دانلود و خرید کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها الخاندرو کرمدس ترجمه امین کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها اثر الخاندرو کرمدس

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها

معرفی کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها نوشتهٔ الخاندرو کرمدس و ترجمهٔ امین کریمی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها

شاید یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین فرایندهایی که هر کارآفرین در مراحل گوناگون کار خود با آن مواجه می‌شود جذب سرمایه‌گذار مناسب و همراه باشد. قاعدتاً این کار مهارت‌های مختلفی می‌طلبد و فقط با دانش تخصصی در صنعت خاص آن استارت‌آپ به دست نمی‌آید، بنابراین، کارآفرینان نیاز دارند خود را برای آن آماده کنند.

 کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها از زوایای مختلف به موضوع تأمین مالی استارت‌آپ‌ها پرداخته است و نکته‌های کاربردی و کلیدی‌ای در آن مطرح شده است که همۀ فعالان این حوزه به آنها نیازمندند. نکتۀ درخور توجه اینکه هرچند برخی قوانین و فرایندهای این حوزه هنوز در کشور ما تدوین و بهینه ‌نشده است، این موضوع باعث نمی‌شود تا پیچ‌وخم‌ها، سختی‌ها و عدم قطعیت‌های این فرایند برای کارآفرینان ایرانی با وضعیت کارآفرینانِ باقی نقاط جهان متفاوت باشد. همچنین همان‌طور که در بخشی از کتاب آمده است، کارآفرینی که به دنبال جذب سرمایه است همانند فروشنده‌ای حرفه‌ای باید دانش و مهارت‌های کافی و لازم را داشته باشد که البته در این کتاب به برخی از آنها اشاره شده است، اما برای زبدگی در این موضوع نیاز به مطالعات بین‌رشته‌ای بیشتر در زمینۀ مذاکره، ارتباطات، بازاریابی و دیگر مهارت‌ها همچنان احساس می‌شود.

برخی از افراد مشهور دربارهٔ این کتاب چنین گفته‌اند:

هر کارآفرینی باید کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های آلخاندرو را بخواند. او به‌طورروشن و مختصر و مفید، گام‌های جذب موفقیت‌آمیز سرمایه را در جامعۀ استارت‌آپی امروز توضیح داده است. اکنون دوران طلاییِ کارآفرینان است، و هر ایدۀ خوبی که مفهومش محکم و اثبات‌شده باشد می‌تواند به پول دست پیدا کند. گزینه‌هایتان را بشناسید!

آنجلو جِی. رابلز، بنیان‌گذار و مدیرعامل فمیلی آفیس اسوسیشن

یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌هایی که در جامعۀ استارت‌آپی می‌بینید این است که ایده‌ها و تیم‌های خوب سرمایه نمی‌گیرند صرفاً به‌خاطر اینکه فرایند جذب سرمایه برای تازه‌کارآفرینان خوشایند نیست. کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های آلخاندرو در این اکوسیستم سهم بزرگی در پر کردن ماهرانۀ شکاف دانشی در سرمایه‌گذاری دارد و به کارآفرینان این شانس را می‌دهد که سرمایۀ موردنیازشان را تأمین کنند.

فرنک روتمن، بنیان‌گذار شریک در کیوای‌دی اینوستورز

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها حرکتی روان در مسیر پرفرازونشیب جذب سرمایه و شروع یک کسب‌وکار را فراهم می‌کند. آلخاندرو کرمدس جزئیاتی به‌روز و چشم‌اندازی روشن ارائه می‌کند که راهنمای مهمی برای کارآفرینانی است که در دوران کنونی به دنبال راه‌اندازی و توسعۀ کسب‌وکارند.

جین ام. سولیوان، هم‌بنیان‌گذار استاروِست پارتنرز

جذب سرمایه ممکن است تجربه‌ای واقعاً ناامیدکننده برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها باشد و این از یک مشکل اساسی ناشی می‌شود: آنها از فرایند جذب سرمایه خیلی کم می‌دانند، و سرمایه‌گذاران خیلی زیاد. خوشبختانه، آلخاندرو زمان زیادی صرف کرده و طرح مکتوبی از پشت صحنۀ ماجرا آماده کرده است که به بنیان‌گذاران کمک می‌کند به‌خوبی عمل کنند و مانند یک حرفه‌ای فرایند جذب سرمایه را هدایت کنند. اگر می‌خواهید برای استارت‌آپتان سرمایه تأمین کنید، بدون خواندن این کتاب دست به کاری نزنید.

پِدرو تورِسپیکون، بنیان‌گذار و مدیرعامل کوتیدین ونچرز

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها هنر را به علم ترجمه می‌کند. آلخاندرو کرمدس، با به‌اشتراک‌گذاری فرمول‌ها و استراتژی‌های اثبات‌شده و مطالعات موردی کاربردی، یک نیاز مبرم کارآفرینان آینده را مرتفع کرده است.

جان کوهن، مدیر و شریک در سیتی لایت کپیتال

خواندن این کتاب برای همۀ کارآفرینانی که می‌خواهند کسب‌وکاری راه بیندازند و سرمایه تأمین کنند ضروری است. این کتاب واقعاً خوب نوشته شده و حاوی اطلاعات زیادی است. نوشتۀ مردی که خودش در مقابله با چالش‌های کارآفرین شدن و جذب سرمایه نمونۀ بارز یک آدم فداکار و خلاق است.

کارتر کالدوِل، کارآفرین زنجیره‌ای و از مدیران کروس آتلانتیک کپیتال پارتنرز

تأمین سرمایه خیلی دشوار است. ولی کارآفرینان سراسر جهان می‌توانند با یادگیری فرایند جذب سرمایه، قبل از ورود به آن، این کار را به‌طورچشمگیری ساده‌تر کنند. توصیه‌های عملی و کاربردی آلخاندرو کرمدس در کتاب حاضر شالودۀ محکمی در این فرایند خودآموزی برای کارآفرینان فراهم می‌کند. کتاب به‌راحتی قابل‌درک و حاوی درس‌های کلیدی است. هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها کتابی است ضروری برای همۀ کارآفرینان، هرکجا که باشند.

آلِن تیلور، مدیرعامل اندویر

امروز، آلخاندرو خبرۀ تأمین سرمایۀ جمعی سهامی است. وقتی او دربارۀ جذب سرمایه صحبت می‌کند، استارت‌آپ‌ها سراپا گوش‌اند.

اندرو آکِرمَن، مدیرعامل دریمیت ونچرز

برای کارآفرینان، راه انداختن کسب‌وکار فرازوفرود‌های زیادی دارد که احتمالاً مهم‌ترین آنها چگونگی تأمین سرمایه است. هیچ وِردی برای ساده‌سازی فرایند جذب سرمایه وجود ندارد، ولی کرمدس در کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها دست‌کم تاحدزیادی این فرایند را قابل‌درک و دست‌یافتنی کرده است.

وِستون گَدی، از مدیران بِین کپیتال ونچرز

تأمین سرمایه خیلی سخت است. آلخاندرو کتاب راهنمای گام‌به‌گامی در اختیار کارآفرینان گذاشته است تا آنها به‌جای فکر کردن در مورد چگونگی جذب سرمایه، به تغییر دنیا فکر کنند.

توبیاس پی. شیرمر، مدیر و شریک جوین کپیتال

امروز منابع جامع خیلی کمی هستند که به کارآفرینان در طی کردن مسیر جذب سرمایه کمک کنند. آلخاندرو کرمدس کار بزرگی در مورد تشریح و توضیح فرایند جذب سرمایه انجام داده است. بدون شک، کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها نقطۀ شروع خوبی برای کارآفرینان فراهم می‌کند.

سید پَکوئت، مدیرعامل اومِرس ونچرز

خواندن کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کارآفرین‌ها و کارمندان استارتاپ‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آ‌پ ها

«در ۱۳ اوت ۲۰۰۸ بعد از گرفتن مدرک حقوق، با تشویق پدر و مادرم، برناردو کرمدس و لتیسیا رومن، همراه برادرم از اسپانیا به ایالات متحده نقل مکان کردم.

بدون شک برادرم بهترین دوست من است. در آن روز بعد از تحویل چمدان‌ها سوار تاکسی شدیم. وقتی لوییجی، رانندۀ تاکسی، داشت داستان زندگی‌اش را با لهجۀ ایتالیایی غلیظ برایمان تعریف می‌کرد، هر دوی ما بهت‌زده از پنجرۀ تاکسی به مسیرمان از فرودگاه تا مَنهَتن زل زده بودیم.

در ابتدا، قصد داشتم مدرک ارشد حقوق تجارت و کسب‌وکار بین‌الملل از دانشکدۀ حقوق فوردهام را دریافت کنم و بعدازآن به‌عنوان وکیل حقوقی فعالیت کنم. بااینکه برخی از هم‌کلاسی‌هایم هم‌سن‌وسال پدر و مادرم بودند ولی دوران فوق‌العاده‌ای در فوردهام داشتم. هم‌کلاسی‌هایم مرا بچه‌محصل صدا می‌زدند.

سه ماه قبل از فارغ‌التحصیلی از فوردهام، پیشنهادی عالی از یک مؤسسۀ حقوقی معتبر به نام کینگ اند اسپالدینگ دریافت کردم. شریکی که مرا استخدام کرد ادوارد کِهو نام داشت. اولین قرار ملاقات ما به صرف صبحانه در کلوب متروپولیتن بود. حالا اِد یکی از دوستان خوبم است، او حتی در مراسم ازدواجم نیز حضور داشت. هنوز اولین روز حضور در مؤسسه را به یاد دارم؛ شبیه فیلم‌های هالیوودی بود. در ۲۳ سالگی، من منشی خودم را داشتم و نامم روی درِ ورودی دفتر شخصی‌ام نوشته شده بود. واقعاً باورنکردنی بود.

بعد از سه سال فعالیت در مؤسسۀ کینگ اند اسپالدینگ و بر عهده گرفتن وکالت شرکت‌های بزرگ در پرونده‌های داوری مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مشهور و میلیارددلاری، فهمیدم به درد چه کاری می‌خورم. همه‌چیز از زمانی شروع شد که با دوست خوبم لوئیس خوزه اسکال در اولین دورهمی نیویورک تک شرکت کردم. در آن زمان، لوئیس مشغول کار برای یک صندوق پوشش ریسک و جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های فناورانه از طریق سرمایه‌گذاران بود.

هرچه بیشتر خودم را در اکوسیستم فناورانۀ نیویورک درگیر می‌کردم، چیزی که بیشتر مرا شگفت‌زده می‌کرد این بود که جذب سرمایه چقدر برای کارآفرینان دشوار است. وقتی روی مواردی مانند پاندورا (که تا پیش از اولین دور مهم تأمین مالی، بیش از ۳۰۰ بار از سوی سرمایه‌گذاران رد شده بود) تحقیق کردم، متوجه شدم یک شکاف بزرگ در بازار وجود دارد. فهمیدم چیزی مورد غفلت واقع شده بود، و من می‌خواستم آن را کشف و این شکاف را پر کنم.

در همان دوران با خانمی ملاقات کردم که حالا همسرم است: تانیا پرایو انتخاب او به‌عنوان شریک زندگی‌ام بهترین تصمیمی بوده که تا حالا گرفته‌ام. با هم در مورد کاری که می‌خواستم برای کمک به کسانی که نیاز به سرمایه دارند انجام بدهم صحبت کردیم و او را متقاعد کردم که همۀ پس‌اندازمان را روی وان‌وست سرمایه‌گذاری و پلت‌فرمی راه‌اندازی کنیم که می‌توانست کارآفرینان را به سرمایه‌گذاران متصل کند، و این شروع وان‌وست بود. همه‌چیز از آپارتمان تانیا در کوچۀ بیست‌وهفتم، خیابان ششم نیویورک سیتی آغاز شد. ما یک سوئیت کوچک داشتیم که می‌توانستیم روزانه حداقل ۵ کارآموز دعوت کنیم تا برای ساخت محصول به ما ملحق شوند. آنها با یک تیم مهندسی که در بلاروس (روسیۀ سفید) تشکیل داده بودیم همکاری می‌کردند. تا ۴ ماه کارآموزها را به این بهانه که فامیل ما هستند وارد آپارتمان می‌کردیم تا اینکه مدیر ساختمان متوجه شد که آنجا خبرهایی هست و عذر ما را خواست.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۵۸۷۱۳۸
۱۴۰۲/۰۳/۲۴

السلام العلیکم.خسته نباشید عالی بوددست شمادردنکندممنونم ازسازنده کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان