دانلود و خرید کتاب در دل گردباد یوگینیا گینزبورگ ترجمه فرزانه طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در دل گردباد اثر یوگینیا گینزبورگ

کتاب در دل گردباد

معرفی کتاب در دل گردباد

کتاب در دل گردباد نوشتهٔ یوگینیا گینزبورگ و ترجمهٔ فرزانه طاهری است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی خاطراتی از زندگی دشوار نویسنده در تبعید است.

درباره کتاب در دل گردباد

کتاب در دل گردباد اثر یوگینیا گینزبورگ است. او مادر ۳ فرزند و یکی از اعضای وفادار حزب کمونیست بود، اما در دوران پاکسازی استالینی او را هم مانند خیلی‌ها بدون دلیل قانع‌کننده دستگیر کردند. یوگینیا اولین کسی نبود که موردسوءظن قرار می‌گرفت؛ خیلی‌ها مثل او بی‌دلیل دستگیر و تحت‌فشار مجبور شدند اعترافاتی خیالی را امضا کنند. عصر وحشت استالین همچون گردبادی بود که به پیش می‌رفت و افراد زیادی را به کام خود فرومی‌کشید. یوگینیا هم با اتهام دشمنِ خلق بودن و مشارکت در توطئه‌ٔ تروتسکیستی به ۱۸ سال زندگی در تبعید و اردوگاه‌های کار اجباری استالین محکوم شد.

کتاب در دل گردباد پس از مقدمه‌ای به قلم «هاینریش بل» با عنوان «جلو این‌ها گریه نکن»، خاطرات یوگینیا گینزبورگ را در ۲ بخش روایت می‌کند. بخش اول شرح خاطرات او تا سال ۱۹۳۹ است و بخش دوم بخش پایانی خاطرات اوست که برخلاف بخش اول به‌دوراز خوش‌بینی نسبت به تغییرات درونی اتحاد شوروی است و با لحنی صریح‌تر نوشته شده است. این کتاب که شرح زندگی پر فرازونشیب یوگینیا در یک جهنم منجمدِ زیرِ ۴۹درجه است، تا سال‌ها به‌صورت زیرزمینی در روسیه منتشر می‌شد. نخستین چاپ رسمی آن در روسیه به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد.

زندگی در گولاگ‌های استالینی هر روز با احتمال مرگ می‌گذشت، اما یوگینیا از کار طاقت‌فرسا، آب‌وهوا و طبیعت خشن، گرسنگی و انواع و اقسام بیماری زنده بیرون آمد تا شاهد و راوی زنده‌ٔ آن فجایع غیرانسانی باشد. اگر پیش از این کتابی در این خصوص خوانده باشید، باز محو توصیفات جزئی این نویسنده خواهید شد. او با طنز حیرت‌انگیز و خاص خود در توصیف این فجایع و با زبان شاعرانه‌اش کتابی نوشته که هم ارزش ادبی دارد و هم اطلاعات تاریخی ارزشمندی را در اختیار مخاطب می‌گذارد.

خواندن کتاب در دل گردباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ جهان در قالب خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوگینیا گینزبورگ

یوگینیا گینزبورگ با نام کامل «یوگنیا سولومونوا گینزبورگ» در ۲۰ دسامبر ۱۹۰۴ به دنیا آمد و در ۲۵ مه ۱۹۷۷ درگذشت. او نویسنده و شاعر کمونیست و متولد مسکو بود. والدینش «سلیمان نطانوویچ گینزبورگ» (داروساز یهودی) و «ریویکا مارکووا گینزبورگ» بودند. این خانواده در سال ۱۹۰۹ به کازان نقل‌مکان کردند. یوگینیا گینزبورگ حکم ۱۸ سال حبس خود را در گلاگ گذراند. کتاب «در دل گردباد» یکی از آثار او و خاطرات ۱۸ سال تبعید و زندگی دشوار او در دوران پاکسازی استالینی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۳۹ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۳۹ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان