دانلود و خرید کتاب ریز عادت ها استفان گایز ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریز عادت ها اثر استفان گایز

کتاب ریز عادت ها

معرفی کتاب ریز عادت ها

خلاصه‌کتاب ریز عادت ها نوشتهٔ استفان گایز و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب با هدف تمرین عادات بسیار کوچک و رسیدن به اهداف بسیار بزرگ نوشته شده است.

درباره خلاصه‌کتاب ریز عادت ها

چگونه با انجام کارهای کوچک، عاداتی ماندگار در زندگی‌ خود ایجاد کرده و به ‎تمام اهدافتان دست یابید؟

ما اکثراً اهداف مختلفی در زندگی‌مان داریم که به بیشتر آن‌ها دست پیدا نکرده‌ایم و وقتی به فهرست اهداف ناتمام و پروژه‌های نیمه‌کاره‌مان نگاه می‌اندازیم، با مشاهده آن‌ها انگیزه و اعتمادبه‌نفسمان را به‌راحتی از دست می‌دهیم. در این فهرستِ بی‌پایان، تلاش‌های نیمه‌کاره و شکست‌های متوالی آن‌قدر ذهنمان را خسته و فرسوده می‌کند که ترجیح می‌دهیم دیگر هدفی بزرگ برای خود تعیین نکنیم. در همان حین که ساعت‌ها پای تلویزیون می‌نشینیم و ظرف پاپ کورن را با ولع می‌خوریم، هدف تناسب اندام و تغذیه سالم را به کلی از یاد می‌بریم. به همین منوال، یک بستنی شکلاتی یا یک پیتزای پر از پنیر انگیزه‎ی ما را برای خوردن سبزیجات و ورزش‌کردن به ‌کلی از بین می‌برد. البته ایراد از طعم بستنی یا خوشمزگی پیتزا نیست؛ آنچه ما را در رسیدن به اهدافمان مغلوب کرده، عادات ناسالم و مضری است که به‌تدریج بخشی از زندگی‌مان شده است. در واقع عادات روزانهٔ‎ ما مهم‌ترین عامل است که متأسفانه بی‌توجه از کنار آن رد می‌شویم.

ما انسان‌ها سبک‌های زندگی متفاوتی داریم که بر اساس آن کیفیت زندگی خود را تعیین می‌کنیم. از ورزش صبحگاهی گرفته تا خوردن روزانه یک فنجان چای و مطالعه کتاب‌، همه و همه در مجموع عادات ما را شکل می‌دهند. این عادات در نهایت سبک زندگی ما را خلق کرده و باعث می‌شود که با دیگر انسان‌ها متفاوت باشیم.

اگر کمی در مورد زندگی افراد موفق مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که همه‎ٔ آن‌ها عاداتی در زندگی خود دارند که تعهد و پیوستگی در انجام آن باعث درخشش و موفقیتشان شده است. با این ‌وجود، قرار نیست ما عادات افراد موفق را تقلید کنیم و همانند آن‌ها باشیم. هر کدام از ما با توجه به شرایط و ویژگی‌های مختلف می‌توانیم عاداتی را مطابق موقعیت خود خلق کنیم.

خوشبختانه نیازی نیست برای شکل‌دادن عادات، دست به کارهای ماجراجویانه و یا خارج از توانایی‌هایتان بزنید. برای مثال ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که صبح خود را با خوردن یک دونات شکلاتی آغاز می‌کنید و یا به محض بیدار شدن، سراغ گوشی موبایلتان می‌روید. اینگونه عادت‌ها با تکرار در زندگی ما نهادینه شده است و به سختی می‌توان آن‌ها را تغییر داد؛ اما در هر صورت ایجاد عادات جدید کار غیرممکنی نیست.

برای تغییر عادات و یا خلق عادت‌های جدید، ابتدا باید متوجه این نکته شویم که چرا و چگونه این عادات در زندگی ما شکل گرفته‌اند و چگونه می‌توانیم عادت‌های اشتباه و مضر را از زندگی‌ خود حذف کنیم. این خلاصه‎ کتاب به شما خواهد آموخت که چگونه عادات جدید و مفیدی در زندگی‌ خود ایجاد کنید و با شناسایی عادات غلط، مسیر رسیدن به اهدافتان را هموارتر از همیشه کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب ریز عادت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به عادت‌های درست در زندگی برسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب ریز عادت ها

«همهٔ ما تجربه خواندن یک کتاب انگیزشی را داشته‌ایم؛ خواندن جملات امیدوار کننده و داستان‌های الهام‌بخش به حدی ما را سر ذوق می‌آورد که در میانهٔ مطالعه، دست از خواندن برمی‌داریم. اغلب ما آنقدر برای رسیدن به اهدافمان عجله داریم که تصور می‌کنیم حتی خواندن ادامهٔ کتاب هم نوعی اتلاف وقت است. ما دلمان می‌خواهد تک تک توصیه‌ها و راهکارهای کتاب را بدون هیچ کم و کاستی انجام دهیم و زندگی رؤیایی خود را هرچه زودتر بسازیم. نویسندگان اینگونه کتاب‌ها از شما می‌خواهند که هر چه سریع‌تر کاخ آرزوهایتان را بسازید.

شما با خواندن یک کتاب آنقدر منقلب می‌شوید که خیلی زود قلم و کاغذ برمی‌دارید و ذوق‌زده فهرست رؤیاهای بزرگتان را می‌نویسید. با این وجود، درست در روز اولی که می‌خواهید دست به کار شوید، کاخ رؤیاهایتان از پایه ویران شده و مجدداً به حالت اول برمی‌گردید! در این بین عده‌ای موفق می‌شوند موتور انگیزهٔ خود را مدتی روشن نگاه دارند، اما در میانه راه گویی سوخت موتور انگیزه به شدت کاهش پیدا می‌کند.

در واقع، داشتن انگیزه به تنهایی نمی‌تواند شما را به اهداف بلندتان برساند. تا زمانی که نتوانید سبک زندگی خود را تغییر دهید، حتی قوی‌ترین انگیزه‌ها نیز به کمکتان نخواهد آمد. قطعه پازل گمشده داستان همهٔ ما چیزی به نام «عادت» است.

ما عادت‌هایی در زندگی خود داریم که به طور کاملاً خودکار آن‌ها را انجام می‌دهیم؛ مثلاً دوش گرفتن صبحگاهی، مسواک زدن، چای خوردن و یا انجام مدیتیشن. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که این کارهای روزانه بدون هیچگونه زحمتی انجام می‌شود، زیرا ما آن‌ها را تبدیل به عادت کرده‌ایم. خلبانِ خودکارِ ذهنتان بدون اینکه کمترین فشاری به شما وارد کند، عادت‌هایتان را به‌صورت برنامه‌ای منظم هدایت می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، ۴۵ درصد از فعالیت‌های روزانه ما توسط عادات، برنامه‌ریزی و کنترل می‌شود.»

معرفی نویسنده
استفان گایز

استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است که کتاب‌های پرطرفدارش تاکنون به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. گایز شهرتش را به واسطه‌ی ارائه‌ی استراتژی‌های کاربردی و طنزآمیز تغییر رفتار در سطح جهانی به دست آورده است. او اکنون در نزدیکی دنیای دیزنی، در اورلاندوی فلوریدا زندگی می‌کند. تعدادی از کتاب‌های او تاکنون به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. گایز نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری از جمله خرده‌عادت‌ها (۲۰۱۶)، چگونه کمال‌گرا نباشیم (۲۰۱۵) و عادت‌های انعطاف‌پذیر (۲۰۱۹) است.

نظرات کاربران

حُسنیه'
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

نکات خوبی داشت ولی بخش های اضافی زیادی هم داشت ک حوصله سربر بود...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۹٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان