دانلود و خرید کتاب کدخدایی شیطان غلامعلی سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کدخدایی شیطان اثر غلامعلی سلیمانی

کتاب کدخدایی شیطان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کدخدایی شیطان

کتاب کدخدایی شیطان نوشتۀ غلامعلی سلیمانی است. این کتاب را انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر کرده است.

درباره کتاب کدخدایی شیطان

در کتاب کدخدایی شیطان بحث سلطه و نظام سلطه به‌عنوان پدیده‌ای در جامعه و نظام بین‌الملل، ذیل تحولات جهان غرب طی چهارصد سال اخیر، به‌ویژه در جهت‌گیری توسعه‌طلبانه و امپریالیستی قدرت‌های استعمارگر غربی به سمت بقیۀ جهان، موردمطالعه و کاوش قرار گرفته است.

باید توجه کرد از زمان شکل‌گیری نظام جهانی سلطه در قرن شانزدهم میلادی تاکنون سلطه از حیث مفهومی و ماهوی متحول نشده، اما از نظر روشی و شکلی دوره‌های تحول را پشت سر گذاشته است. تا اوایل قرن بیستم، سلطه بیشتر به شکل مستقیم بود؛ چنان که انگلستان با زور به استعمار و استثمار هندوستان پرداخت. اما در پایان جنگ جهانی اول و با شروع موج استعمارزدایی و استقلال‌طلبی در نقاط مختلف جهان سلطه بر کشورهای جهان سوم بیشتر به‌صورت غیرمستقیم و از طریق حاکمان وابسته به قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا و شوروی انجام می‌گرفت.

خواندن کتاب کدخدایی شیطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به روابط و علوم سیاسی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب کدخدایی شیطان

«از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در آغاز دهۀ ۱۹۹۰، دورۀ جدیدی از استعمار و سلطه بر کشورها آغاز شد که با عنوان «استعمار فرانو» یا «سلطه پست‌مدرن» یاد می‌شود. در این دوران ارزش‌های لیبرال دموکراسی در سراسر جهان به‌صورت یک جریان غالب مسلط درآمده بود و همۀ کشورها و جوامع باید در برابر آن تسلیم می‌شدند. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به دنبال آن پایان جنگ سرد و قرارگرفتن آمریکا در جایگاه تنها ابرقدرت دوران، به این کشور فرصت داد تا سایر بازیگران بین‌المللی را وادار به پیروی از اهداف الگوهای خویش سازد و به ایفای نقش پلیس جهانی در عرصۀ بین‌المللی بپردازد. آمریکا در طول این دهه به‌صورت جدی تلاش‌هایی برای شکل‌دهی به‌نظام تک‌قطبی. به لحاظ سیاسی و امنیتی و جهانی کردن نظام لیبرالی و سرمایه‌داری به لحاظ فرهنگی و اقتصادی آغاز کرد. طرح دکترین بوش پدر با عنوان «نظم نوین جهانی» و نظریۀ پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما و همچنین نظریۀ برخورد تمدن‌های ساموئل هانتینگتون در راستای ایدۀ نظم جدید پس از پایان جنگ سرد و در طول دهۀ ۱۹۹۰ مطرح شدند.

نظریۀ پایان تاریخ فوکویاما در سال ۱۹۸۹ مطرح و در سال ۱۹۹۲ در کتاب پایان تاریخ و آخرین انسان تشریح شد. برمبنای این نظریه، امروزه نظام لیبرال دموکراسی، به‌ویژه پس از فروپاشی اتحاد شوروی به‌صورت جریانی غالب و مسلط درآمده است که همه کشورها و جوامع باید در برابر آن تسلیم شوند. آخرین حد تلاش‌ها و مبارزات ایدئولوژی‌های مختلف در نهایت در قالب ایدئولوژی لیبرال دموکراسی سر برآورده است؛ بنابراین تصور اینکه نظام سیاسی بهتر و مناسب‌تری بدیل این نظام شود، وجود ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان