دانلود و خرید کتاب آمریکایی هنری جیمز ترجمه فرزانه شیخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمریکایی اثر هنری جیمز

کتاب آمریکایی

نویسنده:هنری جیمز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آمریکایی

کتاب آمریکایی نوشتهٔ هنری جیمز و ترجمهٔ فرزانه شیخ است. انتشارات نیلوفر این رمان آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آمریکایی

کتاب آمریکایی قهرمانی دارد به نام «کریستوفر نیومن» که نام او ناگفته‌های بسیاری در دل خود گنجانده و نام خانوادگی‌اش به‌معنی «مرد جدید» است؛ مردی که از آمریکا به اروپا می‌رود و در تلاش است تا خود را با جامعه‌ٔ جدید مطابقت دهد و آن را بیشتر بشناسد، اما سوژه‌ای برای اروپاییان می‌شود! هنری جیمز، نویسندهٔ این رمان، در ۳۲سالگی آمریکا را به‌‌بهانهٔ سادگی، دوری از تمدن، توحش و بدوی‌بودن فرهنگش رها و به انگلیس عزیمت کرد. همین مهاجرت از آمریکا به اروپا درون‌مایه‌ٔ رمان «آمریکایی» را شکل داده است. هنری جیمز که همیشه دغدغه‌ٔ تفاوت‌های فرهنگی اروپا و آمریکا را داشت، اروپائیان را پیچیده، فاسد و البته هیجان‌انگیز می‌دانست. در مقابل از آمریکایی‌ها به‌عنوان موجوداتی ساده، معصوم و بی‌گناه ولی کسالت‌آور یاد می‌کرد.

خواندن کتاب آمریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هنری جیمز

هنری جیمز نویسنده‌ای آمریکایی - بریتانیایی بود که با نقد آثار نویسندگانْ «تئوری رمان» را در قرن بیستم بنیان نهاد؛ همچنین با توصیف روان‌کاوانه‌ٔ شخصیت‌های داستانش بر رمان‌نویسی در قرن گذشته تأثیر شگرفی گذاشت. هنری جیمز در کتاب «یادداشت‌های روزانهٔ یک نویسنده» به‌صورت مبسوط به موضوعات، مفاهیم و پرسش‌های نظری اساسی در رمان‌نویسی پرداخته است. منتقدان و صاحب‌نظران نام «کلاسیک‌های مدرن» را روی آثار این نویسنده گذاشته‌اند.

بخشی از کتاب آمریکایی

«- خب، به هرحال خیال دارم خوش بگذرانم. من تربیت شده نیستم، تحصیل‌کرده هم نیستم. راجع به تاریخ، یا هنر، یا زبان‌های خارجی یا هر موضوع عالمانهٔ دیگر چیزی نمی‌دانم. ولی احمق هم نیستم. و قول می‌دهم قبل از آن‌که کارم با اروپا تمام شود، چیزهایی از آن یاد بگیرم. این‌جا، زیر دنده‌ام، چیزی را حس می‌کنم،

و لحظه‌ای بعد افزود:

- که نمی‌توانم آن را توضیح بدهم، نوعی اشتیاق که دستم را دراز کنم و همه‌چیز را به درونم فرو ببرم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان