دانلود و خرید کتاب من گل گندم هستم ملاله یوسف زی ترجمه اشرف عدیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من گل گندم هستم اثر ملاله یوسف زی

کتاب من گل گندم هستم

معرفی کتاب من گل گندم هستم

کتاب من گل گندم هستم نوشتهٔ ملاله یوسف زی و کریستینا لمب و ترجمهٔ اشرف عدیلی است. انتشارات علمی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ دختری است که برای تحصیل زنان افغان مبارزه کرد و به‌همین‌خاطر به‌وسیلهٔ طالبان ترور شد.

درباره کتاب من گل گندم هستم

نویسندهٔ کتاب من گل گندم هستم برندهٔ جایزهٔ صلح نوبل در سال ۲۰۱۴ بوده است. این کتاب از قصهٔ تولد این نویسنده پیش از دوران طالبان آغاز شده است. کتاب دربارهٔ دختری است که برای تحصیل زنان افغان مبارزه کرد و به‌همین‌خاطر به‌وسیلهٔ طالبان ترور شد. زمانی که طالبان، کنترل درهٔ سوات در پاکستان را در اختیار گرفت، تنها یک دختر جرأت مقابله با آن‌ها را داشت. ملاله یوسف زی سکوت را نپذیرفت و برای حق تحصیل خود جنگید.

او در روز سه‌شنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۲ و در ۱۵سالگی، تا آستانهٔ مرگ پیش رفت. ملاله درحالی‌که داشت با اتوبوس از مدرسه به خانه بازمی‌گشت، هدف گلولهٔ نیروهای طالبان قرار گرفت؛ گلوله‌ای که به سرش اصابت کرد و باعث شد همه تصور کنند کار او تمام است، اما بهبودی معجزه‌آسای ملاله، او را به سفری خارق‌العاده از دره‌ای دورافتاده در پاکستان به مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک برد. ملاله شد نمادی جهانی برای اعتراضات مسالمت‌آمیز و جوان‌ترین برندهٔ جایزهٔ صلح نوبل. کتاب من گل گندم هستم (یا من ملاله هستم) حاوی ماجرای شگفت‌انگیز، الهام‌بخش و دل‌گرم‌کنندهٔ این دختر شجاع است.

خواندن کتاب من گل گندم هستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب من گل گندم هستم

«مادرم خیلی زیباست و پدرم مثل گلدان چینی شکستنی از او مراقبت می‌کرد و او را می‌پرستید و هرگز مثل دیگر مردهای پشتون دست روی او بلند نمی‌کرد. نام مادرم «تورپیکای» و به معنای «گیسوان پر کلاغی» می‌باشد و با وجود اینکه موهایش قهوه‌ای شاه بلوطی است پدربزرگم «جانسرخان» قبل از تولد مادرم به رادیو افغانستان گوش می‌کرد و این نام را شنیده بود و نام مادرم را چنین گذاشته بود.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۳۱۰۸۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

دقیقا کتاب من ملاله هستمه... فکر کنم معنی ملاله یعنی گل گندم... اینطوری ملت بازار درست میکنن با تغییر اسم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان