دانلود و خرید کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی ایوب طهمزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی اثر ایوب طهمزی

کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی

معرفی کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی

کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی نوشتهٔ ایوب طهمزی است. انتشارات دانش بنیان مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به تأثیر «ابن مقفع» در اندیشه‌های سیاسی و تمدنی جهان اسلام پرداخته است.

درباره کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی

کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی، پس از بیان کلیات و گفتن از اهمیت کتاب حاضر و تعریف‌کردن برخی مفاهیم، در فصل دوم درمورد اندیشه‌های سیاسی در تمدن اسلامی سخن گفته است. فصل دوم این کتاب که چند بخش دارد، درمورد پیدایش تشیع، اندیشهٔ سیاسی شیعی، اهل تسنّن و فرقه‌های آن‌ها، اعتقادات معتزله، اندیشهٔ ایرانشهری، شاه به‌عنوان نمایندهٔ خدا و... سخن گفته است. فصل سوم این کتاب است که به «ابن مقفع»، آثار و اندیشه‌های او پرداخته است. جایگاه دینی این شخصیت تاریخی، آثار او (مانند «خدای‌نامه»، «آیین‌نامه»، «نامه تنسر به گشنسپ»، «کلیله‌ودمنه»، «سکیسران» و...)، آثار اخلاقی و تربیتی ابن مقفع، آثار فلسفی ابن مقفع، منشآت و رساله‌های پراکنده‌اش از موضوعات فصل سوم هستند. فصل چهارم درمورد سیاست در دوران او سخن گفته است. کتاب با فصل پنجم و بحثی پایانی به آخر رسیده است.

خواندن کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد جهان اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی

«ترجمه‌های او از بهترین آثار ادبی و اخلاقی زبان عربی شمرده می‌شوند. این آثار وسیله اصلی انتقال تاریخ حماسی و نهادهای ایران باستان به تمدن اسلامی بود. ابن مقفع به‌خوبی می‌دانست که انقراض یک قوم، منوط به مغلوب شدن سیاسی و نظامی آن نیست، بلکه فنای یک ملت، به معنای نابودی آداب ملی، تاریخ، اخلاق، عادات و یادگارهای باستانی آن ملت است. ابن مقفع را به‌واسطه گرایش به میراث فکری دوران باستان و تلاش در جهت احیای آن‌ها، پیرو شعوبیگری نیز می‌دانند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۸۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان