دانلود و خرید کتاب پروبیوتیک ها و اثر ضد سرطانی سمانه انصاری نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پروبیوتیک ها و اثر ضد سرطانی اثر سمانه انصاری نیا

کتاب پروبیوتیک ها و اثر ضد سرطانی

معرفی کتاب پروبیوتیک ها و اثر ضد سرطانی

کتاب الکترونیکی پروبیوتیک ها و اثر ضد سرطانی نوشتهٔ سمانه انصاری نیا و پریسا بهشود و فاطمه طالبی ورنوسفادرانی از انتشارات خط آخر است. این کتاب در‌بارهٔ عوامل ایجاد سرطان معده و استفاده از پروبیوتیک‌‌ها در درمان آن است و به بررسی سمیت سلولی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی بر سلول‌های سرطانی معده (AGS) می‌پردازد.

درباره کتاب پروبیوتیک‌ها و اثر ضد سرطانی

کتاب پروبیوتیک‌ها و اثر ضد سرطانی عوامل ابتلا به سرطان معده و تاثیر پروبیوتیک‌ها را بر درمان آن توضیح می‌دهد. آمار مرگ و میر افراد بر اثر سرطان نشان از آن دارد که با معضل رشد فزاینده سرطان به ویژه در کشورهای در حال توسعه مواجه هستیم. سرطان معده یکی از شایع‌ترین بدخیمی‌ها در سرتاسر جهان می‌باشد و علت آن هم بر اثر وجود عوامل عفونی، محیطی و ژنتیکی در افراد می‌باشد. مهم‌ترین عوامل خطر سرطان معده شامل باکتری هلیکوباکتری، رژیم غذایی سرشار از نمک، چربی و عدم مصرف کافی میوه‌ و سبزیجات،سیگار کشیدن و عوامل ژنتیکی می‌باشد. سرطان با یک سری جهش‌های متوالی در ژن‌ها اتفاق می‌افتد به طوری که این جهش‌ها عملکرد سلول را تغییر می‌دهند. بر اساس شواهد، ۵۵ درصد از بار جهانی سرطان در سال ۲۰۱۲ مربوط به شش سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، پروستات، معده و کبد بوده است. سرطان معده یک بیماری تهاجمی است که همچنان تأثیر وحشتناکی بر سلامت جهانی دارد. در چند دهه اخیر سرطان معده چهارمین نوع شایع سرطان است و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. با وجود روش‌های ایمن نگهداری مواد غذایی، پیشگیری بهتر، تشخیص زودهنگام و درمان، این بیماری همچنان پیش آگهی ضعیفی دارد. سرطان معده اغلب در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود. در دهه‌های اخیر رادیوتراپی سیتوتوکسیک و شیمی درمانی به عنوان اقدامات اصلی درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به تأثیر فلور میکروبی معده در کاهش پیشرفت سرطان معده، تولید انواع جدیدی از فرآورده‌های پروبیوتیک‌ باکتریایی که ضمن جلوگیری از ایجاد سرطان، باعث مهار سلول‌های سرطانی شده و هیچ اثر مخربی بر روی سلول‌های سالم نداشته باشد، امری مهم به نظر می‌رسد. بیشتر این سرطان‌ها با استفاده از دانش و برنامه‌های کنترلی بر اساس داده‌های موجود قابل پیشگیری هستند. بار سرطان معده در آسیا، آمریکای لاتین و اروپای مرکزی و شرقی بسیار بالاست، در حالی که در آمریکای شمالی و اکثر کشورهای اروپای غربی، دیگر سرطان رایجی نیست.بروز سرطان معده در مردان دو برابر بیشتر از زنان است. بهبود شرایط زندگی مرتبط با توسعه اقتصادی به کاهش شیوع هلیکوباکتری، عامل اصلی سرطان معده کمک کرده است. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید درون سیستم گوارشی هستند که اثرات مفید زیادی دارند و نقش مهمی در تعدیل سیستم گوارشی و سیستم ایمنی دارند. پروبیوتیک‌ها میکرو‌ارگانیسم‌هایی هستند که با استقرار در بخش‌های مختلف بدن به‌عنوان فلور طبیعی، از طریق حفظ و بهبود توازن فلور میکروبی روده سبب ایجاد خواص سلامت‌بخش برای بیمار می‌شوند. از میان باکتری‌های پروبیوتیک‌ گونه‌های مختلف لاکتوباسیلوس دارای اثر‌بخشی بیشتری نسبت به انواع پروبیوتیک‌‌ها و مخمرها هستند. این باکتری‌ها به دلیل دارابودن ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی از جمله هدف‌گیری اختصاصی تومور، نفوذ فعال در بافت توموری و ایجاد سمیت کنترل‌شده در میان سایر روش‌های درمانی سرطان جایگاه ویژه‌ای دارند.

برخی از فصل‌های کتاب پروبیوتیک‌ها و اثر ضد سرطانی از این قرار است:

فصل اول: سرطان معده

فصل دوم: بررسی پروبیوتیک‌‌ها و درمان سرطان

فصل سوم: بررسی سمیت سلولی پروبیوتیک‌ لاکتوباسیلوس بر ردهٔ سلول‌های سرطانی معده

خواندن کتاب کتاب پروبیوتیک‌ها و اثر ضد سرطانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ علل سرطان معده، روش‌های پیشگیری و راه‌های درمانی سرطان معده اطلاعات کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پروبیوتیک‌ها و اثر ضد سرطانی

«راهبردهای پیشگیری اولیه برای کاهش سرطان معده شامل بهبود بهداشت، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزیجات تازه، روش‌هایی ایمن نگهداری مواد غذایی و اجتناب از سیگار است. در تشخیص توسط تصویر برداری هیچ علامت مشخصی مبنی بر سرطان معده وجود ندارد. در بیماری پیشرفته، درد در ناحیه اپی گاستر، کم خونی، بیزاری از گوشت،کاهش وزن، انسداد، خونریزی و سوراخ شدن ممکن است ایجاد شود. تشخیص باید با نمونه بیوپسی گاستروسکوپی و بافت شناسی مشخص شده بر اساس معیارها انجام شود. مرحله بندی اولیه شامل معاینه بالینی، از جمله غدد لنفاوی و معاینه دیجیتال رکتوم، شمارش خون، و آزمایش‌های عملکرد کبد و کلیه است. تومور مارکرهای شناخته شده در حال حاضر کاربرد کمی در سرطان معده دارند. ریسک فاکتورهای ابتلا به سرطان معده اگرچه هلیکوباکتر پیلوری نقش مهمی در پاتوژنز سرطان معده ایفا می‌کند، اما نمی‌توان آن را تنها عامل ایجاد کننده این بدخیمی در نظر گرفت. عوامل دیگری نیز وجود دارند که به وضوح نقش دارند و شاید قوی‌ترین آن‌ها سیگار کشیدن، سن، مصرف بالای نمک، و رژیم غذایی با میزان کم میوه و سبزیجات باشد.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۹۸۱۹۱۹
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

😍👏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان