاب اقتصاد خرد پیشرفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتهٔ اقتصاد در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و آمادگی برای آزمون دورهٔ دکتری مناسب است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان