دانلود و خرید کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان عابد صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان اثر عابد صالحی

کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان

نویسنده:عابد صالحی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان

کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان نوشتهٔ عابد صالحی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان

فرایند انتخاب تأمین‌کنندهٔ مناسب که قادر به فراهم‌کردن نیاز خریدار از نظر محصولات با کیفیت، با قیمت مناسب و در یک زمان مناسب و در یک حجم مناسب باشد، یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌ها برای ایجاد زنجیره تأمین مناسب است.

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب اثربخش تأمین‌کننده نقش قابل توجهی در تولید و مدیریت لجستیک شرکت‌ها دارد و بسیاری از شرکت‌های باتجربه بر این باورند که انتخاب تأمین‌کننده مهم‌ترین فعالیت یک سازمان به شمار می‌آید. در نتیجه تصمیم‌گیری‌های نادرست در زمینهٔ انتخاب اثربخش تأمین‌کنندگان پیامدهای منفی و زیان‌های بسیاری را برای شرکت در پی خواهد داشت. تصمیم‌گیری و انتخاب تأمین‌کننده اساساً یک مسئله چندمعیاره است. این امر برای اکثر سازمان‌ها، اهمیت استراتژیک دارد. ماهیت چنین تصمیم‌گیری‌هایی معمولاً پیچیده و ساختارنیافته است. فنون علم مدیریت می‌توانند در خصوص تصمیم‌گیری برای این مسائل، راهگشا و کمک‌کننده باشند.

در دههٔ اخیر چگونگی تعیین مناسب‌ترین تأمین‌‌کننده به عنوان یک عامل استراتژیک در زنجیرهٔ تأمین مورد توجه قرار گرفته است. حال اگر پارامترهای مهمی چون توجه به توسعه پایدار (سبز) نیز برای ادامهٔ فعالیت حائز اهمیت باشد، انتخاب به سادگی نخواهد بود. امروزه هیچ شرکتی نمی‌تواند از مدیریت زنجیره‌ٔ تأمین چشم‌پوشی کند و انتظار بقا داشته باشد.

همچنین، انتخاب مجموعه‌ای از تامین‌کنندگان امری حیاتی برای موفقیت سازمان‌هاست. در سال‌های أخیر توجه و تأکید زیادی بر اهمیت انتخاب تامین‌کنندگان شده است. انتخاب و ارزیابی مؤثر تامین‌کنندگان مسئولیت مهمی است که باید همواره مد نظر مدیران خرید قرار گیرد. حیاتی بودن امر انتخاب تامین‌کنندگان به واسطه اثراتی است که بر عناصر مربوط به محصولات نهایی سازمان‌ها می‌گذارد. عناصری چون: قیمت، طراحی، قابلیت تولید،کیفیت و غیره.

خواندن کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انتخاب اثربخش تامین کنندگان

«لوئیس معتقد است که هیچ کدام از مسئولیت‌های مرتبط با امر خرید به اندازهٔ انتخاب یک منبع مناسب مهم نیست. اینگلند و لیدرز هم نظری مشابه با او دارند. آنان نیز معتقدند که انتخاب تامین‌کنندگان مهم‌ترین مسئولیت در امر خرید محسوب می‌شود. بعدها، وبر و همکاران این گونه بیان نمودند که: در محیط رقابتی امروز دستیابی به موفقیت در تولید محصولات با هزینه پایین و کیفیت بالا، بدون توجه به رضایتمندی فروشندگان غیر ممکن است. بنابراین یکی از مهم‌ترین تصمیمات خرید، انتخاب و حفظ گروه کاملی از تامین‌کنندگان می‌باشد. البته أخیرا مفهوم دیگری بنام مدیریت زنجیره تامین به وجود آمده است. این موجب شده که محققان و حقوقدانان بیش از پیش دریابند که مدیریت انتخاب تامین‌کنندگان، عاملی است که منجر به افزایش رقابت در کل زنجیره تامین می‌گردد (لی و همکاران ، ۲۰۱۰).

تامین کنندگان جزء مکمل فرآیند زنجیره تامین یک سازمان می‌باشند و مدیریت عرضه‌کنندگان به دلیل اینکه آنان جزء سازمان محسوب نمی‌شوند، نیازمند مهارت تخصصی در مذاکره است. تامین‌کنندگان باید به‌درستی انتخاب شوند چراکه می توانند اثرات بسیار مثبت و یا بسیار زیان‌باری را در عملکرد کلی یک سازمان به وجود آورند. تحقیقات گوناگون حاکی از آن است که مشکلات مربوط به کیفیت محصول در سازمان‌ها ناشی از مواد خام ناقص می‌باشد. دقت در انتخاب عرضه‌کنندگان رقابتی می‌تواند باعث حداقل سازی اثرات زیان‌بار و درواقع افزایش اثرات مثبت برکیفیت ستاده‌های یک سازمان گردد. از این رو انتخاب تامین‌کننده مناسب جزئی حیاتی از ساختار سازمان است (راماناتان ، ۲۰۰۷).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان