دانلود و خرید کتاب قوانین طبیعت انسان رابرت گرین ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوانین طبیعت انسان اثر رابرت گرین

کتاب قوانین طبیعت انسان

معرفی کتاب قوانین طبیعت انسان

خلاصه‌کتاب قوانین طبیعت انسان نوشتهٔ رابرت گرین و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب مسیر آگاه‌زیستن را به ما می‌آموزد.

درباره خلاصه‌کتاب قوانین طبیعت انسان

چگونه ابعاد طبیعت انسان تأثیر مستقیم بر زندگی روزمره دارد؟

همه‌ٔ ما تمایل به این داریم که تصمیمات بهتری بگیریم؛ اما چگونه؟ آیا برنامه‌ای عملی برای آن داریم؟ یکی از راه‌های تقویت قدرتِ تصمیم‌گیری، شناخت بهتر عوامل تأثیرگذار و دلیل بنیادی انگیزه‌ٔ ما برای انجام یک کار است.

هدفِ این کتاب آشناشدن با ابعادی از طبیعت انسان است که دستِ‌کم گرفته شده یا کمتر در مورد آن بحث شده است. در واقع این کتاب سعی دارد به ما نشان دهد که این ابعاد تا چه اندازه می‌توانند در زندگی ما تأثیرگذار باشند. ما اکثراً این واقعیت را نمی‌پذیریم که افرادی حسود، خودخواه و تحت تأثیر افکار جمعی هستیم. چه بخواهیم یا نه، همه‌ٔ ما چنین گرایش‌هایی داریم. زمانی که جنبه‌های مختلف طبیعت انسان را بپذیریم، می‌توانیم این تکانه‌ها را محدود کنیم و یا حتی از آن‌ها به نفع خود استفاده نماییم.

خلاصه‌کتاب قوانین طبیعت انسان یک ارزیابی صریح از انسان است که به وضوح تشریح می‌کند شما چه کسی هستید؛ پس با کمک آن می‌توانید رفتارهای آگاهانه‌تری داشته باشید. در واقع خلاصه‌‌کتاب «قوانین طبیعت انسان» را می‌توان به عنوان یک راهنما در نظر گرفت که رمزگشای رفتارهای انسانی است.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چرا بهتر است چشم‌انداز طولانی‌مدت داشته باشیم؟

۲. چرا همیشه باید یک «گروه حقیقت‌گرا» داشته باشیم؟

۳. چرا مهم است که همواره مرگ را در پسِ ذهن خود داشته باشیم؟

خواندن خلاصه‌کتاب قوانین طبیعت انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به آگاهی برسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب قوانین طبیعت انسان

«ما دوست داریم اینگونه فکر کنیم که انسان‌های امروزی موجوداتی بسیار باهوش و منطقی هستند، اما حقیقت این است که اکثر تصمیم‌گیری‌های ما بر اساس احساساتمان در لحظه است؛ یعنی ما اغلب غیرمنطقی هستیم!

مبارزه بین قسمت احساسی و منطقیِ ما سال‌های زیادی است که جریان دارد. یکی از نخستین قهرمانان رفتار منطقی، یک سیاستمدار نامدار اهل آتن در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح به نام «پریکلس۱» بود. وقتی آتن در معرض خطر حمله اسپارتی‌ها بود، پریکلس موفق شد سران آتن را متقاعد کند که از یک جنگ تمام‌عیار خودداری کنند، اما متأسفانه خِرد او بر شیوع طاعون در آتن چیره نشد و او بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخت. در همین حین، احساسات بر منطقِ سران آتن غلبه کرد و منجر به جنگی زیانبار شد که آتن را به زانو درآورد!

راز ذکاوت پریکلس صبوری او بود. صبوری همان چیزی است که ما باید برای محدود کردن تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی به آن تکیه کنیم. اگر مشکل یا تصمیم مهمی در میان بود، پریکلس به خانه می‌رفت و در آنجا به آرامی به آن موضوع می‌اندیشید. او تمام عواقب احتمالی را در نظر می‌گرفت و انتخابی را برمی‌گزید که نه فقط به نفع رهبران و افراد ثروتمند، بلکه به نفع همه بود.

باید سعی کنید تمام سوگیری‌های احتمالی را که ممکن است بر تصمیم‌گیری شما تأثیر بگذارد، در نظر بگیرید. موارد متعددی از این سوگیری‌ها وجود دارد که در اینجا به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

- سوگیری تأیید: فرد مبتلا به این سوگیری به دنبال اطلاعاتی است که تعصباتش را تأیید می‌کند.

- سوگیری عقیدتی: در این حالت فرد باور دارد هر چقدر احساسش نسبت به موضوعی قوی‌تر باشد، احتمال حقیقی بودن آن بیشتر است.

- سوگیری ظاهری: در این نوع سوگیری، فرد باور دارد هر چقدر جذاب‌تر باشد، چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ مالی، از نظر شخصیتی نیز برتری دارد.

- سوگیری گروه: این نوع سوگیری باعث می‌شود هر چیزی که گروه بیان می‌کند از نظر فردِ متعلق به آن گروه، حقیقت محض باشد. به عنوان مثال، اگر عضو جناح راست یا چپ سیاسی باشید، ممکن است تمام دیدگاه‌های آن جناح را بدون بررسی کردن دیدگاه‌های دیگر بپذیرید.

سوگیری‌های ما به آسانی می‌توانند موجب انتخاب‌های اشتباه شوند؛ بنابراین بهتر است در همه حال شکاک باشیم و دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنیم. علاوه بر این خوب است که تعادل منطق و احساسات خود را حفظ کنیم. لازم نیست در هنگام تصمیم‌گیری همچون یک ربات بی‌احساس عمل کنیم، اما به طور کلی در مواقعی که آرام هستیم، انتخاب‌های بهتری خواهیم داشت.»

معرفی نویسنده
عکس رابرت گرین
رابرت گرین

رابرت گرین نویسنده و سخنران آمریکایی است که بیشتر به خاطر کتاب‌هایش در زمینه‌ی استراتژی و قدرت شهرت دارد. پرفروش‌ترین کتاب‌های او 48 قانون قدرت، قوانین نفوذ و هنر اغواگری هستند.

نظرات کاربران

بدترین آدم دنیا
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

در بیشتر موارد توضیحات زیادی داده میشد ک اصلا نیاز نبود . نویسنده الکی کتاب رو کش داده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۲۵٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان