دانلود و خرید کتاب ثروتمندترین مرد بابل جورج کلاسون ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

خلاصه‌کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشتهٔ جورج کلاسون و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب رازهای موفقیت مردان باستان است.

درباره خلاصه‌کتاب ثروتمندترین مرد بابل

چگونه خوش‌شانس باشید؟

به این داستان توجه کنید: روزی روزگاری در بابِل باستان، مرد ثروتمندی به نام «آرکاد» زندگی می‌‌کرد. او در واقع ثروتمندترین مرد آن سرزمین به شمار می‌‌رفت. دو تن از دوستان دوران کودکی او با مشاهده‌ این وضعیت نزد او رفتند تا بپرسند با اینکه آن‌ها بسیار سخت کار می‌‌کنند و به زحمت می‌‌توانند شکم خانواده‌ٔ خود را سیر کنند، او چگونه تا این حد توانمند شده است؟

آرکاد لبخندی زد و به آن‌‌ها گفت در گذشته مرد ثروتمندِ دیگری در ازای خدماتی که دریافت کرده بود، راز توانگری را به او آموخته است. راز آن مرد این بود: «بخشی از همه‌ٔ آنچه به دست می‌‌آورید، برای نگه‌داشتن است!»

به عبارت دیگر، شما نباید تمام آنچه را که به دست می‌‌آورید، خرج کنید؛ بلکه باید آن را عاقلانه سرمایه‌‌گذاری کنید. این همان کاری بود که آرکاد در آغاز انجام داد؛ به اندازهٔ کافی پول پس‌‌انداز کرد و بخشی از آن را به یک سپرساز قرض داد و سپرساز هم بخشی از درآمد خود را به عنوان سود به آرکاد پرداخت می‌‌کرد. بدین ترتیب ثروت آرکاد فزونی یافت.

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» اثر جرج ساموئل کلِیسون از سه داستان تمثیلی مشابه داستان آرکاد تشکیل شده است. شما در این کتاب توصیه‌‌هایی برگرفته از این سه داستان را خواهید یافت که با توجه به فضای مدرن امروزی تفسیر شده‌‌اند و راه‌حل‌های پولدارشدن را به شما نشان خواهند داد.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چرا هرگز نباید به یک چوب‌بُر پول قرض بدهید؛ مگر اینکه برای تجارت قطع درختان باشد؟

۲. چرا خوش‌شانسی صرفاً نوعی سخت‌کوشی است؟

۳. چرا برای خرید یک ماشین لوکس مثل رولزرویس ممکن است خانهٔ خود را هم بفروشید؟

خواندن خلاصه‌کتاب ثروتمندترین مرد بابل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند پی به راز ثروتمندشدن ببرند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب ثروتمندترین مرد بابل

«آیا تا به حال به این مسئله اندیشیده‌اید که چرا برخی افراد در ثروتمند شدن بهتر از سایرین عمل می‌کنند؟ آیا به این دلیل است که آن‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و تمام پول‌هایشان را درون تشک‌هایشان می‌گذارند؛ در حالی که دیگران همهٔ آنچه را که به دست می‌آورند، با خرید انواع خرت و پرت بر باد می‌دهند؟

خیر! در واقع راز ثروتمند شدن جایی میان این دو نقطه قرار دارد؛ صرفاً پس‌انداز کردن برای ثروتمند شدن کافی نیست، بلکه باید بدانید که چگونه از پولتان عاقلانه استفاده کنید.

البته نخستین کاری که باید انجام دهید پس‌انداز کردن پول است؛ به این معنا که نمی‌توانید همهٔ آنچه را که به دست می‌آورید خرج کنید و باید کمی پایین‌تر از سطح درآمد خود زندگی کنید! به عنوان مثال، احتمالاً می‌توانید تجملات کوچک زندگی مانند سپری کردن آخر هفته در پاریس یا خرید کاغذ توالت لوکسِ پنبه‌دوزی شده را حذف کنید، زیرا همین موارد معمولی هم نتیجه‌بخش خواهند بود!

ارزش پول موجود در تشک شما افزایش نخواهد یافت و نمی‌توانید برای همیشه صرفه‌جویی کنید. بالاخره باید یکبار به یک مسافرت بروید و خوش بگذرانید. حتی گذاشتن پول در بانک هم سود زیادی نخواهد داشت؛ به جای این کار باید پس‌اندازتان را در مواردی همچون سهام، اوراق بهادار دولتی یا بودجه راه‌اندازی کار (استارت‌آپ) سرمایه‌گذاری کنید که ثروت بیشتری ایجاد می‌کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، ارزش پس‌انداز شما بدون هیچگونه تلاش اضافه‌ای افزایش خواهد یافت.

با این حال چنانچه تصمیم گرفتید سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که این کار را به طور عاقلانه انجام می‌دهید؛ به این صورت که پس‌اندازتان را فقط به افرادی بسپارید که می‌دانند چگونه از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال نباید پول خود را به نجاری بدهید که قصد دارد در تجارت خرید و فروش الماس فعالیت کند؛ چون خرید و فروش الماس هیچ ارتباطی با حرفهٔ چوب‌بُری ندارد، اما دادن پولتان به یک صندوق سرمایه‌گذاری ایده‌ای منطقی و عقلانی است؛ آن‌ها احتمالاً بیشتر از شما با بازار آشنا هستند.»

معرفی نویسنده
عکس جورج کلاسون
جورج کلاسون

اگر سری به کتاب‌فروشی‌ها بزنید لابد می‌بینید که به اندازه‌ی موهای سرتان کتاب انگیزشی و موفقیت و راهنمای پولدار شدن ریخته پشت ویترین‌ها. بیشترشان هم از زیست‌جهان یک سخنران انگیزشی یا یک تاجر موفق بیرون آمده‌اند. اما جورج کلاسون قصه‌اش فرق می‌کند. این نویسنده کتابی نوشته که زندگی خیلی از آدم‌ها را از این رو به آن رو کرده است. آن هم نه با یک قصه‌ی امروزی وسط وال‌استریت یا دره‌ی سیلیکون، بلکه با یک داستان عمیق و ریشه‌دار که قدمتش به «بابل باستان» برمی‌گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۸٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان