دانلود و خرید کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی رابرت الکس جانسون ترجمه سیمین موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی اثر رابرت الکس جانسون

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

معرفی کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

کتاب زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن (آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی) یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز نوشته‌ی رابرت الکس جانسون است که به مسائل و معضلات دهه سوم زندگی افراد پرداخته و راه کنار آمدن با احساس شکست و کنار گذاشته شدن در این دوران را به ما نشان می‌دهد.

درباره کتاب زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن

وقتی به دهه سوم زندگی می‌رسیم، کم‌کم احساس می‌کنیم زمان با سرعت بیشتری می‍گذرد، شاید از کارمان راضی نباشیم و شاید تاکنون ازدواج نکرده‌ایم و از این موضوع به‌شدت ناراحتیم. دور و بر خودمان را که نگاه می‌کنیم متئجه می‌‍‌شویم، چیزهایی که می‌توانستند در ما احساس رضایت ایجاد کند، غایب است. این کتاب شیوه‌ی رهایی یافتن از زندانی که برای خودمان ساخته‌ایم و رفتن به سوی زندگی رضایتمندانه را به ما آموزش می‌دهد. با بیشتر شدن سن همه ما با این خطر روبرو می‌شویم که توانایی‌هایمان برای کنترل نتیجه رویدادها کم می‌شود. شاید این نقطه‌ی دردناک آغاز محدودیت‌ها و مشکلات جسمی ما باشد، به این ترتیب کم‌کم حس می‌کنیم که زمان به سرعت در حال عبور است ولی چیزی اساسی در زندگی ما گم شده و یا ما هنوز آن را پیدا نکرده‌ایم. به نظر ما بدیهی می‌آید که با کسی ازدواج کنیم که عاشقش هستیم، اما این به مرور زمان موثر واقع نمی‌شود. عشق از سرمان می افتد و آن شخص دیگر به اندازه قبل برایمان جذاب نخواهد بود. دعواها و تنش‌هایی رخ می‌دهند و به این نتیجه می‌رسیم که اشتباه انتخاب کردیم.

زندگی نزیسته ات را زندگی کن ، نوشته‌ی رابرت ا. جانسون، درمانگر مشهور، با همکاری همکار دیرینه‌اش، روانشناس یونگی جری ام رال ، فرضیه‌ای ساده اما تحول‌آمیز را در این کتاب ارائه می‌دهد: استعدادهای کشف نشده ، محروم و یا توسعه نیافته ما ، هنگامی که آنها به طور کامل در زندگی ما در نیامیزند می‌توانند در زندگی میانسالی ما برایمان بسیار مشکل ساز شوند و ما را در مسیر افسردگی بیاندازند، ناگهان از همه‌ی چیزهای اطرافمان متنفرمی‌شویم. با این‌حال، زمانی که زندگی نزیسته‌ی ما به آگاهی کافی برسد، می‌تواند به سوختی تبدیل شوند که ما را به جایی فراتر از محدودیت‌هایمان ببرد. حتی اگر شرایط بیرونی ما همیشه قابل تغییر نباشد. هدف کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن این است که به خوانندگان خود کمک کند تا خود را با حرکات و نیروهای دنیای نامرئی بیشتر وفق دهند؛ دنیایی که در زندگی روزمره‌ی با آن مواجه هستیم . ما انسان‌ها نیاز داریم تا با جوانب اسرارآمیز زندگی را که از همه طرف ما را احاطه کرده‌اند بشناسیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، گرایشی که منشأ آن نه تنها هوش خودآگاه، بلکه کل وجود ماست. نقش منحصربه فرد انسان زندگی این است که این انرژی‌های نامرئی را بسنجد، آن‌ها را به‌کار گیرد و به مرحله‌ی خودآگاهی برساند و سپس آن‌ها را با رفتار‌های ما ترکیب کند.

چرا باید کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن را مطالعه کنیم؟

این کتاب به ما کتاب می‌کند از بحران دهه سوم زندگی خود عبور کنیم و اتفاقاتی که در اطرافمان می‌افتد را بهتر بشناسیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای کسانی مفید است که احساس می‌کنند در زندگی خود گم شده‌اند و یا کم‌کم شروع به متنفر شدن از خیلی چیزها کرده‌اند. این کتاب می‌تواند همان مسیری را به شما نشان دهد که لازم دارید.

درباره رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون در ۲۶ مه 1921 در پورتلند، اورگن به دنیا آمد. او روان‌شناس تحلیلی و روان‌درمانگر و نویسنده بود. کتاب‌های او تاکنون بیش از ۲٫۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند.

او در دانشگاه اورگن و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. در سال ۱۹۴۵، برای شاگردی در محضر یک معلم روحانی هندی، به اوجا، کالیفرنیا رفت. در سال ۱۹۴۷ درمان خود را با فریتز کانکل آغاز کرد. بعدها او در مؤسسه کارل یونگ در سوئیس تحصیل کرد، جایی که اما یونگ همسر کارل یونگ، تحلیلگر اصلی او بود. او روانشناسی تحلیلی خود را با کانکل و تونی ساسمن به پایان رساند.

جانسون پس از چهار سال فعالیت در نظام سند بندیکت، در سال ۱۹۶۷ به کالیفرنیا بازگشت. او فعالیت خود را در کلیسای جامع پاول به عنوان روان‌درمانگر شروع کرد و از نزدیک با جان ای. سنفورد، یک کشیش کلیسای اسقفی، همکاری داشت. مجموعه ای از سخنرانی‌های وی با عنوان «اسطوره جام مقدس» در سال ۱۹۷۴،منتشر شد. جانسون همچنین در سری آروبیندو آشرام در پوندیچری هند تحصیل کرد. وی در سال ۲۰۰۲ مدرک دکترای افتخاری در رشته علوم انسانی و یک جایزه دستاورد عمر را از مؤسسه تحصیلات تکمیلی پاسیفیکا دریافت کرد.

جانسون در سن دیگوی کالیفرنیا زندگی کرد و در سپتامبر ۲۰۱۸، در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

در دنیای روانکاوی، شنیدن نام رابرت الکس جانسون بدون شک یادآور تحولات بسیاری است که در علم روانشناسی به سبک کارل گوستاو یونگ رخ داد. فردی که توانسته‌است با بررسی‌های عمیق، بسیاری از مفاهیم روانکاوی، مسیر تازه‌ای را برای درک بهتر آن‌ها به وجود آورد.

فهرست کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

پیشگفتار مقدمه 1. تحقق کامل توان بالقوه‌مان 2. همچنان که بزرگ مى‌شویم دوپاره مى‌شویم 3. میانسالى و فراخوان کسب تمامیت بیشتر 4. یادگیرىِ هنرِ زندگى در لحظه 5. زندگى نمادین درمانى براى زندگى تک‌بعدى 6. تجّسم خلاّق و سخن گفتن با خودمان 7. توجه به رؤیاهامان 8. دو کهن الگوى اساسى پختگى 9. وحدت بخشیدن به اضداد زندگى 10. بازگشت به خانه و شناختن آن براى اولین بار ضمیمه فهرست زندگى نزیسته

بخش‌هایی از کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

تا به‌حال آرزوی یک زندگی متفاوت را داشته‌اید؟ در نیمه‌ی اول زندگی مشغول بنای شغل، یافتن شریک زندگی، تشکیل خانواده و انجام وظایف فرهنگی هستیم؛ وظایفی که جزو مطالبات جامعه است. بهای تمدن مدرن و امروزی این است که ما به ناچار تک‌جانبه می‌شویم و بیش از پیش در تحصیلات، حرفه و شخصیتمان تخصص پیدا می‌کنیم. اما زمانی که به نقطه‌ی عطف میان‌سالی می‌رسیم، روان ما شروع می‌کند به جست‌وجوی آنچه که درست، حقیقی و معنادار است. درست همین موقع است که زندگی نزیسته‌ی ما در وجودمان سربرمی‌آورد و خواستار توجه ما می‌شود. این کتاب نوشته شده است تا در زمینه‌ی تبدیل پشیمانی، ناامیدی و نارضایتی به خودآگاهی برتر به شما کمک کند.

نظرات کاربران

Sahar Mosafer
۱۳۹۶/۰۶/۱۲

من واقعا این اپلیکیشن رو دوست داشتم و استفاده میکردم ساعت مطالعه ام هم بالا برده بود که جای تحسین داشت اما الان قیمتا رو به قدری بالا بردن که دیگه ادم از پی دی اف هم گریزون شده 😓

وحید
۱۳۹۹/۱۰/۰۴

مطالعه این کتاب پیش نیاز لازم داره، باید معنای سایه، نیمه تاریک وجود، فرافکنی، عقده داشته باشین. پیشنهاد میکنم حداقل کتاب جوجه اردک زشت درون یا نیمه تاریک وجود دبی فورد رو بخونین و با درک اون ماهیت وارد مطالعه این

- بیشتر
mana
۱۳۹۵/۰۸/۰۶

لطفا این کتابو هیچکس نخره تا ناشر فکری برای قیمتش بکنه .

منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۵/۰۸/۰۲

خیلی گران است برای یک کتاب الکترونیکی

Alireza.j.98
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

همین کتاب البته با یه نشردیگه تو فیدیبو کمتر از پنج تومنه

Ronika
۱۳۹۵/۰۸/۰۸

من حدود یک سوم کتاب رو خوندم. تموم نشده که کامل نظر بدم به نظرم میتونست خلاصه تر باشه جاهایی توضیحاتش کشدار شده ولی تا همین جاش چند تا جمله و تحلیل فوق العاده داشته که منو عمیقا به فکر

- بیشتر
Ronika
۱۳۹۵/۰۸/۰۱

اخه کتاب ترجمه شده نه تالیفی! چرا باید 200 صفحه 25 تومن باشه؟؟؟ انصاف هم خوب چیزیه. حداقل ایپابش رو کمتر بذارین. ناشر محترم لطفا انصاف لطفا کمک به فرهنگ کتابخوانی لطفا لطفا لطفا

سینا
۱۳۹۷/۰۹/۲۶

کتاب اثر سایه هم عین همین بود ...ماله همین موسسه

کاربر ۲۲۳۸۹۸۹
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

کتاب خوبیه یه تجمیعی از نظرات نویسنده که در کتاب های دیگه اش هم بهشون اشاره کرده تیتر وار اورده شده و شما تشویق می شوید بیشتر در مورد این مطالب و نظریات یونگ بخوانید تا انچه در این کتاب

- بیشتر
zimzim
۱۳۹۶/۰۸/۱۱

متاسفانه ترجمه این کتاب انقدر بده که آدمو از خوندنش منصرف میکنه😩

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۷)
اگر پدر یا مادر هستید، آگاه شدن از زندگی نزیسته خودتان بهترین میراثی است که می‌توانید برای بچه‌هایتان به جا بگذارید. اگر می‌خواهید عالی‌ترین هدیه ممکن را به فرزندتان بدهید، به زندگی نزیسته‌تان بپردازید
آرمیتا
زیگموند فروید می‌گفت هیچ‌کس فردی را که تربیتش می‌کند نمی‌بخشد. این روندهای تربیتی، تأثیرات، زخم‌ها و محدودیت‌های محونشدنی بجا می‌گذارد.
سوفیا
خصوصیاتی که ما بیش از همه در شریک زندگی آینده‌مان تحسین می‌کنیم همان قابلیت‌های نزیسته‌ای‌اند که برای رشد کردن در درون خودمان پخته و آماده شدند.
sima
عشق از دیدگاه خودمحورانه یعنی یافتن کسی برای استفاده کردن از او. «من دوستت دارم چون تو برای من خوبی و مرا کامل می‌کنی.» زمانی از یکی از بیمارانم شنیدم که می‌گوید به این علت از شوهرش جدا شده که «دیگر نیازهای مرا برطرف نمی‌کرد.» حالا او می‌خواست کس دیگری را پیدا کند که نیازهایش را برطرف کند. در تقابل با این، عشق یعنی درک هویت خود و معشوق. این تنها وحدت حقیقی‌ای است که انسان می‌تواند به آن نائل شود؛ وگرنه ماجرا صرفا به‌صورت معامله‌ای متقابل درمی‌آید. مردم فکر می‌کنند که نفرت نقطه مقابل عشق است. ولی در واقع قدرت نقطه مقابل عشق است. عشق یعنی همسانی با دیگری؛ در حالی که قدرت یعنی آرزوی کنترل دیگری در راه رسیدن به مقاصد خودمان.
شکوه
ضدیت با والدین تنها چسبیدن به الگوهای کهنه خانوادگی را محکم‌تر می‌کند. سعی کنید خطاهای آن‌ها را با دلسوزی و شفقت بپذیرید، و علیه‌شان واکنش نشان ندهید. آن‌ها فقط آگاهی لازم برای بهتر عمل کردن در شرایط موجود زمان خودشان را نداشتند.
sima
عشق از دیدگاه خودمحورانه یعنی یافتن کسی برای استفاده کردن از او. «من دوستت دارم چون تو برای من خوبی و مرا کامل می‌کنی.»
masy n
واقعیت دردناک این است که بخش اعظم آنچه در ماجراهای عاشقانه می‌گذرد در عمل زندگی نزیسته خودمان است که به‌سوی خودمان بازتابانده می‌شود. لحظه‌ای تأمل کنید و نگاهی به روابط شخصی‌تان بیندازید. خصوصیاتی که وقتی اولین بار عاشق شدید در وجود عشق‌تان دیدید و مجذوبش شدید چه بود؟ چه چیزی او را در نظرتان درخشان می‌ساخت؟ خصوصیاتی که ما بیش از همه در شریک زندگی آینده‌مان تحسین می‌کنیم همان قابلیت‌های نزیسته‌ای‌اند که برای رشد کردن در درون خودمان پخته و آماده شدند. وقتی ما برای اولین بار امکان نویی در زندگی‌مان می‌بینیم، اول آن را در شخص دیگر می‌بینیم. بخشی از ما که پنهان بوده قرار است ظاهر شود، اما این جریان به‌صورت مستقیم از ضمیر ناخودآگاه به ضمیر آگاه صورت نمی‌گیرد، بلکه از طریق میانجی و واسطه انجام می‌شود.
شکوه
وقتی یکی از والدین نمی‌تواند خصوصیتی را در فرزندش تحمل کند، نشانه خوبی از چیز نزیسته‌ای است که در آن والد وجود دارد.
sima
عقده‌ها واقعیت ما را شکل می‌دهند، روی خلق‌وخویمان اثر می‌گذارند و ما را عصبی، افسرده، پشیمان و حتی بیمار می‌کنند.
الهام
عاشق شدن یعنی اینکه عمیق‌ترین زندگی نزیسته‌مان را به کسی بدهیم که مدتی برایمان نگهش دارد تا موقعی که آماده پس گرفتنش شویم.
الهام

حجم

۴۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۴۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان