دانلود و خرید کتاب کتاب جامع MBA حسین علیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب جامع MBA اثر حسین علیان

کتاب کتاب جامع MBA

امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب جامع MBA

کتاب جامع MBA نوشتۀ حسین علیان و علی کلاهدوز است. این کتاب را انتشارات فرنام منتشر کرده است.

درباره کتاب جامع MBA

نویسندگان در کتاب جامع MBA تلاش کرده‌اند تا مطالب بر مبنای مدیریت مدرن در قرن ۲۱ طراحی و تدوین شوند؛ بنابراین در این کتاب با موضوعات گسترده‌ای مواجه خواهیم شد. در همین راستا سعی شده تا به مطالب مربوط به تاریخچه‌ها که دیگر اعتبار و ارزش علمی سابق خود را ندارند، صرفاً در حد اشاره و بعضاً برای نقد پرداخته شود. بعضی‌اوقات به برخی عناوین اشاره‌های کوتاهی شده تا دریچه‌ای باشد به دنیای بی‌پایان آن‌ها. در پایان هر فصل و در حین یادگیری نیز تمرین‌هایی فردی یا گروهیْ متناسب با موضوع قرار داده شده‌اند. توجه و دقت کافی در حین انجام تمرین و همچنین تحلیل نتایج آن‌ها می‌تواند به عملی‌شدن آموزش‌ها و تثبیت آن‌ها در ذهن کمک کند.

خواندن کتاب جامع MBA را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مدیران تمام مجموعه‌ها اعم از مدیران مراکز بازرگانی صنعتی، دولتی، بیمه، مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها مدیران بیمارستان‌ها و پزشک‌ها، مهندسان، کارآفرینان و کارفرمایان و تمام افرادی که علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم مدیریتی هستند، می‌توانند از مطالب این کتاب بهره برده و به‌اقتضای محیط کسب‌وکار خود از آن استفاده کنند.

بخشی از کتاب جامع MBA

«تاریخچه منابع انسانی

گفتیم که نیروی کار و مدیریت آن در تاریخچه فعالیت‌های اقتصادی انسان قابل‌مشاهده است. حتی در برخی پژوهش‌های تاریخی در قرن هفتم پیش از میلاد نشانه‌هایی از وجود اتحادیه‌های کارگری و سندیکاها در روم و مصر باستان وجود دارد. یا آن‌طور که احتمالاً از تاریخ ایران شنیده‌اید، طبقه‌بندی مشاغل در قالب صنف‌ها مانند پیش‌وران یا صنعتگران به چشم می‌خورد. در برخی موارد این موضوعات جنبه‌های تاریکی مانند برده‌داری داشته و در برخی موارد با نگرش نظام‌یافته‌تر ممکن است در قالب مثلاً سیستم فئودالی تعریف شود. با اصلاح تفکرات و قوانین و درک بشریت از شیوه‌های صحیح مدیریت، مدیریت منابع انسانی نیز به عنوانی یکی از مدیریت‌های مهم دستخوش تحولاتی شد که آن را در مسیر بهره‌وری و توسعه قرار داد. در یک تقسیم‌بندی زمانی می‌توان تاریخچه تکامل مدیریت منابع انسانی را به‌صورت زیر بیان کرد:

۱- انقلاب صنعتی

هم‌زمان با سایر تفکرات، علمی فلسفی و سیاسی در سال ۱۷۶۰ در انگلستان انقلاب صنعتی رخ داد که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی در زمینه مدیریت و تحولات آن شناخته می‌شود این، انقلاب همان‌طور که از نام آن پیداست، در پی صنعتی‌شدن و جایگزینی ماشین با انسان‌ها بوده است. از نتایج این انقلاب پیدایش کارخانه‌های بزرگ در جوامع صنعتی بود که برای اولین‌بار، استخدام و تمرکز جمع کثیری از کارگران را در یک مکان و زیر یک سقف ایجاب می‌کرد. انقلاب صنعتی در دوره خود موجب تحولی عظیم در زمینه حجم و سرعت تولید شد. بر خلاف آنچه احتمالاً تصور می‌شود، انقلاب صنعتی با جایگزینی ماشین به‌جای، انسان نه‌تنها باعث کم‌رنگ‌شدن اهمیت نیروی انسانی نشد بلکه نیاز به نیروی کار خبره و حرفه‌ای که بتواند با جریان صنعتی‌شدن هماهنگ شود خود را به‌عنوان یک نیاز مدیریتی نشان داد. البته این دوره معایبی نیز داشت که از نمونه آنها می‌توان به افزایش فاصله طبقاتی بین قشر کارگر و کارفرما بی‌توجهی به جنبه‌های عاطفی محیط کار و صرفاً تمرکز بر عقلانیت و نیز نبودن حقی تحت عنوان تشکیل اتحادیه‌های کارگری اشاره کرد. به همین دلیل نارضایتی کارکنان و کارمندان و احساس نیاز آنها به یک نهاد که به طور قانونی از آنها حمایت، کند موجب ورود مدیریت منابع انسانی به عرصه تازه‌ای شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان