دانلود و خرید کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ جیم جیگلیوتی ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ اثر جیم جیگلیوتی

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

معرفی کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ نوشتهٔ جیم جیگلیوتی و ترجمهٔ ابوالفضل طاهریان ریزی است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ داستان زندگی و اکتشافات این دانشمند بزرگ است. نیکولا در طول زندگی هرگز اشتیاق خود را برای کشف مسائل مختلف از دست نداد. او بزرگ شد و تبدیل به یکی از مهم‌ترین مخترعان تاریخ در جهان شد! وی به ایجاد فناوری منجر به رادیو و دستگاه‌های کنترل از راه دور کمک شایانی کرد. آن هم سال‌ها قبل از اینکه کسی از این موارد اطلاع داشته باشد، تسلا با ذهن خلاق خود در آن زمان تلفن‌های همراه و اینترنت را تصور می‌کرد. او موتوری درست کرد که به ماشین‌های قدرت در سراسر دنیا کمک می کند؛ اما او بیشتر به خاطر کمک به واردکردن برق به خانه‌ها در همه‌جا مشهور است. نیکولا استعداد تصویرسازی از هر مشکلی را در ذهن خود داشت و راهی برای رفع آن پیدا می‌کرد. او بسیار علاقه‌مند بود که روش‌های جدید و بهتری را برای انجام کارها ابداع کند.

خواندن کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکان و نوجوانان شیفتهٔ علم و اختراعات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

«نیکولا تسلا پسر جوان بسیار باهوشی بود که روزی کاری نه چندان عاقلانه انجام داد: او سعی کرد پرواز کند. او با حمل چتر به بالای سقف انبار در مزرعه رفت، چتر را باز کرد و از آنجا پرید. جای تعجب نیست که نیکولا مستقیماً با صدای محکم به زمین افتاد. خوشبختانه، هیچکدام از استخوانهایش نشکست ولی چندین هفته را در خانه خوابید تا خوب شود.

نیکولا در آن زمان شش ساله بود. در آن زمان چیزی به نام هواپیما وجود نداشت. او از نیروی جاذبه یا بلند کردن یا نیروهایی که اجازه پرواز به اشیا را می‌دهند هم چیزی نمی‌دانست. او نمی‌دانست پریدن با چتر در هوا ممکن نیست! تنها چیزی که نیکولا می‌دانست این بود که می‌تواند خودش را در حال شناور شدن در هوا با چترش تصویر کند. و اگر می‌توانست چیزی را در ذهن خود به تصویر بکشد، معتقد بود که حتماً می‌تواند آن را عملی کند.

مزرعه خانوادگی تسلا که در آن روز نیکولا سعی در پرواز داشت، در دهکده‌ای معروف به اسمیلجان بود. همان جایی است که نیکولا در سال ۱۸۵۶ به دنیا آمد. اسمیلجان در جایی است که اکنون به عنوان کشور کرواسی شناخته می‌شود. اما خانواده نیکولا صرب بودند. صربستان یک کشور همسایه کرواسی کنونی است.

پدر نیکولا میلوتین کشیشی در کلیسای ارتدکس محلی صربستان بود. کشیش‌های ارتدکس می‌توانند متاهل و دارای فرزند باشند. میلوتین می‌خواست نیکولا دقیقاً مثل خودش کشیش شود. مادر نیکولا خانم جوکا (Djouka) نام داشت. او مزرعه خانوادگی را اداره می کرد و اصلاً به مدرسه نرفته و حتی خواندن و نوشتن را یاد نگرفته بود. مادرش وقتی جوکا هنوز یک دختر بچه بود نابینا شده بود و او به عنوان دختر بزرگ خانواده، اداره خانه را بر عهده گرفته بود. از این رو دیگر فرصتی برای مدرسه رفتن نداشت.»


نظرات کاربران

amir penter
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

پوخ منفجر یعنی مخ آدم منفجر میشه دمتون گرم عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان