دانلود و خرید کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته گرمیندر بهامبرا ترجمه علی اصغر تقی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته اثر گرمیندر بهامبرا

کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته

کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته؛ پسااستعمارگرایی و تخیل جامعه‌شناسانه نوشتهٔ گرمیندر بهامبرا و ترجمهٔ علی اصغر تقی پور است و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته

ویسندهٔ کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته؛ پسااستعمارگرایی و تخیل جامعه‌‌شناسانه می‌خواهد اثبات کند که مدرنیته شکلی از اندیشیدن و رفتار است و نه یک دوره تاریخی محتوم و اجتناب‌ناپذیر. از این‌رو تز اصلی کتاب آن است که مدرنیته شیوه‌ای از تفکر و رفتار است که با اتکا به خودتعریف‌گری و انحصار زمانی، مکانی و نژادی خودشیفته‌وار به شکل آشکار یا ضمنی خود را در وهله اول یک دوره تاریخی و در وهله بعدی یک دوره تاریخی پیشرو تعریف می‌کند. پیشرو از این حیث که در این دوره سلسله مراتب وجود دارد اما محتوم و جبری است؛ شتری است که در خانه همه می‌خوابد.

ادعای اصلی کتاب بر این فهم استوار است: منشی که ما از طریق آن گذشته را می‌فهمیم روی پرورش نظریه‌ٔ اجتماعی معطوف به موقعیت‌هایی موثر است که ما اکنون با آن‌ها سر و کار داریم. اگر نظریه اجتماعی همیشه به شکل وسیعی بر ایده‌ٔ خاص‌بودگی اروپا مبتنی بوده است، پس زیر سؤال بردن این خاص‌بودگی نظریه را سراپا دگرگون خواهد کرد. این امر افقی به ما هدیه می‌دهد تا آغازی باشد برای دوباره به جهان نگریستن و شروعی برای اینکه بتوانیم آینده را به اشکال جدیدی در بیاوریم.

از این رو این کتاب برخی ایده‌های اساسی نظریات اجتماعی را نقد می‌کند، مانند «انحصار غرب در معرفی خویشتن شرقی»، «سیاست‌های تولید دانش و علوم اجتماعی»، «اشتباه بودن مرکزیت بخشیدن به غرب و اروپا در تعریف و تحلیل وقایعی مثل رنسانس و انقلاب‌های سیاسی، صنعتی و علمی» و «شکستن پارادایم ساخته‌شده توسط تاریخ‌نگاران غربی در توضیح تاریخ». این اثر ارزشمند به دنبال رهایی از خودهراسی فرهنگی و خودویرانگری قماربازانه است.

خواندن کتاب بازاندیشی در معنای مدرنیته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان