دانلود و خرید کتاب چکیده رمان ربوده شده رابرت لوییس استیونسن ترجمه فاطمه عبدی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان ربوده شده اثر رابرت لوییس استیونسن

کتاب چکیده رمان ربوده شده

معرفی کتاب چکیده رمان ربوده شده

کتاب چکیده رمان ربوده شده نوشتهٔ رابرت لوییس استیونسن و ترجمهٔ فاطمه عبدی زاده است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از آثار مجموعهٔ «چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک» است.

درباره کتاب چکیده رمان ربوده شده

«چکیده پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است. چکیدهٔ رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چندجلدی در دسترس هستند، در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیدهٔ رمان‌ها وجود دارد. در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود، اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبه‌رو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند.

داستان کتاب چکیده رمان ربوده شده از این قرار است: «اوایل ژوئن سال ۱۷۵۱ است. دیوید بلفور هفده ساله در حالی که آرزوهای بزرگی در سر دارد شهر زادگاهش اسندن را ترک می‌کند. دیوید نامه‌ای از سوی پدرش خطاب به ابنزر بلفور، صاحب‌ملک شاوز به همراه دارد این نامه را کشیش اسندن به او داده است. او هرگز چیزی در مورد خاندان شاوز نشنیده و از اینکه در خانواده‌ای نجیب‌زاده به دنیا آمده حیرت‌زده است. او پدر و مادرش را از دست داده، پدرش به تازگی مرحوم شده است و هرگز نشنیده بود که خویشاوندی دارد.

هیجان‌زده از آینده‌ای روشن، بعد از دو روز پیاده‌روی وقتی به نزدیکی‌های کراموند می‌رسد از رهگذران آدرس ملک شاوز را می‌گیرد. چیزهایی که می‌شنود امیدبخش نیستند: مردی به او می‌گوید که بهتر است از آنجا دور بماند؛ دیگری می‌گوید آقای بلفور مرد خوبی نیست؛ پیرزنی خانهٔ ویرانه‌ای را در دوردست نشان می‌دهد و خانه و صاحب‌خانه را لعنت می‌کند. وقتی به خانه می‌رسد ابنزر با بی‌میلی او را به خانه راه می‌دهد. «او موجودی بدخلق، خمیده، ریزنقش و شرور بود که حدوداً پنجاه تا هفتاد سال سن داشت.» اما دیوید نمی‌گذارد این چیزها او را بترساند. در مقابل این سؤال که خانه متعلق به کیست، دیوید یا ابنزر؟ ابنزر می‌گوید چون او از پدر دیوید بزرگتر است خانه متعلق به اوست. ابنزر برای خلاص شدن از دست دیوید توطئه می‌چیند. اول سعی می‌کند باعث مرگ او در ملک شاوز شود؛ وقتی موفق به این کار نمی‌شود او را با فریب سوار کشتی کاوننت می‌کند که از شهر ساحلی کوئینزفری به سمت کارولینانز در حرکت است. ابنزر به کاپیتان کشتی آقای هوسِیزن رشوه می‌دهد تا وقتی دیوید وارد کشتی می‌شود او را اسیر کند. افراد درون کشتی او را اذیت می‌کنند و در حالی که زخم برداشته در انبار کشتی زندانی می‌شود.»

خواندن کتاب چکیده رمان ربوده شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی که فرصت مطالعهٔ کامل کتاب‌ها را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب چکیده رمان ربوده شده

«کارکنان کشتی با او مهربانند اما دیوید اجازه ندارد روی عرشه بیاید تا اینکه روزی ناخدا شوان در حال مستی پادوی کشتی را به شدت کتک می‌زند و او از شدت جراحات می‌میرد. دیوید جایگزین او می‌شود و به کاپیتان هوسیزن، افسر اول کشتی آقای ریک و قاتل پادوی جوان آقای شوان خدمت می‌کند. ده روز بعد کشتی در میان مه سنگین به قایقی کوچک برمی‌خورد؛ قایق غرق می‌شود و تنها یک نفر با چنگ زدن به دماغهٔ کشتی و بالا کشیدن خود نجات پیدا می‌کند. او لباس غیرمعمولی بر تن دارد: کلاهی پرنشان، جلیقه‌ای قرمز، شلوار مخمل مشکی، کت آبی با دکمه‌های نقره‌ای و توری دوزی زیبا؛ لباس‌هایی گران‌قیمت. «نام او آلن برک استوارت است و کاپیتان فوراً متوجه می‌شود که او لباس سربازان فرانسوی را بر تن دارد و لهجه‌اش اسکاتلندی است. آلن در کیف کمری خود پول دارد و توافق می‌کنند در ازای پرداخت شصت گینه، کاپیتان او را جایی که می‌خواهد پیاده کند. اما دیوید حرف‌های کاپیتان و افسر ارشد کشتی در مورد نقشهٔ حمله به آلن را می‌شنود و به او در این مورد هشدار می‌دهد و قول می‌دهد در زمان حمله در کنار آلن باشد. دیوید دو نفر از کارکنان کشتی را می‌کشد و آلن بعد از کشتن افسر ارشد و مردی دیگر پشت سر کارکنان وحشت‌زدهٔ کشتی روی عرشه می‌آید. آلن به عنوان قدردانی از دیوید یکی از دکمه‌های نقره‌ای کتش را کنده و به او می‌دهد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان