دانلود و خرید کتاب بیایید این گونه باشیم محمدباقر بابائی طلاتپه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بیایید این گونه باشیم

کتاب بیایید این گونه باشیم نوشتهٔ محمدباقر بابائی طلاتپه در انتشارات دانشگاه جامع امام حسین به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب مبانی و اصول مکتب سردار شهید، قاسم سلیمانی را معرفی کرده است.

 دربارهٔ کتاب بیایید این گونه باشیم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونهٔ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود که همهٔ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند و سرانجام پاداش این همه مجاهدت مخلصانه را دریافت کرد. 

ماندگاری و اثرگذاری او و راهش در نسل‌های آینده و شناسایی ارزش کار او نیازمند طرح آن به شکل یک مکتب، یک مدرسه و یک راه است تا اندیشه، ارزش‌ها و الگوها و نمادهای فکری و انگیزشی او بازتعریف و بازنمایی شود.

کتاب بیایید این گونه باشیم با همین هدف نوشته شده است تا گامی در جهت شناساندن این مرد بزرگ به نسل آینده باشد.

کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول بـا دو گفتـار به تبیین چرایی، چگونگی و چیستی مکتب سلیمانی پرداخته و تلاش کرده است علـت آن را تبیین و چیستی آن را بازنمایی تحلیلی کند.

در گفتار اولفصل یک، چیستی و چرایی و جایگـاه مکتب سلیمانی به بحث گذاشته شده و ارتباط آن با مکتب اسلام، امـام خمینـی و امـام خامنه‌ای بازنمایی شده است. گفتار دوم به ویژگی مکتب پرداختـه است.

فصل دوم برای اینکه بتواند به گزاره‌هـای کلـی حـاکم بـر زنـدگی حـاج‌قاسـم دسترسی پیدا کند و نمای کلی مکتب سـلیمانی در بیـنش، روش و مـنش بازنمـایی شود، نگاهی به زندگی کاری او انداخته است.

در گفتار اول این فصل نگاهی کلـی به ورود ایشان به سپاه و مسئولیت‌هایی که در جبهـه‌هـای جنـوب و سـپاه ۴۱ ثـاراالله داشت، شده است؛ همچنین فرماندهی نیروی قدس و نقش‌هایی که در عراق، سوریه و سایر کشورها برعهده داشت معرفی شده‌اند.

در گفتار دوم اشارهٔ کلی به دوستان و خانوادهٔ حاج‌قاسم شده است. در گفتـار سـوم زندگی ایشان تحلیل شده، گزاره‌هـای کلـی آن بازکـاوی شده و چگـونگی سبک فرماندهی و مدیریت ایشان تبیین شده است و درنهایت، در گفتار چهـارم، علـت ترفیـع مقام دنیوی و اخروی ایشان و محبوبیتی که در بین مردم داشت، توضیح داده شده است.

در فصل سوم، برای اینکه بتوانیم دلیلی بر گزاره‌های حاکم بر رفتارهای حـاج‌قاسـم داشته باشیم؛ زندگی او از منظر دیگران واکاوی شده تـا میـزان صـحت و سقم گزاره‌ها محک زده شود؛ بنابراین گفتار اول به گوشه‌ای از دل‌نوشته‌های مـردم و خودِ شهید پرداخته و در گفتار دوم، ابتدا به دیدگاه‌های رهبر انقلاب  دربارهٔ شهید اشاره شده و سپس به خلاصهٔ نظر هم‌رزمان ایشان اشاره شده است.

در فصل چهارم به شیوه‌ٔ شناختی مکتب سلیمانی پرداخته شـده اسـت؛ یعنـی ایـن مکتب با چه منطق و روشی مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته اسـت. در گفتـار اول به طور خلاصه، به گفتمان معرفتی، ارزشی، الگویی و نمادهای رفتاری سردار پرداخته شده تا مدل مفهومی ترسیم شـود. در گفتـار دوم، روش تحلیـل اصـول راهبـردی مکتب سلیمانی بررسی شده است؛ بنابراین اصول برآمده از وصیت‌نامـه و سـخنان رهبر و سایرین، برشمرده شده و مؤلفـه‌هـا و کلیـدواژه‌هـای اساسـی اسـتخراج و درنهایت اصول بر پایهٔ سخنان و نظـر مصـاحبه‌گـران تجمیـع شده است.

در فصل پنجم نیز که از چهار گفتار تشکیل شده، به اصول اندیشه‌ای، ارزشی،الگویی و نمادی مکتب سلیمانی پرداخته شده است. 

 کتاب بیایید این گونه باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به شناخت بیشتر سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه