دانلود و خرید کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان سیف الرضا شهابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان اثر سیف الرضا شهابی

کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان

معرفی کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان

کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان نوشتهٔ سیف الرضا شهابی است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب تاریخی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان

کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان (از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷) با مقدمه‌ای به قلم «لطف‌الله میثمی» آغاز شده است. این اثر ابتدا درمورد پان‌ایرانیسم توضیح داده و سپس از حزب ایران، حزب مردم، حزب ملیّون، حزب ایران نوین، حزب رستاخیز، انجمن تبلیغات اسلامی شاهی، جشن آزادی، حزب تودهٔ ایران و سازمان افسران، گروه جزنی، سازمان چریک‌های فدایی خلق، مازندرانی‌های عضو سازمان چریک‌های فدایی خلق به‌ترتیب حروف الفبا با نام خانوادگی، سازمان مجاهدین خلق ایران و مازندرانی‌های عضو سازمان مجاهدین خلق سخن گفته است. مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به موضوع در پایان این کتاب قرار گرفته است.

«لطف‌الله میثمی» که این کتاب با مقدمهٔ او آغاز شده، در روز اول آبان سال ۱۳۱۹ در اصفهان به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی تا کلاس نهم را در مجموعهٔ آموزشی قدسیه گذراند. هم‌زمان با تحصیل سال دهم، در بازار شاگردی می‌کرد. بعداً تحصیلاتش را در دبیرستان هاتف اصفهان به پایان رساند. در سال ۱۳۳۸ وارد دانشگاه تهران شد و به تحصیل رشتهٔ مهندسی معدن پرداخت؛ سپس رشتهٔ مهندسی نفت را انتخاب کرد و در سال ۱۳۴۲ در این رشته به‌عنوان کارشناس‌ارشد فارغ‌التحصیل شد. او در جلسات مسجد هدایت و سخنرانی‌های آیت‌الله طالقانی شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۴۵ به‌عنوان مهندس ارشد جذب شرکت نفت ایران شد و در جزیرهٔ لاوان مشغول به فعالیت شد. در این دوران از طرف شرکت نفت برای کسب دوره‌های تخصصی به آمریکا اعزام شد. «لطف‌الله میثمی» در سال‌های پیش از انقلاب در نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق عضو بود. او از جمله افرادی است که در اردیبهشت ۱۳۴۰ در تأسیس نهضت آزادی با مهدی بازرگان، یدالله سحابی، سیدمحمود طالقانی و احمد صدر حاج‌سیدجوادی و… حضور داشت و در همین رابطه در سال‌های آغازین دههٔ ۱۳۴۰ چندین بار دستگیر شد و به زندان افتاد. پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ بود که همراه با گروهی از هم‌فکرانش در قالب تشکلی موسوم به «نهضت مجاهدین خلق ایران» به حمایت از جمهوری اسلامی با حفظ دیدگاه انتقادی پرداخت؛ بااین‌حال هرگز مجوز فعالیت برای تشکل مزبور به او داده نشد و علاوه بر این، دو بار زندان، یک بار توقیف نشریهٔ سیاسی - ایدئولوژیک «راه مجاهد» و تضییقات دیگر را هم تجربه کرد.

می‌دانیم که حزب یا تشکیل سیاسی (Political party) در سیاستْ سازمانی سیاسی و اجتماعی است که به‌دنبال مؤثربودن در کشور است، این تأثیرگذاری معمولاً از طریق نامزدکردن کسانی با دیدگاه‌هایی هم‌سو با حزب برای کسب مسئولیت‌ها، منصب‌ها و قدرت سیاسی صورت می‌پذیرد. احزاب در فعالیت‌هایی نظیر کارزارهای انتخاباتی، پژوهش‌های آموزشی یا اعتراض‌های سیاسی مشارکت می‌جویند. احزاب معمولاً به‌دنبال به کاربستن ایدئولوژی خاص یا دیدگاهی مشخص هستند که با اهدافی معین در ساختار و برنامه‌هایشان ذکر شده است و باعث پدیداری افرادی با اهداف یکسان حول محور حزب می‌شود. وجود حزب‌های گوناگون در یک کشور می‌تواند نشان‌دهندهٔ وجود آزادی بیان و عقیده در آن کشور باشد.

خواندن کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد حزب‌های سیاسی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان

«از آنجایی که قبل از انقلاب، استان گلستان فعلی جزء استان مازندران بود، در این مجموعه از کلاله و مراوه‌تپه (شرقی‌ترین نقطه) تا رامسر (غربی‌ترین نقطه)، به‌عنوان مازندران یاد می‌شود و فعالیت در هر شهر با نام شهر ذکر می‌شود.

فعالیت مازندرانی‌ها با فعالیت در مازندران متفاوت است؛ امکان داشت یک مازندرانی در شهر و استان خودش فعال نبوده باشد ؛ ولی در سایر نقاط کشور فعال بوده و همچنین امکان دارد از سایر نقاط کشور به این استان آمده باشند. ازاین‌رو در این مجموعه به هر دو دسته توجه شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲۴,۰۰۰
تومان