دانلود و خرید کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی علی حسین چاهخویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی اثر علی حسین چاهخویی

کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی

معرفی کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی

کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی نوشتهٔ علی حسین چاهخویی و زهرا دهقانپور فراشاه و محمد قربانی و منیژه نعیم محبوبی در انتشارات دومینو منتشر شده است. 

درباره کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی

مواد نوین یا مواد پیشرفته (Advanced Materials) دسته‌ای جدید از طبقه‌بندی مواد است که دارای خواصی بسیار برتر از سایر مواد مهندسی هستند. از این خواص می‌توان به حافظه داری، زیست‌سازگاری، فوق‌ رسانایی، چقرمگی، سختی، دوام و الاستیسیته‌ٔ بالا اشاره کرد. در کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی به فوم‌های فلزی، گرافن، نانوکامپوزیت‌ها، سرامیک‌ها و شیشه پرداخته شده است.

خواندن کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان متالوژی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مواد نوین و کاربردهای صنعتی

«فوم‌های فلزی دسته‌ای از مواد نوین و پیشرفته به شمار می روند که به دلیل خواصی نظیر جذب انرژی بالا، سطح وسیع، استحکام به وزن بالا و قابلیت جذب ارتعاش و... جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارند. در این بخش با نگاه و رویکردی صنعتی به کاربرد، خواص، نحوه تولید و تاریخچه این مواد پرداخته شده است.

گرافن یک صفحه‌‌ی دوبعدی از جنس اتم‌‌های کربن است. این ماده دارای خواص بی‌‌نظیر و استثنایی است که در چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش سعی شده است با استفاده از روش رسوب بخار شیمیایی بوسیله فیلامان داغ و زیرلایه مس و گازهای آرگون، هیدروژن و متان، گرافن را در مقیاس آزمایشگاهی تولید کنیم.

نانوکامپوزیت‌ها کامپوزیتی هستند که حداقل یکی از اجزای تشکیل دهنده آن در ابعادی بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر باشد. در این بخش هدف این بوده تا نانوکامپوزیتی تهیه شود تا در مراحل بعدی ساخت قطعات با فرایند پرینتر سه بعدی انجام شود و اثر پارامترهای مختلف مثل سرعت چاپ، زاویه چاپ و ضخامت لایه ها بر روی خواص مکانیکی و ریز ساختار مورد مطالعه قرار گرفت.

سرامیک هنر و علم ساختن و به کار بردن اشیاء جامد است که اجزاء تشکیل دهنده اصلی و عمده‌ی آن‌ها مواد غیر آلی و غیر فلزی بوده و در صورت قرار گرفتن در دمای بالا، باعث می‌شود شکل اولیه خود را حفظ کند و مقاوم باشد.

شیشه‌ها اکسید معدنی آمورف هستند و جسمی شفاف، شکننده و مخلوطی از سیلیکات‌های قلیایی است که دارای کاربرد‌های عملی، فنی و زینتی گسترده‌ای از جمله در ساختمان سازی، صنایع اپتیک، الکترونیک نوری و... می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۷ صفحه

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۷ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان