دانلود و خرید کتاب وجود فاضل نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وجود اثر فاضل نظری

کتاب وجود

نویسنده:فاضل نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وجود

کتاب وجود نوشتهٔ فاضل نظری است. انتشارات سوره مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مجموعه‌ای از شعرهای این شاعر معاصر ایرانی است.

درباره کتاب وجود

کتاب وجود شامل بیش از ۲۰ قطعه شهر از فاضل نظری است که هر یک عنوان مخصوص‌به‌خود را دارند. برخی از این عنوان‌ها عبارتند از: «آزمون و خطا»، «سکهٔ صفوی»، «چرخ و فلک»، «تنهایی شلوغ»، «آینده در گذشته»، «بیهوده‌پیمایی» و «زندان زندگان».

شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

شعر نو فارسی با وانهادن قالب‌های شعر کلاسیک در قرن ۱۴ هجری به‌وجود آمده است. این گونه از شعر فارسی آزادی بسیاری را در فرم و محتوا به شاعر می‌دهد. شعر نو به لحاظ محتوا و جریان‌های اصلی ادبی حاکم بر آن کاملاً با شعر کلاسیک فارسی متفاوت است و به‌لحاظ فرم و تکنیک ممکن است همانند شعر کلاسیک موزون باشد یا نباشد یا وزن آن عروضی کامل باشد یا ناقص. استفاده از قافیه نیز در شعر نو آزاد است.

معمولاً شعر نو فارسی را به ۳ دستهٔ اصلی شعر نیمایی، شعر سپید و موج نو تقسیم می‌کنند و پدر شعر نوی ایران را نیما یوشیج (علی اسفندیاری) می‌دانند. احمد شاملو، فروغ فرخ‌زاد، سهراب سپهری، هوشنگ ابتهاج (سایه)، نادر نادرپور، فریدون مشیری و محمدرضا شفیعی کدکنی بعضی از شاعران مشهور ایرانی هستند که در قالب شعر نو می‌سروده‌اند.

خواندن کتاب وجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فاضل نظری

فاضل نظری ۱۰ شهریور ۱۳۵۸ در خمین به دنیا آمد. تحصیلات اولیه‌اش را در شهرهای خمین و خوانسار گذراند و در سال ۱۳۷۶ برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ مدیریت به تهران آمد. تحصیلات دانشگاهی‌اش را تا دکترای رشتهٔ مدیریتِ تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد. گزیدهٔ برخی از شعرهای او در کشورهای فارسی‌زبان و شبه‌قاره منتشر شده است. پنجمین اثر او با نام «کتاب» با ۱۸هزار نسخه فروش در ۱۰ روز پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه در سال ۱۳۹۵ شد. فاضل نظری برگزیدهٔ اولین دورهٔ جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش جوان بود. او در سمت‌های دیگری از جمله دبیری ۳ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، دبیری علمی جشنوارهٔ بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و... هم سابقه دارد.

عنوان ۶ مجموعه شعر از این شاعر: «گریه‌های امپراتور»، «اقلیت»، «آن‌ها»، «ضد»، «کتاب» و «اکنون». 

بخش‌هایی از کتاب وجود

«میان جمعم و سرگرم داستان‌سازی

کی‌ام؟ عروسک تنهای خیمه‌شب‌بازی

به پای‌کوبی غمگین من نمی‌خندی

اگر نگاه به ناچاری‌ام بیندازی»

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۰۲۱۶۴
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

لطفا به طاقچه بی نهایت اضافه کنید

mohammadgh
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

خدایی خیلی گرونه!

mohan
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

لطفا به طاقچه بی نهایت اضافه کنید

احسان
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

خواهشا به طاقچه بی نهایت اضافه کنید. اگه هم اضافه نمیکنید لااقل قیمتش رو اونی که خودتون نوشتید بزارید(۳۰الی۵۰درصد قیمت چاپی) یعنی قیمت این باید ۲۸.۵الی۴۷.۵ تومن باشه در حالیکه ۶۵تومن گذاشتید.

ماکسیمیلیانوس
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

اندک مرهمی بر جان خسته روح های غمگین این روزهایمان

Faezeh
۱۴۰۱/۰۷/۲۳

فوق العاده اس🥺💜💜💜💜💜💜💜 البته من نسخه چاپیش رو تهیه کردم

دانیال
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

با اینکه هم گرونه و هم نسخه pdf ولی اینقدر آثار این شاعر جذابه که گرفتمش چون تو شهرستانا نسخه چاپیش پیدا نمیشه فعلا. جوری با کلمات، داستانها،استعارات و اصطلاحاتی که «همه» مردم میدونن یه شعر نغز میسازه که آدم لذت

- بیشتر
۳۱۳
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

عالیه؛به شدت پیشنهاد میکنم مگه میشه آثار ایشون بد باشه،این اولین کتابی بود که از ایشون خوندم؛بخونید حتما اینکه ابلیس در آنروز به ما سجده نکرد "" کفر ورزید ولی جز به خدا سجده نکرد

M.A.N
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

عالیهههه فقط میتونم همینو بگم

M.M. SAFI
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

شبیه سایه، عدم بود هستی ام اما به هر طرف نظر انداخت نور، دیده شدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان