دانلود و خرید کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا گروه پژوهش مجمع جهانی اهل بیت ترجمه کاظم حاتمی طبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا

کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا نوشتۀ اسد حیدر با ترجمۀ کاظم حاتمی طبری و ویرایش امرالله نصیری در انتشارات مجمع جهانی اهل بیت به چاپ رسیده است. این کتاب که با هدف پاسخ به شبهه‌های وارده به مکتب اهل بیت از سوی تکفیری‌ها و سلفی‌ها تهیه شده، عبدالله بن سبا، یکی از شخصیت‌های جنجالی صدر اسلام را به لحاظ تاریخی بررسی کرده و ضمن واکاوی راویان شخصیت عبدالله بن سبا با تکیه به علم رجال، درستی یا نادرستی نوشته‌ها دربارۀ او را سنجیده است.

درباره کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا

کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا، با هدف معرفی معارف اهل بیت و پاسخ به شبهه‌های مخالفان به‌ویژه وهابی‌ها و سلفی‌ها در معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و در راستای رسالت این مجمع تهیه شده و حاصل تلاش گروهی از مترجمان و پژوهشگران این مرکز است. بنا به گفتۀ مترجمان از آنجا که در طول تاریخ و به‌ویژه سال‌های اخیر، نسبت‌های نادرستی به مکتب اهل بیت داده شده است و نیز در جهت وحدت بیشتر مسلمانان و دور کردن تهمت‌های تکفیری‌ها و کسانی که آلت دست هستند در این کتاب شبهه‌زدایی از شخصیت عبدالله بن سبا را در دستور کار قرار گرفته است.

کتاب نگاهی نو عبدالله بن سبا دربارۀ این شخصیت صدر اسلام و بررسی سلسلۀ راویان و درستی و نادرستی گفته‌ها دربارۀ اوست. عبدالله بن سبا از شخصیت‌های جنجالی تاریخ صدر اسلام در دهۀ سوم و چهارم قمری بود که منابع تاریخی و رجالی حکایات متعارضی درباره‌اش گفته‌اند. نام عبدالله بن سبا را نخستین بار محمد بن جریر طبری، مورخِ اهل‌ سنت مطرح کرد که کتاب به این روایت طبری نیز پرداخته است. در منابع شیعه هم ابتدا در کتاب رجال کَشّی از او سخن آمد. بر پایۀ این منابع، او فردی یهودی بود که در زمان عثمان بن عفان، خلیفۀ سوم، به اسلام ایمان آورد. مورخان اهل‌ سنت او را عامل شورش مسلمانان بر ضد عثمان و مؤسس مذهب شیعه می‌دانند؛ اما مورخان شیعه می‌گویند یک تازه‌مسلمان نمی‌توانست جامعۀ مسلمانان را چنان تحت‌تأثیر قرار دهد که بر ضد خلیفه شورش کند. برخی از عالمان شیعه عبدالله بن سبا را از غالیان شمرده‌اند و برخی دیگر بر این ‌باورند که او وجود خارجی نداشته است. دربارۀ عبدالله بن سبا تک‌نگاری‌های متعددی نیز وجود دارد.

خواندن کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران تاریخ صدر اسلام، فرقه‌های اسلامی و مکتب اهل بیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نگاهی نو به عبدالله بن سبا

«جهالت جاهلان و دسیسۀ دسیسه‌ گران فتنه انگیزان، در طول تاریخ مسلمین، کوشیده است که وحدت صفوف و یک پارچگی مسلمین، به جنگ و خون ریزی تبدیل شده و کینه و بغض و بدبینی و اتهام به خروج از دین و ورود در شرک را گسترش دهد. بنابراین بر مسئولان و رهبران امت و بر آحاد جامعۀ اسلامی، فرض و حتم است که اجازه ندهند چنین فضایی بر جامعه اسلامی حاکم گردد و در نتیجه ذخائر و ثروت‌های امت اسلام، توسط مستکبران روزگار و کافران خوش رنگ و نگار و صاحبان تراست ها و کارتل ها به راحتی و سهولت غارت شود. ما پیروان اهل بیت(ع)، بر خود لازم می‌دانیم جهت وحدت بیشتر مسلمین و زدودن موانع این اتفاق و انسجام، نسبت‌های ناروائی که در طول تاریخ، به ویژه در این سال‌های اخیر، به مکتب اهل بیت(ع) و به صورت ناجوانمردانه نسبت داده شده، از خود دور کنیم و با تمام وجود، از این تهمت‌ها و نسبت ها توسط تکفیری ها و جریاناتی که آلت دست انگلیسی ها و صهیونیست‌ها، و غارتگران امریکا و ... هستند، اعلان انزجار و تبری بجوییم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان