دانلود و خرید کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان مریم معصومی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان اثر مریم معصومی

کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

معرفی کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان نوشتهٔ مریم معصومی است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

همهٔ ما در زندگی، با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شویم که تصمیم‌گیری در آن شرایط کاری سخت و البته مهم است. بسیاری از ما هنگام روبه‌رو شدن با این مشکلات، نحوهٔ تصمیم‌گیری درست را نمی‌دانیم و گزینه‌های پیش‌روی خود را نمی‌شناسیم. «مسائل مالی» از مهم‌ترین مسائلی هستند که انسان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند. خانوادهای زیادی به سبب فقدان دانش لازم در این زمینه، دچار بحران‌های عمیقی می‌شوند و گاهی میزان بحران به حدی می‌شود که خانواده در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. سواد مالی یکی از مسائلی است که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند.

 پس از مطالعهٔ کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان، والدین به درک مناسبی از پاسخ به پرسش‌های زیر دست یابند:

۱- چرا کودکان باید مدیریت پول را یاد بگیرند؟

۲- والدین چگونه می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند تا مهارت‌های مالی را فرابگیرند؟

۳- به هنگام برنامه‌ریزی مخارج، چه مباحثی باید مطرح شود؟

۴- آیا پول‌توجیبی می‌تواند به کودکان آموزش دهد تا یک مصرف‌کنندهٔ موثر و مسئولیت‌پذیر باشند؟

خواندن کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش سواد مالی برای کودکان

«تعاریف متعددی از سواد مالی ارائه شده است؛ یکی از مؤسسات پیش‌رو در این زمینه، «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» است. این سازمان در سال ۲۰۱۱ «سواد مالی» را چنین تعریف کرده است: «سواد مالی، توانایی قضاوت آگاهانه و تصمیم‌گیری موثر دربارهٔ استفاده و مدیریت پول است»، این سازمان در سال ۲۰۱۳، تعریف جامع‌تری از «سواد مالی» ارائه داد: «سواد مالی ترکیبی از آگاهی، دانش، مهارت‌ها، گرایش و رفتارهای مالی لازم برای تصمیم‌گیری صحیح مالی و سرانجام، دست‌یابی به وضعیت مساعد مالی فردی است».

سواد مالی به استقلال افراد در به‌دست آوردن ثبات مالی کمک می‌کند و همچنین نشان‌دهندهٔ نحوهٔ تصمیم‌گیری فرد در مواجهه با شرایط گوناگون است. این مهارت می‌تواند به شخص کمک کند تا بتواند «نقشه راه مالی» برای خود تدوین کند و تشخیص دهد چه چیزی را به‌دست بیاورد، چه چیزی را خرج کند و مالک چه چیزی باشد.

آموزش مدیریت مالی و نقش والدین

براساس یافته‌های پژوهشی دانشجویان کالج CSFLS در زمینه سواد مالی، والدین به‌طور مستقیم بر نگرش مالی فرزندان خود تأثیر می‌گذارند و نگرش مالی تأثیر غیرمستقیم و تقریباً مشخصی بر رفتار مالی افراد دارد. همچنین، مشکلات مالی خانواده‌ها از اطلاعات مالی ناکافی آن‌ها نشات می‌گیرد.

برخی تصور می‌کنند مفاهیم مالی تنها باید در مدرسه آموزش داده شود، در صورتی که بهترین مکان برای آموزش نحوه کارکرد و نقش پول در زندگی، خانه و خانواده است. کودکی را در نظر بگیرید که در مدرسه تحت آموزش‌های مختلف قرار می‌گیرد. برای نمونه، او دربارهٔ هرم غذا آموزش می‌بیند و موارد زیادی درباره اینکه کدام غذا سالم‌تر است و از هر ماده غذایی چقدر باید در برنامهٔ خود بگنجاند، یاد می‌گیرد. در آموزش‌ها به او می‌گویند «پنج تا هفت میوه یا سبزی در طول روز مصرف کن» و «غذاهای سالم بخور». تصور کنید هنگامی که به خانه می‌رسد اگر ببیند پدر و مادر برای شام «هات داگ»، «چیپس وپاپ کورن» به او می‌دهند، فکر می‌کنید آموزش داده شده، اثری خواهد داشت؟ بی‌تردید خیر. این آموزش‌ها فقط در حد گفتار باقی خواهند ماند و در نهایت کودکان آنچه در مدرسه آموخته‌اند را غیرمرتبط با زندگی واقعی می‌بینند و هیچ‌وقت در زندگی از آن‌ها استفاده نخواهند کرد؛ با این روش آنها با حجم انبوهی از دانش، بزرگ می‌شوند که به آن‌ها عمل نمی‌کنند.

از سوی دیگر، در خانه‌ای که مسائل مالی به شیوهٔ شفاهی آموزش داده می‌شود، فرزندان به صورت خودکار به سوی موفقیت مالی هدایت نمی‌شوند. باید به آنها قوانین مدیریت پول را آموزش داد و همچنین فرصتی به وجود آورد تا درس‌های آموخته شده را با زندگی واقعی ترکیب کنند. این روش نیاز به تمرین بسیار دارد. افزون بر این، ممکن است در این فرایند فرزندان با شکست مواجه شوند، آن‌ها باید توانایی تحمل شکست را داشته باشند تا بتوانند فکر خود را در رابطه با نحوهٔ کارکرد پول تنظیم کنند.»


نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

بسیار کتاب صروری و مفیدی برای والدین هست

Amir
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

خوبه که والدین این کتاب رو بخونن.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
به هنگام برنامه‌ریزی، باید به چهار مفهوم مالی «هزینه»، «پس‌انداز»، «سرمایه‌گذاری» و «بخشش» توجه کنید. این چهار واژه تمام آنچه که هر شخص می‌تواند با پول انجام دهد را در خود دارد. ـ هزینه: پرداخت پول در ازای دریافت محصولات و خدماتی که جزء خواسته و نیازها هستند. ـ پس‌انداز: ذخیرهٔ پول برای اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت ـ سرمایه‌گذاری: اجتناب از خرج کردن مبلغ امروز جهت به دست آوردن مبلغ بیشتر در آینده و رسیدن به اهداف میان‌مدت و بلندمدت ـ بخشش: کنار گذاشتن بخشی از پول برای کمک به شخص یا سازمانی است که برای شما اهمیت دارد.
Amir

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان