دانلود و خرید کتاب قوی باش اما نه قلدر ونسا گرین آلن ترجمه گلستان امینیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوی باش اما نه قلدر اثر ونسا گرین آلن

کتاب قوی باش اما نه قلدر

معرفی کتاب قوی باش اما نه قلدر

کتاب قوی باش اما نه قلدر نوشتهٔ ونسا گرین آلن و ترجمهٔ گلستان امینیان است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. این کتاب برای درک بهتر قلدری و یادگیری تعامل بیشتر با کودکان و نوجوانان است. در این کتاب سعی شده است به کودکان مهارت‌های روبه‌روشدن با چالش‌ها و مشکلات اجتماعی از طریق بهبود اعتمادبه‌نفس و انجام برنامه‌ریزی مناسب آموزش داده شود.

درباره کتاب قوی باش اما نه قلدر

احتمالاً قلدرهای زیادی را می‌شناسید و یا ممکن است خودتان مورد قلدری قرار گرفته باشید، مطمئن باشید افراد زیادی مانند شما هستند. بسیاری از کودکان در سرتاسر دنیا گاهی با قلدری مواجه شده‌اند و این باعث می‌شود احساس درماندگی و تنهایی کنند و فکر می‌کنند برای رهایی از این احساس و شرایط، کاری بلد نیستند.

گرچه قلدری در مدرسه و محله بسیار رایج است، اما به کمک مهارت‌هایی که در کتاب قوی باش اما نه قلدر خواهید آموخت، می‌توانید بر قلدری غلبه کنید. به کمک داستان، تکنیک و راهکارهایی که در این کتاب آورده شده، می‌توانید به این هدف مهم دست یابید.

این کتاب به شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید قوی و قدرتمند شوید و رفتارهای زورگویانه را تشخیص دهید. قلدرها شکل و قیافهٔ متفاوتی دارند و به اشکال مختلفی ظاهر می‌شوند. مهم این است که چگونگی رفتار آن‌ها را شناسایی کنید.

در کتاب قوی باش اما نه قلدر تفاوت بین قلدری و آزار و اذیت را خواهید فهمید. در قدم بعدی، یاد خواهید گرفت که چگونه با رفتار و گفتار، با قلدری مقابله کنید. می‌فهمید که چه موقع از دیگران کمک بخواهید و چه برخوردی با افراد قلدر داشته باشید.

شناخت بهتری از قلدری مجازی و سایبری پیدا خواهید کرد. راهی برای دفاع منطقی از خودتان و دیگران پیدا می‌کنید و در نهایت معنی استقامت (یعنی سرسخت بودن) و گام‌های مختلفی که می‌توانید در جهت دفاع در مقابل قلدری بردارید را فراخواهید گرفت. 

نکات کلیدی و راهگشای کتاب به شما کمک خواهد کرد تا در موقعیت‌های دشوار چگونه راه خود را پیدا کنید.

این کتاب شامل تعدادی قصه و داستان‌های واقعی همراه با سوال و جواب است تا بتوانید میزان علم و دانش خودتان را در این زمینه ارزیابی کنید.

کتاب حاضر به گونه‌ای نوشته شده است تا آن را به‌راحتی بخوانید و دربارهٔ مطالب و مفاهیم آن با والدین، مربیان و دوستان خود بحث و گفت‌وگو کنید. 

قلدری مشکلات جسمی و روانی زیادی برای کودکان ایجاد می‌کند و منجر به صدمات طولانی مدتی می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که با کودکان خود در مورد قلدری صحبت کنید تا آن‌ها یاد بگیرند هنگامی که با قلدری مواجه شدند، چه کاری باید انجام دهند. کتاب قوی باش اما نه قلدر شامل این موارد است:

- کمک به بچه‌ها تا بدانند واقعاً قلدری چیست: این مبحث شامل یادگیری انواع قلدری و تفاوت بین قلدری و اذیت (سربه‌سرگذاشتن) است. درک این مطلب بسیار ضروری است تا کودکان عادت نکنند هر کودک گستاخ و پرشیطنتی را قلدر بنامند. 

- کمک به کودکان تا بدانند هنگامی که هدف قلدری قرار گرفتند چه کاری باید انجام دهند. این یعنی کودکان یاد بگیرند به افراد قلدر چه بگویند و هنگامی که قلدری به آن‌ها عارض شد چگونه احساس خشم و ناراحتی خود را کنترل کنند و چه رفتاری نشان بدهند. چه زمانی قلدری را نادیده بگیرند و چطور با اعتماد به‌نفس ظاهر شوند.

- کمک به کودکان تا مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را ارتقا دهند. این یعنی تشویقشان کنیم نگرشی مثبت داشته باشند و مهارت‌های حل مسئله را بیاموزند.

- ترغیب کودکان برای اینکه در مواقع بحرانی با یک بزرگ‌تر مورد اعتماد مشورت کنند. این هدفی بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از کودکان از اینکه با بزرگ‌ترهای خود دربارهٔ قلدری صحبت کنند، می‌ترسند و گاهی تا مدت‌ها این بار را به تنهایی به دوش می‌کشند.

این کتاب، با روشنگری و دقت به کودک نشان می‌دهد چه موقع درخواست کمک کند و چه چیزهایی را به‌درستی با والدین یا مربی خود در میان بگذارد. 

خواندن کتاب قوی باش اما نه قلدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ مادران و پدران و معلمان مناسب است. شما با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید به کودکان و نوجوانان خود به بهترین شکل ممکن کمک کنید. به کودکان خود کمک کنید تا اطلاعات بیشتری از طریق خواندن مفاهیم این کتاب کسب کنند و همچنین اطمینان حاصل کنید که مفاهیم کتاب، نکته‌ها و راهکارها را به‌خوبی یاد بگیرند. در مورد مباحث کتاب با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنید و آن‌ها را تشویق کنید تجربیاتشان را با شما در میان بگذارند.

بخشی از کتاب قوی باش اما نه قلدر

«جلوی قلدری بایستید

اکنون که می‌دانید چطور زورگویی را تشخیص دهید می‌توانید برای ایستادن جلوی فرد قلدر برنامه‌ریزی کنید. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که فرد قلدر همیشه به دنبال افراد ضعیف است نه کسی که با خونسردی جلویش بایستد. داشتن برنامهٔ منظم کمک می‌کند تا همیشه یک قدم جلوتر باشید.

از کلمات کمک بگیرید:

یک راه برای ایستادگی در مقابل قلدری این است که بدانید چگونه از کلمات کمک بگیرید تا جلوی قلدر بایستید و او را از میدان و سر راهتان بردارید. چند پیشنهاد:

- وقتی شخص قلدر سعی دارد شما را به انجام کاری که دوست ندارید وادار کند، محکم بگوئید «نه».

- با آنچه شخص قلدر می‌گوید، موافقت کنید. او اصلاً انتظار چنین برخوردی را نخواهد داشت و ممکن است خلع سلاح شود.

- در مورد یک موضوع کاملاً متفاوت صحبت کنید.

- اگر تمام راه‌حل‌ها با شکست مواجه شد و احساس کردید تهدید جسمی در کار است، کسانی که اطراف شما هستند را آگاه کنید و با صدای بلند بگوئید: «دست از سر من بردار!» یا «داد بزنید و سر و صدا راه بیاندازید».

برای اینکه بدانید چگونه از این تکنیک‌ها به نفع خودتان استفاده کنید، در اینجا چند مثال ارائه می‌شود:

گابریل هر روز در اتوبوس شما را نیشگون می‌گیرد و تهدیدتان می‌کند تا به او اجازه دهید از روی جواب‌های تکالیف ریاضی کپی‌برداری کند و همیشه چیزی که می‌خواهد را به دست می‌آورد. سرکلاس ریاضی هم وقتی آموزگار حواسش نیست مجدداً همین کار را انجام می‌دهد. در این موقع می‌توانید بگویید:

- «نه، من جواب‌ها را به تو نمی‌دهم.»

- «چرا درس نمی‌خوانی؟»

- «به من دست نزن!» یا «از من نخواه پاسخنامه‌ام را نشانت بدهم!»

- (از اینجا به بعدش را به آموزگار واگذار کنید.)

مونیکا و لیزا قصد دارند با مایکل شوخی کنند و از شما توقع همکاری دارند. شما فکر می‌کنید این کار واقعاً بدجنسی است و می‌گویید با آنها همکاری نخواهید کرد. مثل همیشه می‌گویند اگر کاری که می‌خواهند را انجام ندهی دیگر با شما دوست نخواهند بود.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۲۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان