دانلود و خرید کتاب شراکت روستایی - شهری سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ترجمه محمدرضا رضوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شراکت روستایی - شهری اثر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)

کتاب شراکت روستایی - شهری

معرفی کتاب شراکت روستایی - شهری

کتاب شراکت روستایی - شهری نوشتۀ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و ترجمۀ محمدرضا رضوانی و سمیرا جولایی و سمیه عظیمی است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب شراکت روستایی - شهری

کتاب شراکت روستایی - شهری در ۲ بخش و ۱۱ فصل تدوین و تنظیم شده است. بخش اول کتاب به موضوع شراکت روستایی شهری به‌عنوان ابزاری برای توسعۀ اقتصادی می‌پردازد که ذیل آن ۶ فصل وجود دارد و مباحث آن در زمینه‌های مفهوم، ضرورت، اهداف، ابعاد و راهبرد شراکت روستایی شهری و چارچوب حکمرانی برای تحقق آن است. بخش دوم کتاب به مطالعات موردی و تجربه‌های شراکت روستایی - شهری در کشورهای عضو OECD می‌پردازد. این بخش شامل ۱۱ فصل و یا مطالعهٔ موردی است که برای کاهش حجم کتاب فقط ۵ مطالعۀ موردی از کشورهای چک، فنلاند، استرالیا، فرانسه و آمریکا انتخاب و در این اثر ترجمه شده است.

این کتاب بر این رویکرد استوار است که شراکت روستایی - شهری می‌تواند روابط متقابل روستایی - شهری را مدیریت و تقویت کند. این امر با درک این موضوع آغاز می‌شود که نواحی روستایی و شهری از طریق مجموعه‌ای از پیوندهای گسترده‌تر با یکدیگر تعامل دارند. این موارد جغرافیای مختلفی را شامل می‌شود که اغلب فراتر از مرزهای اداری محلی و منطقه‌ای است. دولت‌های محلی و منطقه‌ای همیشه به‌تنهایی قادر به مدیریت این تعاملات برای تقویت توسعۀ جمعیت شهری و روستایی نیستند.

خواندن کتاب شراکت روستایی - شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر می‌تواند برای دانشجویان و پژوهشگران در رشته‌های شهرسازی، توسعهٔ روستایی و برنامه‌ریزی منطقه‌ای مفید باشد؛ همچنین این اثر برای کارشناسان و مدیران توسعهٔ شهری و روستایی بسیار مناسب بوده و آن‌ها را در رفع مشکلات موجود و استفاده از فرصت‌های پیش‌رو با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های شراکت روستایی شهری یاری رساند.

بخشی از کتاب شراکت روستایی - شهری

«بخش شراکت روستایی شهری ابزاری برای توسعه اقتصادی

درک شراکت روستایی شهری مفهوم و تعریف

این فصل اطلاعات اساسی در زمینۀ درک شراکت روستایی - شهری ارائه می‌دهد. ابتدا چارچوبی مفهومی برای درک روابط متقابل متغیر شهری - روستایی و پیامدهای احتمالی آن در توسعۀ اقتصادی بررسی می‌شود سپس شواهد تجربی دربارۀ شرایط و پویایی اقتصادی - اجتماعی نواحی مختلف شهری و روستایی ارائه می‌گردد. در ادامه، شراکت روستایی - شهری تعریف شده و عملکردهای اصلی نواحی شهری و روستایی بررسی می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که مناطق شهری و روستایی با وجود چالش‌های مختلف دارای قابلیت رشد هستند. منابع مختلف نواحی شهری و روستایی به طور بالقوه‌ای می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. یکپارچگی و مدیریت بهتر روابط متقابل روستایی - شهری باید تسریع شود.

آن‌سوی دوگانگی روستایی - شهری 

روابط متقابل بین قلمروهای شهری و روستایی طی دهه‌های اخیر تحت‌تأثیر پیشرفت در فناوری ارتباطات جابه‌جایی‌های روزافزون مردم کالا و تغییرات کاربری اراضی به‌شدت دستخوش تحولات شده است. ترسیم مرز مشخص بین قلمروهای شهری و روستایی به‌طور فزاینده‌ای دشوار است. شهرها دیگر با مفاهیم ساده‌ای مانند سکونتگاه‌های متراکم، تراکم زیاد جمعیت و نوع اشتغال قابل‌تعریف و تفکیک نیستند و تمایز آن‌ها از محیط روستایی به‌راحتی قابل تشخیص نیست. به همین ترتیب فعالیت اصلی مناطق روستایی نیز محدود به فعالیت کشاورزی نمی‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان