دانلود و خرید کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی مهدی آذر یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی اثر مهدی آذر یزدی

کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی

گردآورنده:نوید رسولی
امتیاز:
۴.۶از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی

کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی نوشتهٔ مهدی آذر یزدی است. نوید رسولی تعدادی از داستان‌های این نویسنده را در کتاب ۲زبانهٔ حاضر گرد آورده است. انتشارات بین‌المللی الهدی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر گلچینی از داستان‌های مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است.

درباره کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی

کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی حاوی چندین داستان کوتاه برای کودکان و نوجوانان است که به انتخاب نوید رسولی (رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان) در این اثر گنجانده شده‌اند. در میان این داستان‌ها عنوان‌هایی مانند «دوستی خرس»، «کار درست و کامل»، «انوشیروان و باغبان»، «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز» و «یکی بود دو تا نبود» قرار داده شده‌اند.

این داستان‌ها دارای نکاتی اخلاقی و رازهایی درمورد زندگی خوب هستند. داستان‌ها از مجموعهٔ ۸جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشتهٔ مهدی آذریزدی انتخاب شده‌اند؛ مجموعه‌ای که بسیاری از داستان‌های آن اقتباسی از حکایت‌های کتاب‌های کهنی همچون گلستان سعدی، کلیله و دمنه، مثنوی معنوی و... بوده است.

خواندن کتاب ۳۰ داستان کهن پارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهدی آذر یزدی

مهدی آذریزدی ۲۷ اسفند ۱۳۰۰ در یزد به دنیا آمد. او نویسندهٔ کودک و نوجوان و اهل محلهٔ خرمشاه در یزد بود. او هرگز ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی مشغول نشد. تنها لذت زندگی این نویسندهٔ ایرانی خواندن کتاب بود. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد؛ به‌همین‌دلیل است که عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند؛‌ همچنین به‌خاطر آثار ارزشمند او در حوزهٔ کتاب کودک، روز درگذشت او به نام «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» نام‌گذاری شده است. او جایزهٔ یونسکو و نیز جایزهٔ سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده بود و ۳ کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیدهٔ سال انتخاب شد.

معروف‌ترین اثر مهدی آذریزدی مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» حاوی داستان‌های کهن برای کودکان است که نویسنده آن‌ها را به زبان کودکانه بازنویسی و تدوین کرده است. مجموعهٔ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ۸ جلد است. عناوین این ۸ جلد عبارتند از: جلد اول «قصه‌های کلیله و دمنه»، جلد دوم «قصه‌های مرزبان‌نامه»، جلد سوم «قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه»، جلد چهارم «قصه‌های مثنوی»، جلد پنجم «قصه‌های قرآن»، جلد ششم «قصه‌های شیخ عطار»، جلد هفتم «قصه‌های گلستان و ملستان» و جلد هشتم «قصه‌های چهارده معصوم». این مجموعه کتاب به چندین زبان مختلف جهان از قبیل اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌و در ایران بیش از ۴۰ بار تجدیدچاپ شده است.

مهدی آذریزدی ۱۸ تیر ۱۳۸۸ درگذشت.

نظرات کاربران

کاربر 7778443
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

من از این کتاب رازی بودم

ne
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

نظر من درمورد این کتاب خوب بود است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان