دانلود و خرید کتاب مصاحبه انگیزشی ژاکلین کور کوران ترجمه اسماعیل عباسی زاغه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصاحبه انگیزشی اثر ژاکلین کور کوران

کتاب مصاحبه انگیزشی

معرفی کتاب مصاحبه انگیزشی

کتاب مصاحبه انگیزشی؛ کتاب کار برای مددکاران اجتماعی نوشتۀ ژاکلین کور کوران و با ترجمۀ اسماعیل عباسی زاغه و سجاد مجیدی پرست در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب ارائۀ تمرین‌های عملی به مددکاران اجتماعی به‌منظور ایجاد بستری مناسب برای همکاری و همراهی میان مددکار و مددجو است.

درباره کتاب مصاحبه انگیزشی

موضوع کتاب مصاحبۀ انگیزشی، ارائۀ تمرین‌های عملی برای مددکاران اجتماعی است. به‌رغم اینکه بیش از چند دهه از مددکاری اجتماعی به‌عنوان رشتهٔ علمی و حرفه‌ای با کاربرد وسیع در بخش‌های مختلف می‌گذرد و تلاش‌های پژوهشی و علمی قابل‌توجهی نیز به‌ویژه در سال‌های اخیر در قالب آثار تألیفی و ترجمه‌ای انجام شده است، با عنایت به گسترهٔ کاربردی این رشته، این مقدار می‌بایست در راستای اثرگذاری بر خدمات تخصصی مددکاران اجتماعی در زندگی فردی و اجتماعی گروه‌های هدف تقویت شود.

کتاب مصاحبهٔ انگیزشی با همین هدف ترجمه شده است تا به مددکاران اجتماعی در تلاش حرفه‌ای برای رسیدن به شناخت قابل‌اعتماد یاری رساند و بستر مناسب را برای اثرگذاری طرح‌های کمکی موردنظر فراهم سازد.

مصاحبهٔ انگیزشی به‌عنوان یکی از انواع مصاحبهٔ تخصصی در مددکاری اجتماعی و روان‌شناسی بالینی از اهمیت ویژه‌ای در بسترسازی شناخت توأم با مشارکت برخوردار است و فضای پویایی را برای همراهی میان گروه‌های هدف با مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان بالینی مهیا می‌کند. مصاحبهٔ انگیزشی روشی شخص‌محور و مبتنی‌ بر همکاری است که برای افزایش انگیزه به‌منظور تغییر، شکل می‌گیرد و شامل فلسفه و روش است. روح مصاحبهٔ انگیزشی شامل چندین عنصر است که در یک راستا با ارزش‌ها و اصول اخلاقی در مددکاری اجتماعی قرار دارد و به‌صورت جزئی‌تر شامل مشارکت، پذیرش و دلسوزی است

مخاطبان این کتاب دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مددکاری اجتماعی و نیز کارشناسانی هستند که به‌تازگی مشغول به کار شده‌اند و نیاز به آموختن در زمینهٔ مصاحبهٔ انگیزشی دارند. این کتاب به دانشجویان کمک می‌کند دانش و مهارت‌های خود را مبتنی‌ بر همکاری با مراجعان و ایجاد انگیزه برای تغییر رفتار مشکلات ایجاد کند.

کتاب ۱۰ فصل دارد و یکی از نکات مهم و قابل‌توجه آن وجود مثال‌ها و تمرین‌های زیاد و عینی برای درک موضوع است. عنوان‌های اصلی فصل‌ها به شرح زیر هستند:

فصل ۱: مقدّمه و بررسی اجمالی

فصل ۲: مراحل مدل تغییر و مصاحبهٔ انگیزشی

فصل ۳: جملات بازتابی و همدلی

فصل ۴: پرسش‌های باز

فصل ۵: پاسخ‌دادن در گفتگوی پایدار

فصل ۶: روحیهٔ اثبات‌گر در عمل

فصل ۷: کاوش در دوگانگی

فصل ۸: روند کمک و مصاحبهٔ انگیزشی

فصل ۹: مصاحبهٔ انگیزشی و افسردگی

فصل ۱۰: ناسازگاری همسر و مصاحبهٔ انگیزشی

خواندن کتاب مصاحبه انگیزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارشناسان مددکاری اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مصاحبه انگیزشی

«لری یک مرد قفقازی ۲۷ سالهٔ است که پلیس گواهینامهٔ رانندگی‌اش را حدود ۶ ماه قبل ضبط کرد و علّتش این بود که برای سوّمین مرتبه در حین مستی رانندگی کرده بود. او ملزم است تا یک برنامهٔ سوءمصرف مواد را بگذراند تا گواهینامهٔ او مجدّداً به او بازگردانده شود. او در دو دورهٔ اوّل که در این برنامه قرار داشت به مصرف الکل ادامه داد و از حضور در نشست‌های مرتبط با مصرف الکل که ازطریق انجمن الکلی‌های گمنام به‌صورت هفتگی برگزار می‌شد اجتناب کرد.

این آخرین فرصت است که پلیس در اختیار او قرار داده است تا پیش از اینکه پروندهٔ او بسته شود به الزامات برنامه پایبند شود. لری در مصاحبه‌ای که در مرکز درمان انجام شد حاضر شد و در این جلسه به خوبی لباس پوشید و صحبت کرد.

لری از سنّ ۱۴ سالگی شروع به مصرف ماری‌جوانا کرد و از ۱۶ سالگی مصرف الکل را آغاز کرد. او در این سنین چندین بار به‌خاطر جرائم مرتبط با موادمخدر و الکل بازداشت شده بود و درنتیجه در دادگاه محاکمه شد و او را به زندان نوجوانان فرستادند. وقتی‌که در مدرسهٔ ابتدایی دچار اختلال کمبود توجّه و بیش‌فعاّلی بود، قرص ریتالین برایش تجویز کردند؛ باوجوداین پس از مدّتی قرص‌ها را قطع کرد. او در طول سال‌های تحصیل خود از مدرسه اخراج شد؛ زیرا پول زیادی برای خرید موادمخدر می‌پرداخت و در مدرسه کشمکش و درگیری‌های زیادی ایجاد می‌کرد. هرچند بعداً که به جرم فروش موادمخدر در زندان به سر می‌برد آموزش خود را تا سطح دیپلم به اتمام رسانید.

لری درحال‌حاضر به‌عنوان یک مشاور در آژانس مسکن کار می‌کند؛ امّا کسب‌وکار او به‌دلیل اینکه نمی‌تواند رانندگی کند رونق خوبی ندارد. اگرچه به نظر می‌رسد که انگیزه‌ای برای تکمیل برنامه دارد تا بتواند دوباره رانندگی کند امّا به‌نظر خودش آموخته است که برای کنترل نوشیدن و استفاده از ماری‌جوانا به‌طور منظّم چه کار کند. وقتی‌که از او درمورد کنترل نوشیدنش سؤال می‌شود می‌گوید که سه نفر از کسانی که برای مستی هنگام رانندگی گواهینامه‌شان توقیف شده بود نظر او را به خود جلب کرده‌اند و نمی‌خواهد شبیه آن‌ها و دچار مشکلات بیشتری شود. او اکنون در روزهای هفته تنها دو شیشه نوشیدنی می‌خورد و در تعطیلات آخرهفته هر شب شش بسته نوشیدنی مصرف می‌کند. او دیگر در کافه‌ها نوشیدنی نمی‌خورد؛ چون نمی‌تواند رانندگی کند و نمی‌تواند نوشیدنی بخرد. او می‌گوید که اخیراً به‌دلیل مشکلات حمل‌ونقل اغلب دوستانش را دیده است. یکی دیگر از دلایلی که او تمایل به مصرف الکل دارد و آن را به‌عنوان یک مشکل نمی‌بیند این است که دوستانش بیشتر از او می‌نوشند و تمایل به نوشیدن بیشتری نسبت به او دارند و در مقابل او خود را فقط فردی که به‌میزان تأییدشده ازسوی اجتماع می‌نوشد می‌بیند.

به‌طور خلاصه لری فکر نمی‌کند که باید در برنامهٔ سوءمصرف مواد قرار داشته باشد. همچنین فکر می‌کند که باید به چند هفته‌ای که در دوره گذرانده است اعتبار دهند و گواهینامه به او برگردانده شود و یا حداقل دورهٔ تأدیبی کوتاه شود. لری با ناراحتی می‌گوید که برای شرکت در گروه الکلی‌های گمنام دعوت شده است؛ اینکه او «مثل این افراد نیست». می‌گوید: «چطور می‌توانم در این جلسات و گروه‌ها حضور داشته باشم اگر نمی‌توانم رانندگی کنم؟»

ژنتیک معنوی شما
رابرت هولدن
تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی و تملک قانونی اراضی توسط دولت
سید حسن حسینی المدنی
کارونا عشق هستی
الهام خورشیدطلب
تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم)
سید قسیم
در پس کمان های مک دونالد
جان اف. لاو
جشن در مدرسه و چند داستان جنایی دیگر
محمدعلی سراجق
My child today creative tomorrow rich
حمیدرضا خزاعی اصل
سفر در بهشت
مور لافرتی
تمرینات ثبات مرکزی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
الهام اناری
مهارت های ذهنی برای ورزشکاران
الیزابت شوانفلت
گلستان زیبایی ها
عباس رحیمی
زنجبیل
فرشته تقوی
دنیا، سلام؛ پرندگان
جیل مک دونالد
هجرانی
عصمت الطاف
تهیه و شناسایی ترکیبات معدنی
ناهید رسولی
زمان بندی تمرین های مقاومتی
امی آشمور
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان