دانلود و خرید کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام علیرضا سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام اثر علیرضا سلطانی

کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام

معرفی کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام

کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام نوشتهٔ علیرضا سلطانی و خدیجه رمضانی مقدم در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است. این کتاب به موضوع دیپلماسی نفتی ایران که چالشی دیرینه در سیاست خارجی کشور است، می‌پردازد و روند آن را قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام بررسی می‌کند.

 دربارهٔ کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام

بعد از ملی‌شدن صنعت نفت، مسئلهٔ میزان تولید و شیوهٔ توزیع و بازاریابی نفتی به یکی از مسائل مهم و پیچیده در دیپلماسی ایران تبدیل شد. ابتدا ایرانیان تخصصی در این زمینه نداشتند و دچار سردرگمی بودند اما شکل‌گیری اوپک و افزایش دانش ایرانیان در این زمینه، مشکل‌گشا بود. بااین‌حال توجه به تمام زوایای این موضوع کار بسیار دشواری بود و همین دشواری باعث شد که مسئولان تا به امروز نیز نتوانند دیپلماسی فعال و صحیحی در این موضوع داشته باشند. 

دربارهٔ دیپلماسی نفتی ایران کتاب‌های کمی چاپ و منتشر شده است که کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام یکی از آن‌ها است. این اثر درواقع پایان‌نامه کارشناسی ارشد خدیجه رمضانی مقدم با راهنمایی دکتر علیرضا سلطانی، متخصص روابط بین‌الملل است که دیپلماسی نفتی ایران را پیش از اجرای برجام، حین برجام و پس از خروج ایالات متحده از برجام بررسی کرده است.

کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام ۵ فصل دارد که در فصل اول، پس از مقدمهٔ ناشر و نویسنده، همان‌طور که در تحقیقات دانشگاهی مرسوم است، به کلیات تحقیق پرداخته شده است. تعریف دیپلماسی و سیاست خارجی، انواع دیپلماسی و جایگاه نفت در عرصهٔ دیپلماسی انرژی و امنیت ملی و... در این فصل تشریح شده است. 

 فصل دوم، دیپلماسی نفتی ایران را پیش از برجام بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت و چالش‌ها و تهدیدهایش را برشمرده است. یکی از مباحث مهم این بخش، جایگاه اوپک در دیپلماسی نفتی ایران است.

 فصل سوم نگاهی به دیپلماسی نفتی کشور حین برجام داشته است. جلوهٔ دیپلماسی نفتی ایران از زمستان ۹۴ تا  بهار ۹۷، مذاکره و رایزنی با مشتریان سنتی نفت ایران، جذب شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران و حضور فعال در مجامع انرژی، بخشی از مباحث مهم این فصل را تشکیل می‌دهند. 

فصل چهارم دیپلماسی نفتی ایران را پس از خروج آمریکا از برجام بررسی کرده است. در این فصل موضوع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مطرح شده است. مقابله با سیاست صفرشدن صادرات نفتی، رایزنی با کشورهای منطقه برای صادرات نفت و مشتقات آن، رایزنی با چین و هند برای تداوم صادرات نفت ایران، حضور فعال ایران در اوپک با وجود کاهش صادرات نفت و رایزنی با روسیه برای کمک به صادرات نفت، مباحثی هستند که در فصل چهارم کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. فصل پنجم نیز به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اختصاص یافته است.

کتاب روند دیپلماسی نفتی ایران قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پژوهشگران رشتهٔ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و علاقه‌مندان به مباحث سیاست خارجی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و بر دانش خود در رابطه با دیپلماسی نفتی ایران بیفزایند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان