دانلود و خرید کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت گروه پژوهش مجمع جهانی اهل بیت ترجمه حسین علی عربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت

کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت نوشتهٔ گروه پژوهش مجمع جهانی اهل بیت و عبدالرحیم موسوی و ترجمهٔ حسین علی عربی است. انتشارات مجمع جهانی اهل بیت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت

کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت در ۹ بخش نوشته شده است. این کتاب به عنوان‌هایی مانند «اعتراف علمای اهل سنت به ولادت امام مهدی (عج)»، «مقام مهدی (عج) در پیشگاه خداوند»، «عیسی (ع) به مهدی (عج) اقتدا می کند»، «بذل و بخشش امام مهدی (عج)» و «معجزات امام مهدی (عج)» پرداخته است.

خواندن کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه دربارهٔ امام دوازدهم در مذهب شیعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امام مهدی (عج) در روایات اهل سنت

«در این جا سؤال می شود که آیا امام دیگری، بعد از او می آید، یا این که او آخرین امام است؛ چنان که شیعه بدان معتقد است و ظهور او را انتظار می کشد؟

روایت وارد شده در کتابهای اهل سنّت، به آخرین امام بودن حضرت مهدی اشاره دارد:

۱- از ثوبان روایت شده است که رسول خدا"فرمود:

«سه نفر نزد شما جنگ می کنند که هر سه، پسر خلیفه هستند، امّا امر هیچ کدام به سامان نمی رسد. سپس پرچمهای سیاه رنگی از طرف مشرق به پیش می آید که جنگی سخت رخ می دهد... . در این قسمت چیزی را فرمود که آن را به یاد ندارم و بعد از آن فرمود: هنگامی که او را دیدید، برای بیعت به سوی او بشتابید، اگر چه بر چهار دست وپا بر روی برف باشد. به درستی که او خلیفه خدا مهدی (عج) است». 

۲- از علی ابن ابی طالب (ع) روایت شده است:

«به رسول خدا"عرض کردم: آیا مهدی از ما اهل بیت است یا از غیر ما؟ فرمود: بلکه از ماست. به وسیله ما دین ختم می شود؛ چنان که به وسیله ما آغاز شد. به وسیله ما مردم از گمراهی نجات می یابند؛ چنان که در آغاز به وسیله ما از گمراهی شرک، رهایی یافتند. به وسیله ما خداوند در دلهای مردم  الفت در دین ایجاد می کند، بعد از آن که به دشمنی به واسطه فتنه دچار شده بودند؛ چنان که خداوند بعد

از دشمنی به واسطه شرک، بین آنان الفت و دوستی در دین ایجاد کرد». 

۳- ابن حجر هیتمی (متوفّای سال ۹۷۴ ه.ق.) می نویسد:

«ابوحسین آبری گفته است: اخبار مربوط به مهدی و ظهور او از رسول خدا"به تواتر رسیده است و راویان بسیاری نقل کرده اند که مهدی از اهل بیت آن حضرت می باشد و زمین را پر از عدل می کند و حضرت عیسی (ع) همراه او ظهور می کند و او را در کشتن دجّال در باب لد، در سرزمین فلسطین یاری می کند. آن حضرت رهبری امّت را در دست می گیرد و حضرت عیسی (ع) پشت سر او نماز می خواند».

۴- و شیخ صبان (متوفّای ۱۲۰۶ ه.ق.) گفته است:

«اخبار متواتری از رسول اکرم"روایت شده است که مهدی (عج) ظهور خواهد کرد و او از اهل بیت آن حضرت می باشد و زمین را از عدل و داد پر می کند و عیسی (ع) او را در کشتن دجّال در باب لد، در سرزمین فلسطین کمک می کند و او رهبری این امّت را بر عهده می گیرد و حضرت عیسی (ع) پشت سر او نماز می خواند».

۵- ابو سعید روایت کرده است:

«زمین پر از ظلم و جور می شود و آنگاه مردی از اهل بیت من ظهور می کند...».»

نظرات کاربران

khoda
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲,۰۰۰
تومان